loading...
خودرو سریع-اخبار خودرو ایران و جهان
احسان چاه شوری بازدید : 165 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
در سومین قسمت ویدیویی شتاب صفر تا صد خودرو که توسط یک سایت معتبر انجام شده است مهمان رنو ساندرو هستیم.

به گزارش خودرو سریع ، این تست در 23 شهریور 1395 توسط گروه خودرو بانک انجام شده است.

احسان چاه شوری بازدید : 120 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
سومین مرحله از مسابقات سرعت اتومبیلرانی قهرمـــانی کشور در روز جمعه مورخ 21 مهرماه در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش خودرو سریع ، بر اساس اعلام کمیته سرعت، هیات های استانی می توانند طبق شرایط زیر و قوانین اعلام شده در سایت فدراسیون نسبت به اعلام آمادگی شرکت در این مسابقه تا پایان وقت اداری 96/07/17 اقدام نمایند. بدیهی است معرفی نامه های بعد از تاریخ فوق فاقد اعتبار می باشند. 

شرایط:
1- داشتن بیمه ورزشی ، گواهی نامه رانندگی در پیست مورد تایید کمیته آموزش، در سال 96 الزامی است .
2- داشتن معرفی نامه هیات استان، برگه تائید سلامت پزشکی، کپی گواهینامه رانندگی، کپی کارت ملی
3- پرداخت مبلغ1.500.000 ریال به حساب شماره 0105744195001 و یا کارت 6037991899536886 نزد بانک ملی، بنام فدراسیون.
4- نصب رول بار و صندلی مسابقه و چراغ ترمز الزامی است
5- مسابقه طبق آئین نامه کمیته سرعت در سایت فدراسیون برگزار می شود.
6- اسکان و غذا به عهده شرکت کنندگان می باشد.
7- مسابقه روز جمعه بیست و یکم مهرماه راس ساعت 10:00 صبح برگزار می شود و حضور سرپرستان و شرکت کنندگان در جلسه توجیهی روز پنجشنبه مورخ 96/07/20 ساعت 16:00 در محل پیست الزامی است، عدم حضور در این جلسه به منزله انصراف از مسابقه تلقی می شود.
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با آقای رضا موسوی با شماره تماس 09121713580 تماس حاصل نمائید.

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران
احسان چاه شوری بازدید : 311 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
شاید شما مسیرهای ناهموار را با خودروهایی مانند Jeep Wrangler و تویوتا لندکروزر طی نکنید! در این صورت پیشنهاد ما به شما شاسی‌بلند کمپانی رضوانی است. برای ساخت این شاسی‌بلند عضلانی از طراحی تانک‌های نظامی و یک پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 با ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن‌متر گشتاور استفاده شده است. همچنین شاسی‌بلند رضوانی به دوربین حرارتی و پوشش زرهی بالستیک مجهز شده است!

به گزارش خودرو سریع ، شکل و شمایل شاسی‌بلند رضوانی کاملا تهاجمی بوده و هودهای بسیار بزرگ و هوشمندانه‌ای در پیشانی آن تعبیه شده است. سپر این خودروی قدرتمند کمی کوتاه بوده و چراغ‌های LED نور بیشتری در اختیار خریداران تانک رضوانی قرار می‌دهند!

فضای داخلی تانک رضوانی بسیار لوکس است. در این فضا از پوشش چرم و جیر استفاده شده و یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی با قابلیت پشتیبانی از Google Maps، Stitcher و سایر برنامه‌های کاربردی، اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار او قرار می‌دهد.
رضوانی این امکان را فراهم کرده است که برای افزایش ایمنی سرنشینان شاسی‌بلند عجیب خود امکان استفاده از شیشه ضد گلوله، سطوح ضد ارتعاش، پوشش محافظ باک سوخت، رادیاتور و … در صورت سفارش خریداران وجود داشته باشد.

قیمت تانک رضوانی از ۱۷۸۵۰۰ دلار شروع شده و تحویل آن قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

چرخان
احسان چاه شوری بازدید : 260 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
چند ماه از عرضه‌ی کراس‌اور X22 با برند MVM می‌گذارد. این خودرو با قیمتی پایین‌تر از محصولات مشابه، مورد توجه قرار گرفته است و به‌عنوان کوچک‌ترین محصول چری، در ایران عرضه می‌شود.

به گزارش خودرو سریع ، برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می‌‌شود.

با این حساب، چهار مدل کراس‌اور در سبد محصولات چری وجود دارند که شامل تیگو 2، تیگو 3 (X33 با برند MVM )، تیگو 5 و تیگو 7 هستند. در روزهای اخیر، به بررسی کامل خودروهای تیگو ۵ و چری تیگو ۷ در زومیت پرداخته‌ایم و حال به سراغ کوچک‌ترین عضو این گروه می‌رویم که به نظر می‌رسد با توجه به قیمت کمتر، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد.

طراحی ظاهری و بدنه

کراس‌اور X22 با نوعی پختگی در طراحی روبرو است که فراتر از یک محصول چینی به نظر می‌رسد. کافی است نگاهی به نسخه‌ی اول X33 داشته باشید تا به یاد آورید که همین چند سال پیش، ظاهر خودروهای چینی قابل مقایسه با محصولات مدرن دنیا نبود؛ اما باید قبول کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و خصوصا خودروی X22، طراحی بهتر و البته راضی‌کننده‌ای دارند.
در نمای روبرو، چراغ‌های درشت X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده می‌شود که البته برای X22 به جای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و به‌صورت لانه‌زنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشه‌ها دارد، جذاب‌تر شده است. سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالی‌که متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده می‌کند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت. زیبایی بخش روبروی X22 به همین‌جا ختم نمی‌شود و با قطعه‌ای نقره‌ای رنگ در پایین سپر و فضاسازی بسیار خوب گوشه‌های سپر همراه با چراغ‌های مه‌شکن، نمره بسیار خوبی می‌گیرد. فراموش نکنیم، حجم‌دهی بسیار خوبی در بخش جلوی این خودرو وجود دارد که با خطوط روی کاپوت و جای‌گذاری چراغ، تقویت می‌شود.

 

از نمای کنار، به‌سختی می‌توان ایرادی به طراحی X22 گرفت. حالت آیرودینامیک این خودرو به‌خوبی حفظ شده است، درحالی‌که اندازه‌ی پنجره‌ها و شیب سقف، راضی‌کننده به نظر می‌رسد. ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد. از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است.
بسیاری از سازندگان خودروهای چینی که تا به حال دیده‌ایم، اهمیت کمی به طراحی عقب داده‌اند و این موضوع برای X22 نیز تا حدودی صادق است. سایز و طراح چراغ‌های عقب، نه‌تنها وجه اشتراکی با چراغ‌های جلو ندارد؛ که با دیگر ادوات پشت خودرو هم چندان هماهنگ نیست. کوچک بودن این چراغ‌ها، بیننده را به یاد MVM 315 می‌اندازد که یک هاچبک کوچک و نه‌چندان محبوب در سبد محصولات چری است. از سویی دیگر، بخش زیادی از درپوش صندوق عقب، خالی و ساده دیده می‌شود که صرفا با نواری فلزی و براق، میان چراغ‌ها و همراه لوگوی سازنده، کشیده شده است. از نکات مثبت در طراحی عقب X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود.

 

ابعاد X22 عبارتند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصله‌ی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید می‌شود. زاویه‌ی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویه‌ی شیب چرخ عقب تا لبه‌ی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است. این خودرو برای گردش کامل به دایره‌ای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالی‌که فاصله‌ی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد.

فضای داخلی و کابین

ورود به X22، حالت مدرن و خوش‌آیندی به همراه دارد و هرچند متریال به‌کاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌بخش نیست؛ می‌توان از دوخت صندلی‌ها و طراحی آن‌ها لذت برد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است. اینگونه ادوات در تودری‌ها نیز دیده می‌شوند و حس یک خودروی اسپرت گران‌قیمت را تداعی می‌کند. در بخش‌های بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحت‌گاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده می‌کند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت.

حضور نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت X22 است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است. X22 از طراحی سیلندری برای بخش سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور بهره نمی‌برد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه می‌کند؛ هرچند حالت متقارن عقربه‌ها و برعکس بودن نمایش‌دهنده‌ی دور موتور، می‌تواند آزاردهنده باشد.
طراحان X22 در شرکت چری، با نواردوزی صندلی‌ها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یک‌نواختی کابین را کاهش داده‌اند. رنگ فرعی فضای داخلی، می‌تواند زرد یا نارنجی باشد که البته همه‌ی نسخه‌های X22 در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده می‌کنند. این موضوع، علاوه بر حاشیه‌ی صندلی‌ها و تودری‌ها، در پیرامون مجاری هوای تهویه‌ی مطبوع و دسته‌دنده هم دیده می‌شود.
جالب است بدانید فاصله‌ محورهای X22، کمی از X33 بیشتر است که باعث می‌شود سرنشینان از نظر فاصله‌ی زانو، راحتی قابل قبولی داشته باشند. صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع‌ کردن صندلی‌ها می‌توان آن را افزایش داد. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیش‌بینی شده است.
شرکت سازنده ادعا کرده است که از تجهیزات کاملا مدرن و اتوماتیک خود برای دوخت صندلی‌های X22 استفاده می‌کند تا از نظر کیفیت استفاده و ظرافت تولید، تفاوتی با نمونه‌های موجود در مدل‌های لوکس لندروور انگلیس نداشته باشد. چری، از سال‌ها پیش با لندروور همکاری می‌کند و خط مونتاژ اصلی این برند در چین را در اختیار دارد. راحتی و ارگونومی خوب صندلی‌ها در X22، حاصل ۲۰۰ نمونه‌ی آزمایشی در پیش تولید این خودرو و بیش از ۱ میلیون کیلومتر، تست جاده‌ای با آن‌ است.
در مجموع می‌توان به طراحی فضای داخلی X22، با توجه به چینی بودن و قیمت نسبتا پایین آن، نمره‌ی بسیار خوبی داد و البته اطمینان داشت که در سال‌های آینده، تفاوت ظاهری این خودروها با نمونه‌های طراز اول دنیا، کاملا فراموش شود.

پیشرانه و قوای فنی

طبق معمول خودروهای چینی، X22 هم از نبود پیشرانه‌ای قدرتمند رنج می‌برد. این مهم، البته نسبت مستقیمی با هزینه‌ی خرید این مدل‌ها دارد و نمی‌توان با توجه به قیمت نهائی، توقعی بیش از این داشت. تنها یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو در سراسر دنیا قابل سفارش است که قدرت ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و از دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه، گشتاور ۱۳۵ نیو‌تن متر خواهد داشت.

با توجه به اینکه قدرت ناچیز ۱۰۵ اسب بخار، از دورهای پایین در اختیار راننده نیست، نمی‌توان توقع خاصی از شتاب‌گیری X22 داشت و طبیعتا در زمانی بیش از ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمی‌شود و با توجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است.
پیشرانه‌ی X22، از فناوری DVVT استفاده می‌کند که درواقع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است. به لطف این سیستم، مصرف سوخت بهینه ‌می‌شود و البته صدای پیشرانه در سرعت‌های ثابت، کاهش می‌یابد. ضریب تراکم این پیشرانه، ۱۱.۴ است و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ ارائه می‌شود. تمامی مدل‌های X22، صرفا به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. از نکات مثبت این خودرو، می‌توان به ترمزهای قابل قبول ساخت بوش آلمان اشاره کرد.

آپشن ها و امکانات رفاهی

فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی X22 محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت قابل خرید است که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است و هر دو مدل دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند.
تفاوت آپشن‌های X22 در دو نمونه‌ی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخه‌ی اسپرت اتوماتیک وجود دارد که می‌تواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایین‌تر، مصرف سوخت را کاهش دهد. از آپشن‌های استاندارد X22 می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون با فنرهای پیچشی، کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار، شیشه‌ بالابر برقی برای چهار در، تنظیم الکتریکی آینه‌ها از داخل خودرو، تنظیم کاملا دستی صندلی‌های جلو در ۶ جهت، صندلی‌های چرم با طرح مشکی و نارنجی اشاره کرد.
نمایشگر لمسی ۸ اینچ، آپشن کارآمدی برای X22 محسوب می‌شود که همراه با دوربین عقب، راه‌گشا خواهد بود. گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث و رابط کاربری میررلینک (Mobile Mirror Link) با نمایشگر ارتباط برقرار می‌کنند و به کمک سیستم صوتی استریو با چهار بلندگو، می‌توان از سرگرمی‌های چندرسانه‌ای استفاده کرد. بعضی قابلیت‌های این سیستم، مثل کنترل قدرت صدا و عوض‌ کردن موزیک در حال پخش، از طریق فرمان قابل انجام خواهند بود.

تست تصادف و آپشن های ایمنی

مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند. با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست.
آپشن‌های ایمنی X22 عبارتند از ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، سنسور دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراه با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دل‌سرد‌کننده‌ای از آپشن‌های ایمنی X22 وجود دارد؛ می‌توان به فناوری ESC خوش‌بین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزنده‌ی جاده کمک شایانی می‌کند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که با توجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه، در سربالایی‌ها کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت در ایمنی X22، می‌توان به سنسور باد چرخ‌ها، هشدار تعویض دنده در دور موتورهای بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانی که راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند.

تست فنی و آزمایش رانندگی

پیش از هر چیز، باید به قیمت تمام‌شده‌ی MVM X22 توجه کنیم. خودروهای چینی با هدف عملکرد قابل قبول در برابر بهای پرداختی ساخته می‌شوند و مسلما X22 هم از این قاعده مستثنا نیست. با این حساب، خریدار X22 باید با شتاب‌گیری کند و خسته‌کننده‌ی آن کنار بیاید؛ چرا که قرار نیست سریع‌تر از یک پراید باشد و مسلما در سبقت‌های جاده‌ای، نیازمند فضای بسیار زیادی خواهد بود.
به نظر می‌رسد سازندگان X22 با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسب بخار طراحی کرده‌اند. این موضوع، سکوت رضایت‌بخشی به سرنشینان خودرو می‌دهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل می‌کند. از دیگر نکات مثبت X22، می‌توان به صندلی‌های بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفرهای طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزیابی می‌شود. طراحی کابین X22، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد. این خودرو برای خانم‌ها و کسانی که به‌ دنبال محصولی با ابعاد قابل کنترل در رانندگی هستند مناسب خواهد بود؛ چراکه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسورها و دوربین عقب، به‌راحتی پارک می‌شود.
سیستم تعلیق و فنربندی نرم X22، فراتر از کلاس قیمتی این خودرو است و در مجموع می‌توان گفت یک خودروی شهری برای مصرف روزانه‌ی انفرادی یا خانواده‌ی جوان است. به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. از سویی دیگر، ارتفاع مناسب بدنه از سطح زمین، ۱۸.۵ سانتیمتر است که کمک می‌کند از دست‌اندازهای تا این حدود عبور کند، اما این کراس‌اور، تک‌ دیفرانسیل ارائه می‌شود و با لاستیک‌هایی به عرض ۲۰۵ میلی‌متر و پیشرانه‌ی ضعیف، مناسب طبیعت‌گردی و عبور از مسیرهای خارج جاده نخواهد بود.

قیمت نهایی و مقایسه با رقبا

نماینده‌ی رسمی چری در ایران، مدل تیگو ۲ را با نام MVM X22 عرضه می‌کند. آستانه‌ی قیمت این خودرو برای مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و آپشن‌های استاندارد، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با آپشن‌های سری اسپرت، به ۵۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد. نمونه‌ی دنده‌ اتوماتیک X22، قیمت پایه‌ی ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد داشت که با آپشن‌های کامل، ۶۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. تمامی این خودروها، با ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی همراه خواهند بود.
به نظر می‌رسد نسخه‌ی دنده دستی با آپشن‌های پایه و قیمتی در حدود ۵۷ میلیون تومان، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که می‌توان با اقساطی تا ۲۴ ماه همراه پیش‌پرداخت ۵۰ درصد نیز صاحب X22 شد. این نمونه در شتاب‌گیری و عبور از شیب‌ها، عملکرد بهتری در مقایسه با نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار دارد؛ ضمن اینکه معکوس‌های ناگهانی نخواهد داشت و کنترل بهتری به راننده می‌دهد. این موضوع در کنار مصرف سوخت کمتر، اختلاف قیمت ۸ میلیون تومانی با مدل دنده اتوماتیک را کاملا توجیه می‌کند.
تعداد کراس‌اورهای کوچک چینی در بازار ایران روبه افزایش است و این خودروها با کلاس قیمتی زیر ۷۰ میلیون تومان، توان و قصد رقابت با برندهای دیگر کشورها نخواهند داشت؛ هرچند در نمونه‌های گران‌تر، عملکرد بهتری دارند. X22 در بازار ایران، با چانگان SC35 و لیفان X60 مقایسه می‌شود که به ترتیب با قیمت‌های ۶۴ و ۶۷ میلیون تومان فروخته می‌شوند. با این اوصاف، نسخه‌ی ارزان‌قیمت X22، به رغم کمبودهایی مثل پیشرانه‌ی ضعیف و نبود گیربکس اتوماتیک، به دلیل قیمت ۵۷ میلیون تومانی، عاشقان کراس‌اور را جذب خود می‌کند و از این نظر، در بازار کشورمان بی‌رقیب خواهد بود. از نظر عملکرد فنی، لیفان X60 با پیشرانه قدرتمندتر، بهتر از X22 با جعبه‌دنده‌ی خودکار ارزیابی می‌شود؛ اما ظاهر بسیار خوب X22، برگ برنده‌ی MVM در کلاس کراس‌اورهای اقتصادی خواهد بود.

مشخصاتMVM X22 MT MVM X22 ATچری تیگو 7BYD S6MVM  X33-Sلیفان X60چانگان CS35هایما S7 توربوجک S5 توربو
حجم موتور (سی‌سی) ۱۴۹۸ ۱۴۹۸ ۱۴۹۸ ۲۴۰۰ ۱۹۷۱ ۱۷۹۴ ۱۶۰۰ ۱۷۹۵ ۱۹۹۷
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۵۰ ۱۶۰ ۱۳۶ ۱۳۱ ۱۲۳ ۱۷۰ ۱۷۴
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۰ ۱۶۰ ۱۷۰ ۱۸۵ ۱۷۵ ۱۷۰ نامشخص ۱۷۰ ۱۸۰
نوع جعبه دنده دستی ۵ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته CVT اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۵۷ ۷۲ ۵۵ ۵۵ ۵۲ ۶۱ ۵۵
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۸ ۸.۲ ۶.۵ ۱۰ ۸.۵ ۸.۲ ۷ ۹.۶ نامشخص
طول (میلی‌متر) ۴۲۰۰ ۴۲۰۰ ۴۵۰۰ ۴۸۱۰ ۴۴۱۹ ۴۳۲۵ ۴۱۶۰ ۴۵۳۰ ۴۴۳۰
عرض (میلی‌متر) ۱۷۶۰ ۱۷۶۰ ۱۸۳۷ ۱۸۵۵ ۱۷۶۵ ۱۷۹۰ ۱۸۱۰ ۱۸۳۰ ۱۸۴۰
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۷۰ ۱۵۷۰ ۱۶۷۰ ۱۷۲۵ ۱۶۵۱ ۱۶۹۰ ۱۶۷۰ ۱۷۳۰ ۱۶۶۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۴۵ ۱۲۴۵ ۱۴۳۲ ۱۶۹۵ ۱۴۲۰ ۱۳۳۰ ۱۲۹۰ ۱۵۴۵ ۱۵۴۵
استاندارد آلایندگی یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو ۴ نامشخص یورو۵ یورو۵
قیمت (میلیون تومان)* ۵۸ ۶۶ ۱۲۸ ۹۶ ۷۵ ۶۷ ۶۴ ۸۸ ۹۷
زومیت
احسان چاه شوری بازدید : 280 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آلفارومئو میتو
کشور سازنده ایتالیا
سال طراحی 2009
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1368سی سی
حداکثر قدرت 135 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 206 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی - 6 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 8.2 ثانیه
حداکثر سرعت 207 کیلومتر در ساعت
وزن 1135 کیلوگرم
اندازه 4060 طول - 1720 عرض - 1446 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2512 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت EuroNCAP 5
میزان تولید CO2 129 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD - ESP - VDC - ASR - HBA - CBC - DST - EBA - DST
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 7 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی BOSE Sound (سفارشی) - ساب ووفر - 8 بلندگو - سیستم Hi-Fi - رادیو پخش مجهز به CD-MP3-SD Card-USB
دیگر تجهیزات سیستم Blue&Me (برقراری ارتباط موبایل با بلوتوث و کنترل آن از روی فرمان - خواندن پیام های دریافتی) - سیستم Start&Stop (خاموش و روشن شدن خودکار موتور در ایست کامل) - گیربکس 6 دنده خودکار TCT (یا گیربکس 5 دنده دستی) - استاندارد آلایندگی یورو 5 - 5 ستاره از EuroNCAP - چراغ LED عقب برای بهبود دید وسیله نقلیه پشت سر - کیت الکل سنج - سیستم الکترونیک Q2 - سیستم MSR - داشبورد با روکش فیبر کربن - کروز کنترل - سنسور باران - فرمان تلسکوپی چهار جهته - دکمه های چند کاره روی فرمان - سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دوگانه درجه حرارت اتوماتیک - سیستم ناوبری (سفارشی) - سقف پانوراما (سفارشی) - صندلی برقی راننده و سرنشین جلو ( قابلیت تنظیم گودی کمر) - صندلی‌های تاشو ردیف عقب - روکش چرم طبیعی (سفارشی) - تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن - آینه‌های جانبی و داخلی فتوکرویک - شیشه بالابر جلو برقی (One-Touch) - نشانگر باد تایر - رینگ 17 اینچی تیتانیومی اسپورت - آلفا DNA - سیستم کنترل خودرو جهت رانندگی اسپرت و یا زمستانی - قدرت کمکی الکترونیکی مجهز به سنسور سرعت و قابلیت تطابق با شرایط رانندگی - فرمان تلسکوپی چهار جهته - روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها (سنسور نور) - مه شکن جلو و عقب - چراغ های LED عقب
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ---
قیمت بازار کارکده از 92 تا 130 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 119 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آلفارومئو جولیتا
کشور سازنده ایتالیا
سال طراحی 2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1368سی سی
حداکثر قدرت 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی - 6 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه
حداکثر سرعت 218 کیلومتر در ساعت
وزن 1310 کیلوگرم
اندازه 4351 طول - 1798 عرض - 1465 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2634 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت EuroNCAP 5
میزان تولید CO2 134 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری سامانه کنترل دینامیک VDC که شامل ESP، ASR، HBA، MSR، CBC، DST، HHC، ABS، EBD، E-Q2، PreFill و AFS می‌باشد - DSC - Hill Holder
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی Hi-Fi مجهز به آمپلی فایر Bose و 8 بلندگو (سفارشی) - بلوتوث - قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات موتور توئین توربو با مجهز به سیستم مولتی ایر - آلفا DNA (امکان انتخاب و تنظیم خودرو با شرایط رانندگی به دلخواه راننده: اسپرت، نرم و زمستان) - گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه و پدال پشت فرمان - سیستم Microhybrid Start and Stop - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - چراغ عقب LED - شیشه بالابر one touch - صندلی‌های تاشو ردیف عقب - رینگ آلومینیومی - ریموت کنترل - صفحه نمایش اطلاعات خودرو - روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن - آینه داخلی فتوکرومیک حساس به نور - آینه‌های بیرونی برقی گرمکن‌دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی - سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما - سنسور نور چراغ‌ها - تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و سیستم شستشو - سیستم Blue&Me - فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی - سنسور پارک - تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو - 5 ستاره ایمنی - کروز کنترل - رینگ 18 اینچی به صورت سفارشی - صفحه نمایشگر چند منظوره به صورت سفارشی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 175 تا 175 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 130 تا 162 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 103 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آلفارومئو 4C
کشور سازنده ایتالیا
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1742سی سی
حداکثر قدرت 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 2100 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه
شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه
حداکثر سرعت 258 کیلومتر در ساعت
وزن 850 کیلوگرم
اندازه 3989 طول - 1864 عرض - 1183 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2380 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 40 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 157 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS – EBD – سیستم الکترونیکی دینامیک خودرو VDC – سیستم تعدیل و کنترل لغزش ASR – سیستم کنترل سرعت موتور MSR – سیستم افزارش قدرت ترمز BA – سیستم واکنش سریع ترمز RAB – سیستم کنترل در سربالایی HSA
کیسه هوا دو کیسه هوا
سیستم صوتی ---
دیگر تجهیزات سنسور پارک عقب – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – کنترل مطلوب خودرو در چهار حالت – سیلندر یکپارچه فولادی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 580 تا 650 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 645 تا 645 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 74 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
عربستان سعودی به برخی از فعالان حقوق زنان هشدار داده در صورت اظهارنظر درباره حکم پادشاه این کشور برای اعطای حق رانندگی به زنان با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش خودرو سریع ، عربستان سعودی به برخی از فعالان حقوق زنان هشدار داده در صورت اظهارنظر درباره حکم پادشاه این کشور برای اعطای حق رانندگی به زنان با آنها برخورد خواهد شد. 

خبرگزاری رویترز در خبری روز سه‌شنبه در این باره نوشته است: «در حالی که حکم حکومتی عربستان برای لغو قانون منع رانندگی زنان به عنوان اقدامی مترقی در این کشور پادشاهی محافظه‌کار مورد تمجید قرار گرفته، برخی از زنان می‌گویند از آنها با تهدید و ارعاب خواسته شده از صحبت کردن درباره آن خودداری کنند- اتهامی که ریاض آن را تکذیب می‌کند.»
چهار زن که قبلاً در اعتراضات علیه قانون منع رانندگی زنان شرکت کرده‌اند در گفت‌وگو با رویترز عنوان کرده‌اند در تماس‌های تلفنی به آنها دستور داده شده درباره حکم جدید اظهارنظر نکنند.
دو زن دیگر می‌گویند حدود 25 زن تماس‌های تلفنی مشابهی دریافت کرده‌اند.
تحلیلگران و فعالان می‌گویند حکومت عربستان سعودی در تلاش است از فعالیت سیاسی که در این کشور پادشاهی مطلق ممنوع است جلوگیری کند.
فعالان سیاسی که می‌گویند از آنها خواسته شده درباره دستور جدید اظهارنظر نکنند به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو کردند.
یکی از فعالان درباره تماس تلفنی که با او حاصل شده گفت: «او خیلی با صراحت صحبت کرد. گفت به شما دستور داده می‌شود درباره موضوع رانندگی زنان صحبت نکنید یا اینکه با شما برخورد می‌شود. بعد از این تماس، شما مسئول هر چیزی هستید که از طرف شما منتشر می‌شود.»

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 99 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
در شرایطی که موعد تحویل پژو ۲۰۰۸ وارد دومین ماه خود شده است، از ایران خودرو خبر می‌رسد این شرکت تا بعدازظهر دیروز هفت دستگاه از این محصول را فاکتور و در اختیار مشتریان قرار داده است. پژو ۲۰۰۸ که اولین محصول حاصل از قرارداد ایران خودرو و پژو به شمار می‌رود، تیر‌ماه امسال پیش‌فروش و ۱۶ هزار نفر موفق به ثبت‌نام آن شدند.

به گزارش خودرو سریع ، طبق وعده ایران خودرو، تحویل این محصول به ثبت‌نام‌کنندگان، باید از شهریورماه امسال آغاز می‌شد، با این حال طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان ایران، آبی‌های جاده مخصوص تا پایان مردادماه 4‌دستگاه 2008 را به تولید رسانده بودند. پس از انتشار این آمار و با توجه به فرارسیدن موعد تحویل پژو 2008 در شهریور، انتظار می‌رفت ایران خودرو تولید انبوه این محصول را کلید بزند که به نظر می‌رسد چنین اتفاقی هنوز رخ نداده است. 

طبق اخبار رسیده از ایران خودرو، این شرکت تا بعدازظهر دیروز هفت دستگاه 2008 را تحویل داده و این موضوع نشان می‌دهد تولید خودرو موردنظر هنوز سرعت نگرفته است. با توجه به آمار 16 هزار دستگاهی پیش‌فروش 2008 و با لحاظ فرصت 12 ماهه ایران خودرو برای تحویل این تعداد به ثبت‌نام‌کنندگان، آبی‌های جاده مخصوص باید به‌طور متوسط ماهانه حدود یک هزار و 350 دستگاه 2008 را تحویل مشتریان بدهند.
حال با توجه به آماری که ایران خودرو تا بعدازظهر دیروز در تحویل پژو 2008 از خود به جا گذاشته، مشخص می‌شود این شرکت در برنامه خود بابت عرضه 2008 عقب است؛ بنابراین اگر ایران خودرو نتواند تعهدات عقب افتاده خود را در این ماجرا جبران کند، پرونده پیش‌فروش اولیه پژو 2008 در تاریخ مقرر (مردادماه سال آینده) بسته نشده و به درازا خواهد کشید. ایران خودرو البته برای بخشی از مشتریان خود دعوت‌نامه ارسال و خواستار تکمیل وجه از سوی آنها شده است، با این حال روند تحویل کند پیش می‌رود. این در شرایطی است که در حال حاضر قیمت‌های اولیه پژو 2008 در بازار آزاد، کم کم در حال رخ‌نمایی بوده و تا مرز 124 میلیون تومان نیز پیش رفته‌اند.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 194 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
این خودرو فرانسوی که اخیرا 130 میلیون به فروش می رفت، در هفته جاری با افت بیش از 10 میلیونی به 120 تومان کاهش یافته است.

به گزارش خودرو سریع ، قیمت پژو 2008 که تا هفته گذشته بیش از 130 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسید، در هفته جاری با افت بیش از 10 میلیونی به 120 تومان کاهش یافته است و حاشیه بازار این خودرو (شکاف قیمت بین نمایندگی و بازار) به حدود 15 درصد کاهش یافته است. احتمال دارد قیمت پژو 2008 در بازار باز هم کاهش یابد.

وان کار
احسان چاه شوری بازدید : 120 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
بسیاری از افراد پس از خرید خودرو صفرکیلومتر بر سر مساله‌ای به نام آب بندی موتور خودرو دچار تردید می‌شوند و نمی‌دانند که انجام دادن این کار درست است یا انجام ندادن آن!

به گزارش خودرو سریع  ، عده ای معتقدند نباید به موتور خودروی صفر کیلومتر فشار آورد و باید آن را به روشی مناسب آب بندی کرد تا از عمر و دوام بالایی برخودار شود. اما در مقابل عده ای هم بر این نظرند که باید از ابتدا فشار بالایی را به موتور خودرو وارد کرد تا بعدها خودرو به اصطلاح تنبل نشود! اگر می‌خواهید با آب بندی موتور خودرو های صفر کیلومتر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. 

به اعتقاد کارشناسان و متخصصان حوزه خودرو، بسیاری از خودروهای صفرکیلومتر که روزانه از خط تولید کارخانه‌ها خارج شده و به مشریان نهایی تحویل می‌شوند، لازم است تا در پیمایش چند صد کیلومتر اول (حداکثر تا ۱۰۰۰ کیلومتر) از رانندگی پرشتاب، پرگاز و سرعت بالا کاملا اجتناب شود. در واقع صبر و تحمل شما برای رانندگی در این هزار کیلومتر، مطمئنا یک تضمین مناسب برای عملکرد خوب و بدون نقص موتور خودرو در سال‌های پیش‌رو است.
حتی اگر به دفترچه راهنمای خودروی صفرکیلومتر خود هم مراجعه کنید، حتما پیشنهاد شرکت مورد نظر را برای رعایت این موارد جهت آب‌بندی بدون مشکل خودرو مشاهده خواهید کرد. اما با این حال بارها اتفاق افتاده که نظر خیلی‌ها را که کاملا متضاد این موضوع است، شنیده باشیم.
به اعتقاد این گروه، باید از ابتدا فشار بالایی را به موتور خودرو وارد کرد تا بعدها خودرو به اصطلاح تنبل نشود! یعنی شتاب و کشش بالای خودرو در آینده را در گرو شرایط آب‌بندی پرفشار می‌دانند. اما باید گفت این طرز فکر برای خودروهای سطح متوسط و معمولی کاملا اشتباه است.
جالب اینجاست که حتی اگر به دفترچه راهنمای خودروهایی با عملکرد سطح بالا مثل نیسان GT-R و شورولت کوروت هم مراجعه کنید، به موضوع آب‌بندی بدون فشار تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول اشاره شده است. البته در این میان گاهی استثنا هم وجود دارد. مثلا کمپانی هوندا درباره خودروی سوپر اسپرت آکورا NSX به‌طور کامل توضیح داده که مراحل آب‌بندی این خودرو قبل از تحویل شدن به مشتری و طبق یک قاعده و اصول تخصصی، در خط تولید انجام گرفته و خریداران دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشند.
بنابراین حتما به این موضوع توجه داشته باشد که آب‌بندی خودروی صفر کیلومتر الزامی است و برای ۱۰۰۰ کیلومتر اول به هیچ عنوان به دنبال خودنمایی با سرعت و شتاب بالا نباشید. فقط زمانیکه خودروساز به‌طور رسمی اعلام کرد که نیازی برای آب‌بندی موتور خودرو نیست، می‌توان به آن فکر نکرد.

جوان خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 321 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
در سومین قسمت ویدیویی شتاب صفر تا صد خودرو که توسط یک سایت معتبر انجام شده است مهمان رنو فلوئنس هستیم.

به گزارش خودرو سریع ، این تست در 2 شهریور 1392 توسط گروه خودرو بانک انجام شده است.

خودرو بانک
احسان چاه شوری بازدید : 118 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
با توجه به استقبال بي نظير مشتريان از طرح پيش فروش هایما5S ، ظرفيت پيش بيني شده براي اين خودرو با موعد تحويل دي تا اسفند 96 در همان ساعات اوليه تكميل شد.

به گزارش خودرو سریع ، مصطفی خان کرمی معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت:

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور جلب رضايت و خواست مشتريان و تامين بخش بزرگ تري از بازار محصولات كراس اوور، در روز يكشنبه 2 مهرماه 96 در شهر مقدس مشهد محصول هايما 5S را به بازار و مشتريان معرفي و همزمان پيش فروش آن را آغاز کرد.

وی ادامه داد:

با توجه به اينكه اين خودرو نسبت به خودروهاي رقبا داراي نقاط قوت و متمايزي همچون دارا بودن موتور پرتوان ، امكانات و تجهيزاتي مانند صندلي برقي راننده و سرنشين ، دوربين 360 درجه و ... است اين استقبال پيش بيني وتمهيدات و هماهنگي هاي لازم از قبل مهيا شده بود وليكن با توجه به محدوديت تعداد عرضه شده ، مشتريان زيادي موفق به ثبت نام نشدند كه شركت ايران خودرو با توجه به برنامه ريزي توليد در فرصتهاي آتي سعي در ارائه مجدد شرايط فروش براي اين خودرو خواهد داشت.

خان کرمی تصریح کرد:

پس از عرضه محصول شاسي بلند هايما 7S توربوشارژ و استقبال مشتريان از اين برند و محصول و با توجه به نياز و تقاضاي مشتريان در بخش محصولات كراس اوور، گروه صنعتي ايران خودرو محصول جديد هايما 5S را به بازار معرفي كرد.
اين محصول در سايت ايران خودرو خراسان به توليد خواهد رسيد و طبق برنامه از دي ماه 96 وارد بازار خواهد شد.

برمبناي اين گزارش، هايما 5S، محصولي است كه در سطح جهاني با نام كامپكت كراس اوور (Compact over Cross) شناخته مي شود. اين خودرو در سال 2015 در نمايشگاه گوانگ ژو برنده جايزه سالانه بهترين SUV شهري شده و همچنين 5 ستاره ايمني را دريافت كرده است.
علاقمندان و متقاضيان محترم مي توانند براي آشنايي بيشتر با اين محصول و اطلاع از شرايط ثبت نام آتي به سايت فروش اينترنتي محصولات شركت ايران خودرو به آدرس https://esale.ikco.ir يا نمايندگي هاي مجاز در سراسر كشور مراجعه نمايند.

ایکوپرس
احسان چاه شوری بازدید : 270 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
همانطورکه می‌دانید، پیش فروش کوییک در تابستان انجام شد و طبق زمان‌بندی اعلام شده توسط سایپا، قرار است از آبانماه یعنی تا حدود دو هفته دیگر، تحویل کوییک به مشتریان آغاز شود. کوییک را باید ارزان قیمت‌ترین خودروی اتوماتیک بازار بنامیم که به یک گیربکس CVT مجهز شده است اما کوییک در مدل گیربکس دستی نیز عرضه خواهد شد.
روی کوییک، یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر نصب شده که می‌تواند حداکثر 87 اسب بخار در 5300 دور و 128 نیوتن‌متر در 4000 دور را تولید کند.

به گزارش خودرو سریع ، حال اخیراً عکس‌هایی توسط یکی از همراهان همیشگی خودروبانک به دست ما رسیده که کوییک را در خط تولید و آماده تحویل نشان می‌دهد. اینطور که از عکس‌های ارسال دیده می‌شود، خوشبختانه نمونه تولید شده کاملاً مشابه نمونه‌ای است که در مراسم رونمایی به نمایش درآمده بود. 

اگر به عکس زیر توجه کنید، نوع روشن شدن چراغ‌های پشت آمپر کوییک در شب مشخص است که نشانگرها به رنگ قرمز و پشت اعداد به رنگ آبی درآمده‌اند. همچنین غربیلک فرمان سه‌پره است و در دوطرف آن دکمه‌های کنترلی قرار گرفته‌اند.

عکاس: آقای مسعود خاکباز

خودرو بانک
احسان چاه شوری بازدید : 282 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
براساس آخرین تصاویر جاسوسی منتشر شده از نسل آینده بی‌ام‌و Z4، می‌توان به این موضوع پی برد که رودستر موردنظر از طراحی زیبا و جذابی بهره می‌برد. در نسخه‌ای که این شرکت خودروسازی آلمانی تحت آزمایش قرار داده، چراغ‌های جلو و عقب نمایان بوده و طراحی آن‌ها برای ما قابل مشاهده است. ظاهرا بی‌ام‌و علاقه‌ای به مخفی کردن این دو بخش از خودرو آینده خود نداشته است.

به گزارش خودرو سریع ، این شرکت قسمت‌های دیگر خودرو همانند جلو پنجره را به خوبی با محافظی پوشانده تا نتوانیم هم‌اکنون طرح نهایی درنظر گرفته شده برای نسل جدید بی‌ام‌و Z4 را مشاهده کنیم، البته طرح کلی آن تا حدودی برای مشخص شده است. براساس این تصاویر می‌توانیم حدس بزنیم که بی‌ام‌و در طراحی نسل جدید Z4، نیم‌نگاهی به طرح مفهومی معرفی شده خود از این رودستر در گذشته نه چندان دور، داشته است. برای مثال هر دو نمونه از چراغ‌های زاویه‌دار بهره برده و البته به احتمال زیاد قسمت بالایی چراغ در نمونه آزمایشی توسط محافظی مخفی شده است.

چراغ‌های عقب نیز بی‌شباهت به طرح مفهومی این شرکت نیستند و هر دو L شکل بوده و در آن‌ها از LED استفاده شده است. البته یک تفاوت در طراحی چراغ‌های عقب وجود دارد که آن، قرار گرفتن چراغ‌های راهنما در بالای LED اصلی این خودرو است. این تغییر کوچک باعث اسپرت‌تر شدن طراحی عقب نسل جدید بی‌ام‌و Z4 جدید می‌شود.

بخش پشتی خودرو به غیر از چراغ‌ها، کاملا توسط محافظ پوشانده شده و نمی‌توانیم در رابطه با شباهت آن با نمونه مفهومی معرفی شده، حدسی بزنیم. با این‌که طراحی آن برای ما مشخص نیست، ولی می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که بی‌ام‌و در بخش عقب خودرو از المان‌های جذاب موجود در نسخه مفهومی، بهره گرفته است.

پلتفرم مورد استفاده در نسل جدید بی‌ام‌و Z4 با پلتفرم تویوتا سوپرا جدید یکسان است. براساس اطلاعات فاش شده در گذشته، این خودرو آلمانی از دو موتور متفاوت بهره می‌برد که یکی دارای ۴ سیلندر بوده و حجمی برابر با ۲.۰ لیتر دارد و قدرت نمونه دیگر را موتوری ۶ سیلندر با حجم ۳.۰ لیتر تامین خواهد کرد. گفته می‌شود که در ایالات متحده تنها نمونه قوی‌تر به فروش می‌رسد. در هر دو نمونه قدرت به چرخ‌های عقب منتقل شده و خریدار قادر به سفارش گیربکس دستی و یا اتوماتیک برای آن خواهد بود. براساس گزارش ها، تولید هر دو نسخه این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۸ در کارخانه Magna Steyr’s در کشور اتریش شروع خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با تویوتا سوپرا جدید وجود دارد، ولی به احتمال زیاد در نمایشگاه خودرو توکیو شاهد رونمایی از نسخه مفهومی آن خواهیم بود. اطلاعات منتشر شده به یکسان بودن موتور این خودرو با رقیب آلمانی خود اشاره دارد که البته سوپرا جدید تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. در نهایت باید بگوییم که این احتمال وجود دارد که تویوتا در این محصول جدید از موتور تولید شده خود استفاده کند.

چرخان
احسان چاه شوری بازدید : 91 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
بر اساس جدیدترین گزارش سازمان کیفیت

به گزارش خودرو سریع ، با وجود تمام الزامات در ارتقای کیفیت همچنان ۱۱ خودرو بی کیفیت بازار بدون تغییر تولید می شوند.

اختصاصی
احسان چاه شوری بازدید : 118 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
۲۰ روزی است که شماره گذاری گراندویتارا متوقف شده و نمایندگی های ایران خودرو هم پاسخی به خریداران این خودرو نمی دهند و همین امرمردم را سرگردان و بلاتکلیف کرده است.

به گزارش خودرو سریع ، این روزها دردسرهای مردم در خرید خودرو به محصولات خارجی هم سرایت کرده به نحوی که خریداران با وجود پرداخت پول در تحویل خودروهای خود با مشکل مواجه هستند. به عنوان نمونه حدود 20 روزی است که شماره گذاری گراند ویتارا انجام نمی‌شود و همین امر خریدارن را در تحویل خودروهای خود سرگردان و بلاتکلیف کرده است. گفته می‌شود مصرف بالای بنزین این خودرو و عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی از جمله عوامل مهم عدم شماره گذاری گراندویتارا است. در این شرایط نمایندگی‌های ایران خودرو هم پاسخی برای عدم تحویل این خودروها به متقاضیان نداشته و امروز و فردا می‌کنند. جالب اینکه اخیراً ایران خودرو علی‌رغم شماره گذاری نشدن گراندویتارا در اطلاعیه ای پیش فروش این محصول را آغاز کرده است. مدتی است که ایران خودرو بنا بر تقاضای بازار گراند‌ویتارا که یک محصول شاسی بلند ژاپنی بوده و بیش از 120 میلیون تومان ارزش دارد را در سبد محصولات خود قرار داده که با رغبت زیادی از سوی خریدارن روبه رو شده است.

وان کار
احسان چاه شوری بازدید : 108 دوشنبه 10 مهر 1396 نظرات (0)
در دومین قسمت ویدیویی شتاب صفر تا صد خودرو که توسط یک سایت معتبر انجام شده است مهمان لیفان X50 هستیم.

به گزارش خودرو سریع ، این تست در 12 دی 1394 توسط گروه خودرو بانک انجام شده است.

اختصاصی
احسان چاه شوری بازدید : 257 دوشنبه 10 مهر 1396 نظرات (0)
این ستاره رئالی همچنان به خودروهای به روز علاقمند است.

به گزارش خودرو سریع ، در طول سال‌ها، گاراژ این ستاره 32 ساله پرتغالی اتومبیل‌های مختلفی به خود دیده است و اغلب آنان خودروهای تولید محدود و بسیار نادر و گران قیمت هستند، همچون محصولات مختلف فراری، لامبورگینی، پورشه و یا حتی محصولات بوگاتی همچون "ویرون گرند اسپرت" که سال گذشته پس از پیروزی در جام ملت‌های اروپا به عنوان یک هدیه از طرف خود برای خود خریداری کرد.

احسان چاه شوری بازدید : 105 دوشنبه 10 مهر 1396 نظرات (0)
ستاره فوتبال آرژانتینی "سرجیو آگوئرو" به دلیل تصادف سنگین خود در آمستردام هلند، بین 2 الی 4 هفته از دنیای فوتبال به دور خواهد بود.

به گزارش خودرو سریع ، باتوجه به ادعای منابع خبری، سرجیو آگوئرو مهاجم تیم منچسترسیتی هنگامی که سوار بر تاکسی به سمت فرودگاه آمستردام در حال حرکت بود تا خود را به پرواز منچستر برساند، دچار حادثه شده و صدمات نسبتا زیادی دیده است که همین موضوع می‌تواند حداقل 2 الی 4 هفته "سرجیو آگوئرو" را از دنیای فوتبال دور کند.

دلیل سفر "سرجیو آگوئرو" به شهر آمستردام هلند، حضور "مالوما" خواننده معروف کلمبیایی در این شهر و اجرای کنسرت زنده آن بوده است که سرجیو آگوئرو برای شرکت در کنسرت زنده این خواننده عازم آمستردام هلند می‌شود، اما هنگام بازگشت به منچستر دچار حادثه شده و به بیمارستان منتقل می‌شود تا مسابقه مهم خود مقابل چلسی را از دست ‌دهد، هرچند تیم منچسترسیتی باوجود غیبت سرجیو آگوئرو موفق شد تیم چلسی را با نتیجه 1 بر 0 شکست دهد.
سرجیو آگوئرو در خصوص این حادثه اینچنین گفت: راننده تاکسی نتوانست ماشین را کنترل کند، در حالی که راننده تاکسی ترمز می‌گرفت، با تیر برق برخورد کرد و این حادثه به وجود آمد. در حال حاضر دنده من شکسته است و نیاز به استراحت دارم، هرچند آسیب زیادی به من رسیده است.
در ابتدا گفته می‌شد که آسیب‌های "سرجیو آگوئرو" بسیار بد هستند و می‌تواند تا 8 هفته این ستاره آرژانتینی را از مسابقات دور کند، اما یک منبع نزدیک به این بازیکن گفت که آسیب‌های او خوشبختانه کمتر از حد انتظار هستند و تنها 2 الی 4 هفته از فوتبال فاصله خواهد گرفت. این درحالیست که هم بازی مقابل چلسی را از دست داد و هم بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال آرژانتین را از دست خواهد داد.
پپ گواردیولا، مربی باشگاه منچسترسیتی هم تایید کرد که سرجیو آگوئرو در دو هفته آینده برای این تیم بازی نخواهد کرد.

خودرو بانک
احسان چاه شوری بازدید : 248 دوشنبه 10 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آئودی TT
کشور سازنده آلمان
سال طراحی 2007
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2000 سیسی
حداکثر قدرت 208 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار S Tronic
شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه
حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت
وزن 1405 کیلوگرم
اندازه 4178 طول - 1842 عرض - 1351 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2469
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ---
استاندارد آلایندگی ---
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 164 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای راننده - کیسه هوای سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی ---
دیگر تجهیزات فرمان با قدرت کمکی - تنظیم حافظه دار صندلی - گرمکن آینه ها -سنسور پارک - سنسور باران - کروز کنترل
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ---
قیمت بازار کارکده از 148 تا 160 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 267 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
در اولین قسمت ویدیویی شتاب صفر تا صد خودرو که توسط یک سایت معتبر انجام شده است مهمان MVM 315 هستیم.

به گزارش خودرو سریع ،  این تست در 11 شهریور 1393 توسط گروه خودرو بانک انجام شده است.

خودرو بانک
احسان چاه شوری بازدید : 136 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
استهلاک و مصرف سوخت پایین، هزینه خدمات، در دسترس‌بودن قطعات و لوازم‌یدکی، وضعیت بسامان بازار دست‌دوم و... از مواردی هستند که می‌توانند در پرطرفدار شدن یک خودرو نقش مستقیم داشته باشند.

به گزارش خودرو سریع ، وقتی می‌خواهید به سراغ یک خودرو مناسب خانوادگی بروید، معمولا‌ جنبه امکانات رفاهی و ایمنی خودرو نسبت به میزان استهلاک برایتان از اهمیت بالاتری برخوردار است اما زمانی که حرف از وسایل حمل‌ونقل عمومی به میان می‌آید، معمولا‌ بحث امکانات رفاهی نسبت به مواردی همچون استهلاک، مصرف سوخت و تعمیرات در درجه اهمیت پایین‌تری قرار می‌گیرد.

مجموعه پاکرو‌تاکسی نخستین ارائه‌دهنده تاکسی‌های ‌هیبریدی در ایران بوده که در ابتدا با خودرو قدرتمند کمری ‌هیبریدی کار خود را آغاز کرد و پس اضافه‌کردن تویوتا پریوس، به‌عنوان سومین محصول به سراغ هیوندای سوناتا ‌هیبریدی رفته است وخودروهای عرضه شده از سوی شرکت پاکرو را برای استفاده در حمل و نقل عمومی به کار گرفته است.
سوناتا ‌هیبریدی که در بازار آمریکا حدود 8هزار دلار از نمونه بنزینی خود گران‌تر است، با توجه به زیبایی ظاهری و درعین‌حال مصرف سوخت پایین، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده‌های خانوادگی باشد.
ازاین‌رو، با همکاری شرکت پاکرو، فرصتی پیش آمد تا به سراغ یک دستگاه هیوندای سوناتا‌ هیبریدی تاکسی رفته و ضمن انجام بررسی و آزمایش‌های فنی بتوانیم درک بهتری از این سدان متوسط و پرفروش خانوادگی پیدا کنیم.
دلیل استفاده از تاکسی به‌جای خودرو شخصی نیز این بود که چون تاکسی‌ها به‌صورت میانگین کارکرد بیشتری به نسبت سواری‌های شخصی دارند، می‌توان تحلیل بهتری از عملکرد خودرو در دراز‌مدت ارائه داد.‌
پیش از هر چیز لازم است از شرکت پاکرو و پاکرو تاکسی برای فراهم کردن خودرو این تست و همچنین آقای نجیب اجاقی، راننده محترم سوناتا که خودرو خود را جهت انجام آزمایش و فیلمبرداری در اختیار تیم "سایت عصر خودرو" قراردادند، کمال تشکر و قدردانی را به‌جای آوریم.
لازم به یادآوری است از آنجایی که این خودروها برای حمل و نقل عمومی و کاربرد تاکسی عرضه شده‌اند مدل مورد تست از سری با آپشن های محدود است اما نمونه‌های فول آپشن این خودرو نیز هم‌اکنون برای کاربری شخصی از سوی پاکرو عرضه می‌شود.

طراحی، فضای داخلی و آپشن‌

در نمای بیرونی سوناتا‌ هیبریدی، جلوپنجره بزرگ که تقریبا‌ بیشتر نمای جلو خودرو را به خود اختصاص داده، مه‌شکن‌‌های LED جلو، رینگ‌های 17 اینچی اسپرت(‌که البته در نمونه مورداستفاده برای تاکسی با رینگ‌های ساده 16 اینچی جایگزین شده‌اند)، انحناهای روی در که از کناره کاپوت شروع‌شده و تا کنار درب صندوق بار ادامه می‌یابد، چرا‌غ‌های کشیده و مه‌شکن‌های عقب که در قسمت زیرین سپر نصب‌شده‌اند، همگی به ساختن یک چهره متفاوت، منطقی و تا‌حدودی اسپرت کمک می‌کنند.
این خودرو در 3 تیپ GL ،‌GLS و GLS+ به بازار ایران عرضه شده که نمونه‌های مورد استفاده برای تاکسیرانی عموما از تیپ‌های GL و GLS هستند.
در 3 تیپ‌ مذکور، قدرت پیشرانه و سیستم گیربکس کاملا یکسان بوده و تنها نکته‌ای که می‌تواند تیپ‌ها را از هم تفکیک کند، میزان آپشن‌های نصب‌شده روی آنهاست.
نمونه‌های مورداستفاده برای تاکسی‌ها، عموما فاقد تنظیمات برقی صندلی و سیستم IMS (‌حافظه یکپارچه صندلی راننده و فرمان)، سیستم WESS (‌تولید مجازی صدای موتور)، گرمکن و سردکن صندلی، گرمکن آینه‌های جانبی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، رادار نقطه کور، اگزوز اسپرت و سیستم تنظیم برقی فرمان هستند.
اما در تیپ GLS+ که نمونه فول‌آپشن این خودرو به شمار رفته و البته به‌صورت شخصی و با پلاک معمولی به فروش می‌رسد، می‌توان امکانات مذکور را یافت‌.
وجود فاصله محوری 2805 میلی‌متری باعث شده تا سرنشینان عقب حتی با در نظر گرفتن قامت بلند برای سرنشینان جلو، راحتی کامل داشته باشند.
همچنین ارتفاع 1485 میلی‌متری این اتاق هم فضای سر بسیار خوبی را برای سرنشینان بلندقد عقب فراهم می‌کند.
فضای صندوق بار خودرو که با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب بسیار بزرگ‌تر هم می‌شود نیز برای مسافرت‌های بین‌شهری کاملا ایده‌آل است.
روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو (در نسخه فول‌آپشن)، غربیلک فرمان چرمی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، مانیتور مالتی‌مدیا مجهز به سیستم ناوبری و باقابلیت اتصال به بلوتوث، USBو iPod و متصل به دوربین دید عقب، صفحه کیلومتر سوپرویژن، سیستم صوتی Infinity، ترمز برقی پارک(‌در نمونه‌های لوآپشن به‌صورت پدالی)، سقف پانوراما(در نمونه‌های لو آپشن به‌صورت ساده)، پرده‌های دستی برای آفتابگیر شیشه‌های عقب، گرمکن فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت به همراه حافظه(‌فقط در نمونه فول آپشن)، سیستم تهویه مطبوع دوگانه(فقط در نمونه فول آپشن) مجهز به دریچه اختصاصی برای سرنشینان عقب، سیستم درب صندوق‌عقب هوشمند(‌فقط نمونه فول آپشن) و سیستم ضد‌یخ برف‌پاک‌کن جلو از نمونه آپشن‌هایی هستند که در این اتاق به‌شدت به چشم می‌آیند.

مشخصات فنی‌

سوناتا ‌هیبریدی از کارکرد یک پیشرانه بنزینی 4سیلندر خطی 16سوپاپ باقدرت 156 اسب بخار و گشتاور 193 نیوتن‌متر بهره می‌برد که با یک موتوربرقی با قدرت 51 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن‌متر که به‌وسیله یک باتری 56 کیلوواتی لیتیوم پلیمری تغذیه می‌شود، جفت شده است.
مجموع قدرت این 2 موتور روی‌هم‌رفته حدود 207 اسب بخار است که در حالت تخت گاز و در دور 6000 پیشرانه بنزینی تولید می‌شود.
موتور برقی که از باتری لیتیوم پلیمری تغذیه می‌کند، قادر است تا حداکثر قدرت و گشتاور خود را در ابتدای کار تولید کرده و با یک شارژ کامل حدود 60 کیلومتر را با سرعت میانگین 40 کیلومتر بر ساعت در سکوت مطلق بپیماید. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نظر به اینکه سیستم موتوربرقی به‌صورت مستقیم به سر چرخ‌ها نیرو وارد می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که با معکوس‌کردن روند انتقال جریان، این ژنراتور را به یک دینام تبدیل کرده و علاوه بر کم‌کردن سرعت، به شارژ‌شدن مجدد باتری‌ها هم کمک کند البته ترمزهای دیسکی مکانیکی مجهز به ABS به‌صورت عادی کار خود را انجام می‌دهند ولی در مواقعی که راننده بخواهد از ترمز موتور استفاده کند، می‌تواند دسته‌دنده را در حالت B قرار داده تا با برعکس‌کردن جریان موتوربرقی به عملکرد ترمزهای مکانیکی کمک کند.

تجربه رانندگی‌

وقتی برای نخستین‌بار داخل یک خودرو‌ هیبریدی می‌نشینید، احتمال اینکه خودرو روشن را خاموش‌ کنید، بسیار زیاد است.
در خودروهای‌ هیبریدی، ازجمله سوناتا، با فشردن دکمه استارت در صورت پر‌بودن باتری ابتدا موتوربرقی وارد مدار می‌شود و تنها علامتی که می‌توانید از طریق آن روشن بودن خودرو را احساس کنید، روشن‌شدن صفحه کیلومتر است!
گیربکس اتوماتیک سوناتا‌ هیبریدی همانند دیگر خودروها حالت‌های P، R ، N ،D و M دارد، تنها تفاوت دسته‌دنده این خودروها با خودروهای دیگر وجود حالت B است که در بالا در مورد آن صحبت شد.
برای شروع به حرکت، دنده را روی D قراردادیم، ترمز پارک را(‌که در نمونه فول آپشن به‌صورت برقی است ولی در نمونه مورد آزمایش ما به‌صورت پدالی بود)
آزاد کرده و شروع به حرکت کردیم. بااینکه در سیستم تنظیم حالت رانندگی این خودرو، برخلاف کمری‌ هیبریدی و تویوتا پریوس، گزینه EV Mode تعریف‌ نشده است ولی در ابتدای حرکت با سرعت‌ پایین، روی پشت آمپر گزینه EV ظاهر می‌شود و این بدان معنی است که خودرو در حال تغذیه از موتوربرقی است.
وقتی شروع به شتاب‌گیری می‌کنید یا در یک مسیر سربالایی حرکت می‌کنید، پیشرانه بنزینی نیز به‌صورت خودکار وارد مدار شده و علاوه بر انجام‌وظیفه حرکت، باتری‌ها را هم شارژ می‌کند.
به‌صورت کلی در تمام خودروهای‌ هیبریدی، پیشرانه بنزینی در 3 حالت از مدار خارج می‌شود؛ اول در زمان حرکت با سرعت کم (‌بسته به نوع خودرو بین 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت)، دوم در حالتی که پای خودرو را روی ترمز قرار می‌دهید و سوم در زمانی که با یک سرعت ثابت در یک مسیر صاف یا سراشیبی در حال حرکت هستید و پای خود را از روی گاز برمی‌دارید‌ و اما درزمانی که قصد شتاب‌گیری دارید و یا می‌خواهید از حداکثر توان استفاده کنید، با فشردن پدال گاز تا انتها، می‌توانید 207 اسب بخار قدرت را که ترکیب کار پیشرانه‌های برقی و بنزینی است، یکجا دریافت کرده و طی مدت زمان 9.3 ثانیه، از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسید.
شرایط کارکرد موتوربرقی باعث می‌شود تا مصرف سوخت این خودرو در ترافیک (‌و به طور کلی مسافت‌های شهری‌) برخلاف دیگر خودروها از مصرف جاده‌ای پایین‌تر باشد.
شاید در ابتدا این مسئله تا حدودی غیرقابل ‌باور به نظر برسد اما باید در نظر داشت که در ترافیک، خودرو عموما با سرعت کمتر از 45 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و بنابراین، حرکت آن در اکثر مواقع با موتور برقی صورت می‌پذیرد‌.
اما در مسیرهای برون‌شهری به دلیل اینکه دفعات شتاب‌گیری به‌مراتب بیشتراست، خودرو بیشتر از پیشرانه بنزینی استفاده کرده و همین مسئله باعث افزایش میانگین مصرف سوخت جاده‌ای این خودرو و دیگر خودروهای ‌هیبریدی از میانگین مصرف سوخت شهری می‌شود. اما با تمام این اوصاف، سوناتا ‌هیبریدی می‌تواند با مصرف حدود 4.7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی، با یک باک 60 لیتری در حالت رانندگی ایده‌آل بیش از 1000 کیلومتر مسافت را بپیماید. اما اگر از بحث‌ هیبریدی‌بودن این خودرو بگذریم، سوناتا LF یک اتاق بسیار جادار و بزرگ دارد که می‌تواند 5 سرنشین بزرگسال را برای سفر‌های طولانی راضی نگه دارد.
صندلی‌های چرمی در ردیف عقب فضای بسیار زیادی داشته و با توجه به وجود کانال جداگانه سیستم تهویه عقب و همچنین آفتابگیر پرده‌ای برای شیشه‌ها، برای یک مسافت طولانی می‌تواند حس آرامش و راحتی را به سرنشینان منتقل کند.
سیستم تعلیق این خودرو در هر دو محور مک‌فرسون چند‌مفصلی است که باعث شده خودرو در طول حرکت از نرمی خاصی برخوردار باشد البته در این نرمی نمی‌توان تأثیر تایرهای 215/55R18 را هم نادیده گرفت.
در کل باید گفت که اتاق سوناتا LF، فارغ از‌ هیبریدی‌بودن سیستم‌‌ پیشران، یک اتاق خانوادگی بزرگ و قوی است و به نسبت دیگر خودروهای‌ هیبریدی موجود در بازار از آپشن‌های بیشتری هم برخوردار است که البته این مسئله تا حدی می‌تواند ‌روی قیمت تعمیرات آن‌هم تأثیر بگذارد. ولی فارغ از تمام این موارد، سوناتا‌ هیبریدی در بازار ایران به‌عنوان سومین خودرو بزرگ و خانوادگی‌ هیبریدی محسوب می‌شود که اصلی‌ترین رقیب آن را می‌توان کمری‌ هیبریدی دانست.
به‌عنوان یک مقایسه کوتاه برای جمع‌بندی می‌توان گفت سوناتا به نسبت کمری لوکس‌‌تر، بزرگ‌تر و زیبا‌تر است ولی در جنبه‌هایی مانند استهلاک و یا قدرت پیشرانه در پس کمری قرار می‌گیرد.
به‌عنوان توصیه خرید باید گفت که اگر به دنبال یک خودرو بزرگ، جادار، راحت و با امکانات رفاهی خوب و درعین‌حال پرقدرت و کم‌مصرف می‌گردید، سوناتا‌ هیبریدی می‌تواند یکی از گزینه‌های شاخص پیش روی شما باشد.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 154 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
به دنبال رکورد زنی مصرف بنزین در کشور ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش قیمت این فرآورده نفتی در سال ۹۷ سخن می گویند.

به گزارش خودرو سریع ، در ایران بیش از 19 میلیون خودروی پراشتها وجود دارد که هر کدام بطور متوسط روزانه 2 لیتر بنزین بیشتری نسبت به خودروهای اروپا مصرف می کند،ازاین رو روزانه 38 میلیون لیتر سوخت بیشتری در کشور مصرف شده و خودروهای ایران 3 برابر بیشتر از خودروهای28 کشور عضو اتحادیه اروپا هوا را آلوده می کنند .

در حالیکه قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت 2700 تومان است اما روی قیمت فعلی آن 1700 تومان یارانه داده می شود.
با یک حساب سر انگشتی در می یابیم که برای هر 2 لیتر بنزین اضافه مصرف شده توسط خودروهای ایران ،دولت روزانه 64 میلیارد و 600 میلیون تومان یارانه بیشتری را خوراک غول های پر مصرف بنزین و آلوده کننده هوا می کند.
با ادامه روند محاسبات در این زمینه در می یابیم که بطور ماهانه 1 بیلیون و 938 میلیارد تومان یارانه برای همان 2 لیتر بنزین اضافه، بر دولت یعنی بیت المال تحمیل می شود.
هر چند رسیدن اجناس و كالاها، با قيمت ارزان به دست مردم باید در اولویت قرار گیرد، ولی رکورد زنی مصرف غيرمتعارف بنزین به عنوان یک کالای استراتژیک ، همراه با آلودگی بيشتر هوا ، ترافيك پر دردسر ، خروج ارز بيشتر و تحمیل هزینه گزاف بر بیت المال كه در واقع همه اینها از جيب مردم پرداخت می شود،باید هر چه زودتر در راس کار تصمیم سازان و مدیران دولتی قرار بگیرد.
بنابراین افزایش قیمت سوخت به عنوان نخستین راهکار کنترل کننده مصرف غیر معمول در بین صاحب نظران انرژی کشور مطرح شده است.
هر چند محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت درنشست خبری چهارشنبه 5 مهر امسال در جمع خبرنگاران اعلام کرده است

با وجود احتمال موافقت مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت سوخت، دولت به علت اهمیت تورم ، با موضوع افزایش مخالف بوده و آن را تکذیب می کنم

اما برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مطرح بودن این امر در بدنه دولت برای سال آینده خبر داده و تحقق آن رامستلزم بستر سازی هایی از جمله افزایش درآمد مردم و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی دانسته اند.

وقتی مجری قانون از مصوبه های ابلاغی مجلس می گریزد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای در این باره می گوید:

هنوز خبری از افزایش نرخ بنزین نیست ،این موضوع باید در ابتدا از جانب دولت مطرح شده و پس از آن مجلس در خصوص آن اظهار نظر کند.

وی ادامه داد:

قانون کارت سوخت که دولت اشکالات و ابهاماتی برای آن مطرح کرده بود به وسیله مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و شورای نگهبان هم مغایرتی در آن نیافت.

حاجی دلیگانی با اشاره به ابلاغ قانون فوق از سوی مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد:

تاکنون خبری از ابلاغ آن به وسیله دولت مطرح نشده ، اگر هم ابلاغ و اجرا شده باشد هنوز آثار آن در جامعه نمایان نگشته است.

این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت:

بااینکه چند ماه از تصویب و ابلاغ قانون کارت سوخت می گذرد اما هنوز دولت پاسخی مبنی بر اجرایی نکردن دستورالمعل فوق ارائه نکرده است.
سطح پایین درآمد مردم و نبود سیستم حمل و نقل مناسب مانع از افزایش قیمت بنزین می شود

هدایت اله خادمی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دراین باره می گوید:

با وجود شایعات مطرح شده ازرسانه ها وجراید مبنی بر افزایش قیمت بنزین ،نوبخت سخنگوی دولت در جدیدترین سخنان خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین ندارد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش قیمت سوخت در صعود قیمتی سایر کالاها ،افزود:

هر چند سوخت به عنوان یک کالای استراتژیک در جهان شناخته شده اما نرخ آن در کشور ما کمتر از سایر کشورهای منطقه است ،ازاین رو تعادل بخشی به قیمت آن منجر به کاهش قاچاق در این زمینه خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

هر چند بین افزایش نرخ سوخت با کاهش مصرف ارتباط معنا داری وجود دارد ولی در کشور ما در دراز مدت این قاعده چندان مستحکم و حاکم نیست.

خادمی بیان کرد:

تجربه نشان داده ، در کشور ما تنها سیستم دو نرخی سوخت و سهمیه بندی منجر به کنترل و کاهش میزان مصرف شده است.

وی ادامه داد:

در شرایط فعلی هر چه قیمت سوخت افزایش یابد به علت هزینه های حمل و نقل موجود در کشور ،باز هم نسبت به سایر کشورهای همسایه از نرخ پایین تری برخوردار خواهیم بود و چرخه قاچاق سوخت همچنان ادامه خواهد داشت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری بسیاری از جایگاه های سوخت به کسانی که اهلیت آن را نداشتند ،افزود:

در جلسه ای که نماینده کردنشین با جایگاه داران و سازمان خصوصی سازی داشته دریافته است که جایگاه سوخت مستقر در منطقه به یک قاچاق چی سوخت واگذار شده است.

خادمی با بیان اینکه افزایش مصرف بنزین امروز کشور درحقیقت میزان مصرف غیر واقعی و قاچاق آن است ،افزود:

اکنون با رسمیت یافتن قاچاق و افزایش غیر واقعی مصرف داخلی ،بهشتی برای قاچاق چیان و واردات سوخت فراهم شده است.

وی ادامه داد:

از این رو در این شرایط با فروش ارزان سوخت ،بخشی از درآمد حاصل از آن را صرف واردات مواد سوختی با قیمت بالا کرده و بخش دیگر باقی مانده را هزینه ارائه سوپسیت می کنیم. درنهایت کسی که در این میدان ضرر می کند جوانان بیکار و مردم هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به علت متفاوت بودن شرایط کشورمان بسترلازم برای افزایش قیمت بنزین فراهم نیست،گفت:

سیستم حمل و نقل عمومی ما از جمله مترو نسبت به سایر کشورهای همسایه از وضعیت قابل قبولی برخوردار نیست.

خادمی تصریح کرد:

اگر امکان استفاده از مترو و اتوبوس برای مردم به ویژه در کلان شهرها به راحتی فراهم شود ،حتی اگر قیمت سوخت بالاتر از سایر کشورهای همسایه تعیین شود ،موردی نداشته و البته تصمیم بسیار خوبی هم خواهد بود.

وی ادامه داد:

اما در کشوری مثل ایران که فاقد سیستم ریلی مناسب بوده و مردم درآمد کمی دارند ،افزایش قیمت سوخت به بسیاری از موضوعات صدمه خواهد زد.
افزایش قیمت بنزین در سال 97 ایده دولت است

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای با اشاره به احتمال افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 97، گفت:

هر چند افزایش قیمت بنزین در سال 97 به عنوان ایده ای در دولت مطرح است اما برای تحقق آن باید در ابتدا بررسی های کارشناسی بسیاری انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

حتی ممکن است افزایش قیمت سوخت ،خارج از قالب لایحه بودجه سال 97 مطرح شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین باید متناسب با چالش ها و مشکلات کشور بوده و به رفع آنها بیانجامد ،تصریح کرد:

نباید با پیش داوری وبی توجهی به پیامدهای موضوع فوق دست به افزایش قیمت بنزین زد.

وی گفت:

برای افزایش قیمت بنزین، دولت ابتدا باید لایحه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه دهد و سپس با بررسی های انجام شده در کمیسیون های ذیربط ،نتیجه نهایی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.
قیمت بنزین در سال 97 افزایش نمی یابد

حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای در این باره می گوید:

افزایش قیمت بنزین در برنامه دولت نیست چرا که این کار باید با نظر کارشناسی و با توجه به قیمت جهانی نفت انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج فارس تعیین شود، تصریح کرد:

بر اساس قانون ،قیمت بنزین باید ۹۰ تا ۹۵ درصد فوب خلیج فارس باشد و از آنجایی که با کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین کاهش می یابد، افزایش بنزین در سال ۹۷ ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:

با تغییر شرایط فعلی نفت در بازار جهانی، باید بررسی شود قیمت بنزین در حال حاضر چند درصد فوب خلیج فارس است و سپس برای تغییر قیمت این فراورده نفتی در دولت ومجلس تصمیم گیری شود.

وی در خصوص ثابت ماندن قیمت بنزین به مدت دوسال، گفت:

به نظر می رسد عدم تغییر قیمت بنزین به دلیل ثابت ماندن فوب خلیج فارس است، در غیر اینصورت طبق قانون با تغییر فوب خلیج فارس، بهای بنزین نیز تغییر می کند.
احتمال افزایش قیمت بنزین دور از انتظار نیست

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمزمه‌های درباره افزایش قیمت بنزین در سال آینده به گوش می‌رسد، گفت:

صحبت‌های درباره کنترل قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده مطرح شده و ممکن است افزایشی در قیمت بنزین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید بنزین نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، ادامه داد:

افزایش تعداد خودروها از دیگر عوامل افزایش مصرف است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس افزود:

میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه 72 میلیون لیتر است اما در مواقعی این مقدار به 100 میلیون لیتر می‌رسد که این وضعیت باید مدیریت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:

البته باید قدری در این زمینه تامل کرد تا دولت لایحه بودجه سال 97 کل کشور را به مجلس ارائه کند تا مشخص شود چه تصمیمی درباره افزایش حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین اتخاذ کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
احسان چاه شوری بازدید : 364 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
مدل‌های ۱۳۹۵ به پایین رنو تندر۹۰ فاقد فیلتر هوای کابین بوده و باید به‌صورت دستی اقدام به نصب فیلتر کرد!

به گزارش خودرو سریع ، مدل‌های 1395 به پایین رنو تندر90 به‌صورت استاندارد فاقد فیلتر هوای کابین هستند و مالک باید شخصاً نسبت به نصب فیلتر اقدام نماید.

اگر هم داشبورد به‌واسطه نبود فیلتر بوی بد گرفته توصیه می‌شود از اسپری‌های شست‌وشوی تهویه دارای مواد ضد باکتری استفاده کنید.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 104 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
پژو ۲۰۷ جدید از نظر فنی شباهت‌های زیادی با پژو ۲۰۶ ایرانیزه دارد!

به گزارش خودرو سریع ، پژو 207 جدید درواقع همان 206 ایرانیزه با امکانات نو و البته بازبینی طراحیِ قطعات 206 پلاس است که جعبه‌دنده‌اش به مدل BE4 تغییر یافته و از سیستم انژکتور مشترک با دانگ‌فِنگ H30 کراس استفاده می‌کند. این خودرو همچنین به‌واسطه تغییرات فنی گسترده، خصوصاً در بخش برق و الکترونیک و مالتی‌پلِکس، قابلیت نصب سیستم‌های فابریک پژو را نداشته و عملاً نمی‌تواند به‌عنوان پژو 206 شناخته شود.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 110 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
اگر در حدود 55 میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشیم و به دنبال یک اتومبیل هاچبک باشیم مزدا 2 یکی از گزینه های کارکرده موجود در بازار است که با بودجه ما همخوانی دارد و خودرو سریع امروز قصد دارد تا مزدا 2 را با نمونه صفر کیلومتر رنو ساندرو مقایسه کند و در پایان ببینیم با توجه به مسائل و ویژگی هایی که در مورد مزدا 2 و رنو ساندرو وجود دارد کدام ماشین می تواند به عنوان گزینه ای با ارزش خرید بالاتر انتخاب شود .

به گزارش خودرو سریع ، با ما همراه باشید تا این دو خودرو زیر 60 میلیون را بررسی کنیم.

رنو ساندرو

رنو ساندرو در این روز ها یکی از پر طرفدار ترین ماشین های هاچبک موجود در بازار است و روز به روز به تعداد رنو ساندرو های موجود در خیابان به خاطر ویژگی های مثبت این ماشین و قیمت مناسبی که دارد افزوده می شود .
در بازار های جهانی بیشتر از یک دهه است که این مدل از رنو ساندرو عرضه شده است بنابر این طراحی رنو ساندرو کمی نسبت به ماشین های رقیب استایل قدیمی تری دارد اما با این اوصاف رنو ساندرو زیبا و جذاب است و استقبال بالای قشر ها و سنین مختلف مردم از رنو ساندرو نشان میدهد که طراحی این ماشین باب میل مردم ایران است .
رنو ساندرو در داخل کابین همانند دیگر ماشین های برند داچیا استایل خوب اما کمی محافظه کارانه دارد که ارگونومی خوب و وسعت دید و طراحی قابل قبول از جمله ویژگی های کابین رنو ساندرو است که در همان دقیقه های اول سپری شده در کابین رنو ساندرو به چشم می آیند .
نکته دیگری که در مورد رنو ساندرو قابل ذکر است شباهت کلی کابین این ماشین با رنو تندر 90 و رنو داستر است و در واقع برادر های رومانیایی زبان طراحی یکسانی در درون کابین دارند .
رنو ساندرو یکی از با کیفیت ترین ماشین های مونتاژ شده در ایران است و از نظر کیفیت متریال و کیفیت ساخت حرف های زیادی برای گفتن دارد .
کابین رنو ساندرو از نظر راحتی ، آکوستیک و فضای سرنشینان کاملا عالی عمل کرده است . تا اینجا رنو ساندرو پا به پای رقیب ژاپنی خود یعنی مزدا 2 حرکت کرده است و در ادامه بیشتر با برتری های رنو ساندرو نسبت به مزدا 2 آشنا می شویم . رنو ساندرو در بخش فنی با رنو تندر 90 ، رنو سیمبل و دیگر ماشین های این خانواده یکسان است و این موضوع به معنی استفاده از پیشرانه کم استهلاک و پر توان K4M در سینه رنو ساندرو است و برای انتقال قدرت رنو ساندرو هم از ورژن DP2 گیربکس AL4 استفاده گردیده است .
رنو ساندرو به لطف پیشرانه خوبی که دارد قابلیت تولید 105 اسب بخار در دور موتور 5750 دور در دقیقه را دارد اما مزیت اصلی آن تولید 105 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3750 دور در دقیقه است که این اعداد و ارقام نوید یک شتابگیری خوب را می دهند .
مصرف سوخت ترکیبی رنو ساندرو اتوماتیک معادل ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاوری که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتر هم می توان دست پیدا کرد .
از اعداد و ارقام که گذر کنیم از جمله برتری های رنو ساندرو نسبت به مزدا 2 خدمات پس از فروش خوب این ماشین است یعنی برای مزدا 2 قطعات یدکی کمیاب است و قیمت بالایی دارد اما رنو ساندرو از این نظر ماشین بسیار مناسب و کم خرجی است .
رنو ساندرو یکی از خوش دست ترین ماشین های هاچبک است که در این رنج قیمت قابل خرید است و دلایل مختلفی دارد .
رنو ساندرو و تندر 90 پلت فرم مشترکی دارند اما سیستم تعلیق رنو ساندرو مخصوصا در قسمت عقب تغییرات زیادی تجربه کرده است و از دیگر دلایل هندلینگ خوب رنو ساندرو نیز استفاده از ساب فریم در دل جلوی خودرو است که مانند یک شاسی اولیه عمل کرده و قسمتی از وزن قطعاتی چون موتور ، گیربکس و پلوس ها در هنگام شتاب گیری ، ترمز کردن و پیچیدن را تحمل میکند و هندلینگ را بسیار بهبود می بخشد و در تصادفات نیز باعث آسیب رسیدن کمتر به شاسی و بدنه می شود .
ماشین های مزدا همیشه در بحث هندلینگ موفق بوده اند اما این بار رنو ساندرو هم ماشین خوش دست و خوبی است و سواری با رنو ساندرو حس و حال خوبی به همراه دارد .
از برند رنو در این چند وقت اخیر می توان به عنوان موفق ترین برند خودرویی در حال حاضر کشور یاد کرد زیرا با استراتژی صحیحی که داشته است فروش عالی را همه مدل هایش تجربه کرده است و رنو ساندرو هم جزء موفق ترین این ماشین ها بوده که نسبت به مزدا 2 کارکرده ویژی هایی چون بازار خرید و فروش عالی ، خدمات پس از فروش بهتر و فراوانی لوازم یدکی ، افت قیمت کمتر و دارد و از همه مهم تر شما نمونه صفر کیلومتر رنو ساندرو را خریداری می کنید در حالی که مزدا 2 نمونه صفر ندارد و بنابر این همین هم استهلاک را از قبل بیشتر افزایش می دهد .

مزدا 2 کارکرده

در یک بازه زمانی کوتاه که تقریبا دو سال به طول انجامید کوچکترین نماینده مزدا یعنی ماشین مزدا 2 توسط گروه بهمن تولید گردید که به دلایلی هم چون عدم استقبال کافی تولید مزدا 2 متوقف گردید و گروه بهمن هم تا به حال ماشینی به عنوان جایگزین مزدا 2 به بازار معرفی نکرده است .
مزدا 2 یکی از جذاب ترین و خوش چهره ترین ماشین های میکرو هاچبک است که تا به حال توانسته به ایران ورود پیدا کند .
از عمر مزدا 2 زمان زیادی می گذرد اما طراحی صحیح و اصولی و به کار بردن پارامتر هایی که باعث شده اند تا مزدا 2 به عنوان یک ماشین هاچبک چهره خوبی داشته باشد باعث شده اند تا هنوز هم مزدا 2 یک ماشین زیبا به نظر بیاید و چهره مناسبی را از خود در بین رقبایش یه نمایش بگذارد .
با ورود به کابین مزدا 2 طراحی جالب و متفاوت این ماشین اولین نکته ای است که جلب توجه می نماید .
در طراحی کابین مزدا 2 همه چیز بر اساس اشکال دایره ای طراحی شده است که در کنار طراحی جمع و جور بدنه ماشین که با طراحی کابین مزدا 2 هماهنگ است چهره جالبی به نمایش در آمده است .
همانند همه ماشین های گروه بهمن مزدا 2 هم از کیفیت ساخت خوب و متریال با کیفیت بهره می برد اما از نظر آپشن سطح متوسط و دور از انتظاری را دارا می باشد که البته با توجه به قیمت مزدا 2 طبیعی است که تجهیزات خاصی وجود نداشته باشد.
مزدا 2 از یک پیشرانه جمع و جور 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم دقیق 1498 سی سی بهره می برد که 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را برای مزدا 2 به ارمغان می اورد .
مزدا 2 از نظر شتابگیری یک ماشین متوسط است و از آنجایی که مزدا 2 برای استفاده شهری طراحی شده است کشش متوسط پیشرانه آن چندان دور از انتظار نیست البته در مقابل استهلاک کم و مصرف سوخت 7.5 لیتری مزدا 2 در سیکل ترکیبی هم نکات مثبتی است که باید به آن اشاره کرد .
مزدا 2 از گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک برای انتقال قدرت ماشین به چرخ های جلو استفاده می کند که با پیشرانه مزدا 2 هماهنگی کامل دارد و دقت خوبی را در شرایط مختلف از خود نشان می دهد .
بخش فنی مزدا 2 مانند دیگر ماشین های این کمپانی پر از ویژگی های مثبت است اما در ایران وضعیت ضعیف خدمات پس از فروش مزدا 2 نگهداری این ماشین در بلند مدت را با مشکل مواجه می کند .
مزدا تولید کننده ماشین های مسابقه ای است و از تجربه ساخت ماشین های عالی مسابقه ای خود در تولید ماشین های سواری به منظور سواری لذت بخش تر و ایمن تر استفاده کرده است و مزدا 2 هم با وجود این مسائل توانسته است هندلینگ عالی را با توجه به ابعاد کوچکی که دارد به نمایش بگذارد و از همه مهم تر سواری با مزدا 2 لذت و حال خوب را به همراه دارد .
میکرو هاچبک ژاپنی مد نظر ما یعنی مزدا 2 یک ماشین جمع و جور سرشار از ویژگی های مثبت است که در بازار ایران به علت مسائلی چون فروش متوسط ، خدمات پس از فروش ضعیف ، افت قیمت زیاد انتخاب خوبی نیست و رنو ساندرو صفر کیلومتر در این رنج قیمت ویژگی های عالی زیادی را به نمایش می گذارد ضمن اینکه فروش عالی را هم تجربه کرده است .

مشخصات فنی
مدلمزدا 2رنو ساندرو
کلاس هاچ بک هاچ بک شهری
گیربکس 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک چهار دنده اتوماتیک
محور متحرک دیفرانسیل جلو (FWD) دیفرانسیل جلو(fwd)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ 4 خطی / 16 4خطی/16سوپاپ
حجم موتور -سی سی- 1498 1598
قدرت 102 اسب بخار 6000 دور در دقیقه 105 اسب بخار 5750 دور در دقیقه
گشتاور 135 نیوتن متر 4000 دور در دقیقه 145 نیوتن متر 3750 دور در دقیقه
حداکثر سرعت 175 170
شتاب صفر تا صد 11 11.5
طول-عرض-ارتفاع 3835طول-1695عرض-1475 ارتفاع 4020طول-1746عرض-1534 ارتفاع
وزن خالص 1055 1146
مشخصات تایر 185/55R15 185/65R15
مصرف ترکیبی 7,5 لیتر 8.3 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 5
حجم مغزن 43 50
کیسه هوا راننده / سرنشین جلو راننده و سرنشین جلو
سیستم های ترمز و پایداری جلو دیسکی و عقب کاسه ای / ABS - EBD ABS - EBD جلو دیسکی عقب کاسه ایی
سیستم های امنیتی قفل مرکزی با ریموت / ایموبیلایزر ایموبیلایزر
سیستم های فرمان و هدایت قدرت کمکی الکترونیکی هیذرولیکی- دنده شانه ایی
سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک   کنترل دستی
سیستم صوتی تصویری مالتی مدیا   پخش MP3 / اتصال AUX و USB  رادیو -سی دی -MP3-USB چهار عدد بلندگو
سیستم صندلی تنظیم دستی تنظیم دستی صندلی ها- پشت سریها با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم آینه و شیشه ها برقی شیشه ها برقی- آینه های کناری تنظیم برقی به همراه گرمکن
سیستم روشنایی تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو   مه شکن جلو -چراغ های جلو با قابلیت تنظیم دستی
سایر امکانات برف پاک کن عقب کنترل صوتی زیر فرمان- کامپیوتر سفری- برف پاک کن عقب

 

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 197 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
اگر در حدود 40 میلیون تومان برای خرید یک ماشین سدان بودجه داشته باشیم سه تا از ماشین های موجود در بازار که یکی از آنها جدیدترین ماشین معرفی شده است در این رنج قیمت جزء مناسب ترین گزینه ها میباشند . ماشین های ساینا اتوماتیک ، رنو تندر 90 کارکرده و پژو 206 صندوقدار را برای مقایسه امروز مد نظر قرار دادیم و قصد داریم با بررسی کامل ویژگی ها و مشخصات هر سه ماشین ببینیم با این بودجه کدام ماشین برای خرید ارزشمند تر است و در ازاء مبلغ پرداختی برای ما ویژگی های بیشتری را فراهم میکند .

به گزارش خودرو سریع ، با ما همراه باشید.

رنو تندر 90 اتوماتیک

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد که سادگی و قیمت پایین اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین است .
نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین را میتوان درک کرد و مبنای اصلی طراحی ماشین که سادگی میباشد را به خوبی میتوان مشاهده کرد . رنو تندر 90 در قسمت جلوی ماشین جلو پنجره ای هم رنگ بدنه دارد که زیبا است ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو رنو تندر 90 نمای زیبایی داده است و استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه ماشین هستند هم به بهتر شدن نمای کلی رنو ال 90 کمک شایانی کرده اند .
رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد و تصمیم گیری در مورد ظاهر ماشین را ما به شما عزیزان همراه با خودرو سریع میسپاریم .
از نظر جذابیت ظاهری در بازار ایران پژو 206 مقام اول را کسب میکند سپس رنو تندر 90 و بعد از آن هم سایپا ساینا که البته در مقایسه ما بحث ظاهری چندان ملاک نیست و کیفیت و اطمینان و ماندگاری پارامتر های مهم تری است .
در داخل کابین رنو تندر 90 همه چیز ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین ماشین بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی فروش ماشین و راحتی سرنشینان رنو ال 90 میباشد .
در ساخت رنو تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط داشبورد و کابین آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن ماشین و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد که اصلی ترین نکته رنو ال 90 به شمار میرود .
از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد که البته رنو تندر 90 از نظر آپشن در این مقایسه مقام سوم را کسب میکند . در کل ماشین رنو تندر 90 از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و نسبت به سایپا ساینا و پژو 206 صندوقدار از نظر کیفیت سطح بالاتری را دارا میباشد و با توجه به اینکه رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده مد نظر ما است اما هنوز هم کیفیت ساخت و متریال و قابلیت اطمینان به ماشین و بسیاری دیگر از پارامتر ها نسبت به رقبایش بهتر است .
رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .
رنو تندر 90 اتوماتیک سواری خوبی از خود ارائه میدهد و برای خانواده مناسب است و اگر به طور فنی بخواهیم به این سه ماشین نگاه کنیم پژو 206 صندوقدار در قسمت تعلیق عقب وضعیت بهتری را نسبت به هر دو ماشین دارا میباشد و چسبندگی بهتری دارد اما رنو تندر 90 هم پایدار و ایمن عمل میکند و ماشین خوش دستی است .
رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده یک سدان اقتصادی و کاملا مناسب برای خانواده است که در بودجه 40 میلیون تومان از آن به عنوان یک ماشین کم استهلاک و خوب یاد میکنند و نسبت به پزو 206 صندوقدار و سایپا ساینا کیفیت کاملا بهتری دارد ، در بلند مدت و کارکرد های بالا استهلاک و هزینه نگهداری های رنو تندر 90 بسیار پایین تر است و ضریب اطمینان رنو تندر 90 از رقبایش عدد بالاتری میباشد .
پژو 206 صندوقدار از سال 1380 ماشین پژو 206 وارد کشور شد و سال 1385 بود که نخستین پژو 206 صندوقدار یا به اصطلاح آریان پا به خیابان های کشور گذاشت و این ماشین در چند تیپ عرضه شد که در حال حاضر تنها نمونه های V8 206 صندوقدار به فروش میرسد . طراحی پژو 206 صندوقدار به گونه ای است که برخی این ماشین را میپسندند و برخی نا همگون و عجیب میدانند . در طراحی پژو صندوقدار طراحی درها ، ستون ها و گلگیر های عقب را تغییر نداده اند و همین باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار را از نمای جانبی یا پشت که نگاه میکنیم نا هماهنگ و آشفته به نظر برسد . کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 خوب و راضی کننده میباشد و در حد و اندازه های سایپا ساینا است اما از رنو تندر 90 کمتر است چون هنوز رنو تندر 90 هایی داریم که بیش از 10 سال از عمر آنها میگذرد و کوچک ترین سر و صدایی از اتاق ماشین شنیده نمیشود اما در این چند وقت اخیر زیاد شنیده ایم که کسانی پژو 206 خریده اند و از کابین ماشین صداعای اضافی زیادی به گوش آنها میرسد . از نظر آپشن و تجیزات پژو 206 صندوقدار از رنو تندر 90 به صورت خیلی جزئی بهتر است اما از نظر راحتی در کابین و ارگونومی هر دو ماشین سطح برابری دارند . قلب تپنده پژو 206 صندوقدار 4 سیلندر میباشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی 206 صندوقدار و داشتن اضافه وزن نسبت به نمونه هاچبک رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم این ماشین دارد که باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار علاوه بر قابلیت های تیونینگ فراوان در بخش فنی به صورت فابریک راندمان بالایی داشته باشد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین از گیربکس BE3 استفاده شده است که کیفیت ساخت آن بستگی به شانس شما دارد زیرا بعضی از گیربکس این ماشین به طور کامل رضایت دارند و عده ای گیربکس پژو 206 صندوقدار را پر از عیب و ایراد مینامند . در کل هماهنگی پیشرانه با گیربکس مناسب است ولی کیفیت بد دیسک و صفحه کلاچ در ماشین های صفر کیلومتر نکته ای بسیار آزار دهنده میباشد و تا اقدام به تعویض آن با نمونه های فرانسوی و اورجینال نکنید از حداکثر راندمان پژو 206 صندوقدار خود نمیتوانید بهره ببرید . رنو تندر 90 اتوماتیک در بخش فنی از نظر کشش و قدرت با پژو 206 صندوقدار است اما کیفیت فنی آن بسیار بالاتر است . در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار ماشین خوبی است و با توجه به اینکه اکسل عقب این ماشین مطابق با 206RC است هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود .
از نظر نرمی سواری 206 صندوقدار ماشین چندان خوبی نیست زیرا سواری اش نسبتا خشک و کوبنده احساس میشود .
فرمان 206 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف هایی از خود نشان میدهد و باعث میشود در در هنگام انجام مانور های سنگین با این ماشین احساس استرس به شما دست بدهد.
ترمز های 206 صندوقدار همانند نمونه هاچبک این ماشین 4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند و مجهز به ABS و EBD هم میباشند .
پژو 206 صندوقدار یک سدان 40 میلیونی است که در مقایسه ما مقام دوم را به خود اختصاص داد چون از رنو تندر 90 کیفیت پایین تری دارد و قابلیت اطمینان به رنو تندر 90 بیشتر است و از سایپا ساینا اتوماتیک هم ماشین لذت بخش تری است ، قابلیت های حرکتی بهتری دارد ، بازار خرید و فروش آن بهتر است و از نظر ظاهری هم چهره صحیح تر و قابل قبول تری را پژو 206 صندوقدار دارا می باشد .

ساینا اتوماتیک

سایپا ساینا همان تیبا است که فیس لیفت شده است و قلب لوکس تری به خود گرفته است و حالا نسخه اتوماتیک ساینا با اختلاف 10 میلیون تومانی نسبت به نمونه دنده ای و آپشن های بیشتر در حال ورود به بازار است .
از نظر ظاهری سایپا ساینا طراحی اصولی را دارا نمی باشد زیرا خطوط با هم هماهنگ نیستند ، طراحی و ابعاد چراغ ها با سایز بدنه متناسب نیست و ماشین بیش از حد حالت خمیدگی دارد و به همین علل سایپا ساینا در این مقایسه از نظر ظاهری مقام آخر را کسب می کند .
با ورود به کابین سایپا ساینا با طراحی اصولی تری نسبت به ظاهر ساینا روبرو می شویم که رنگ بندی و تریم خوبی دارد و سعی دارد تا کابین سایپا ساینا را مدرن جلوه دهد .
از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال سایپا ساینا اتوماتیک ماشین متوسطی است اما نقطه قوت این ماشین وجود آپشن های بیش از حد است که برای یک ماشین سدان ایرانی 40 میلیون تومانی ویژگی خوبی است .
سایپا ساینا اتوماتیک همان تیبا یا ساینا دنده ای از همان پیشرانه m15 بهره میبرد که 1503 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد با این تفاوت که اینبار با یک گیربکس cvt کوپل شده است .
از نظر کیفیت فنی ، کشش ، قابلیت های حرکتی و ... ساینا اتوماتیک در این مقایسه پایین ترین امتیازات را کسب می کند و در تست ها با اختلاف زیاد از رقبایش عقب می ماند .
این گیربکس برای نخستین بار است که بر روی یک ماشین در داخل ایران نصب می گردد و باید در طول زمان ببینیم که چقدر استهلاک دارد و هزینه نگهداری های آن تا چه حد است اما به صورت فرضی با توجه به کشش ضعیف ساینا به نظر نمی رسد که در 2 تا 3 سال اول برای این گیربکس بلژیکی مشکل خاصی پیش بیاید .
سایپا ساینا از نظر سیستم تعلیق ماشین ساده ای است و از همان پلت فرم و تعلیق قدیمی تیبا بهره می برد بنابر این قابلیت های مانور پذیری یا پایداری خیلی عالی را نمیتوان از ساینا انتظار داشت اما برای رفع نیاز های روزمره و استفاده در شهر ماشین مناسبی است و خواسته های شما را می تواند اجابت کند اما از نظر لذت رانندگی در این مقایسه مقام آخر را به خود اختصاص می دهد .
ساینا اتوماتیک تلاش سایپا برای عرضه ماشین های بهتر و مدرن تر است و این را از گیربکس cvt و آپشن های ساینا اتوماتیک می توان متوجه شد اما ای کاش سایپا در مورد ساینا توماتیک سعی میکرد تا کیفیت را افزایش دهد و ساینا را به ماشین لذت بخش تری تبدیل کند تا ارزش پرداخت 40 میلیون تومان را داشته باشد .

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 95 شنبه 08 مهر 1396 نظرات (0)
جیلی سرانجام موفق شد که اکثریت سهام شرکت خودروسازی لوتوس انگلیس را خریداری کند.

به گزارش خودرو سریع ، این خودروساز چینی اکنون دو برند صاحب نام ولوو سوئد و لوتوس انگلیس را در اختیار دارد. 

مدتی بود که در رسانه ها و محافل خبری، بحث خرید سهام 51 درصدی لوتوس توسط این خودروساز چینی مطرح بود. اما این معامله اکنون تکمیل شده و 49 درصد سهام مابقی نیز در اختیار شرکت خودرویی اتیکا، یک گروه خودروسازی مالزیایی قرار دارد.
با اعلام تکمیل فرایند این معامله، هیئت مدیره لوتوس تشکیل شده و جیلی سه کرسی و اتیکا دو کرسی آن را در اختیار دارند. جیلی دانیل دونگ هوی لی معاون اجرایی و مدیر مالی خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره لوتوس منصوب کرده است.
همچنین فنگ کینگ فنگ مدیر فناوریهای جیلی و یو نینگ مدیر تجارت بین الملل جیلی نیز در کنار دونگ هوی لی در هیئت مدیره لوتوس حضور دارند.
شرکت مالزیایی اتیکا نیز شاریل تارمیزی مشاور شرکت و حامی مالی دیرینه شرکت های فناوری را در هیئت مدیره لوتوس گمارده و فرد دیگری را نیز برای این منظور اعلام خواهد کرد.
ژان ماری گالز مدیرعامل کنونی لوتوس سمت خود را حفظ خواهد کرد.

عصر خودرو

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 13,285
  • بازدید کلی : 82,405