loading...
خودرو سریع-اخبار خودرو ایران و جهان
احسان چاه شوری بازدید : 122 یکشنبه 07 آبان 1396 نظرات (0)
اخیرا جاده‌های کشور میهمان یک خودروی جدید چینی شده که باز هم از گونه کراس‌اوور و از خانواده هاچ‌بک کراس هاست و قرار است در این بخش با محصولاتی نظیر لیفان X50، دانگ فنگ H30 کراس و رنو ساندرو استپ‌وی به رقابت بپردازد. البته C3 کراس را نمی‌توان خودرویی جدید دانست و در واقع این محصول، نمونه ارتقایافته برلیانس H320 است که 5 سانتی‌متر به ارتفاع کلی آن اضافه شده و از سطح زمین تنها دو سانتی متر ارتفاع بیشتر را نسبت به نمونه هاچ‌بک دارد. این خودرو قواعد یک هاچبک کراس را در ظاهر خود دارد و سپر، چراغ ها و برخی طرح های روی بدنه آن حس اسپرت‌تری حتی در مقایسه با رنو ساندرو استپ‌وی القا می‌کند.

 

به گزارش خودرو سریع ، بر روی سقف این خودرو هم باربندی اضافه شده تا چیزی ار رقبا در بحث ظاهری کم نداشته باشد. مدیران خط تولید برلیانس می گویند که پارس خودرو می تواند C3 کراس را با سه نوع تنوع رنگ سقف به بازار عرضه کند و انواعی از سقف‌های سیاه، نقره ای و سفید را در کنار 6 رنگ بدنه در معرض انتخاب خریداران قرار داده است. این خودرو که قیمتی حدود 59 میلیون تومانی دارد، به لحاظ تجهیزات چیز چندانی نسبت به استپ‌وی اضافه ندارد اما شاید طراحی جذاب‌ترش باعث فروش بیشترش شود.

آشنایی با جدیدترین محصول پارس خودرو
با اینکه اصول فنی سیستم تعلیق C3 کراس نسبت به H320 یکسان است، ولی از نظر کد فنی و نوع قطعات با نسخه هاچبک متفاوت بوده و این افزایش ارتفاع فقط به خاطر بحث ظاهری انجام نشده است. C3 کراس خودرویی است که بر خلاف تمام برلیانس ها مونتاژی، تنها با گیربکس اتوماتیک به بازار می آید. گیربکس اتوماتیک چهار سرعته این خودرو ساخت کمپانی هیوندای پاورتِک کره جنوبی است که در همان کشور تولید می شود و بعد به خط تولید برلیانس در هر کشوری ارسال می شود. پیشرانه این خودرو مانند خانواده H300 ایک نمونه 1.5 لیتری است که با 1.3 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن‌متر، کراس‌اووری دیفرانسیل جلو است که در هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر به صورت ترکیبی سوخت مصرف می‌کند. فرمان C3 کراس از نوع کمکی برقی با سنسور سرعت بوده که نرمی خوبی را به نسبت سایر رقبا دارد.
آشنایی با جدیدترین محصول پارس خودرو
برلیانس C3 کراس در بخش امکانات دارای تجهیزاتی نظیر سانروف، ستون فرمان قابل تنظیم، گیربکس اتوماتیک با قابلیت تیپترونیک، شیشه ها و آینه های برقی، استارت بدون کلید، سیستم تهویه برقی، سیستم صوتی و تصویری با قابلیت اجرای GPS، غربیلک فرمان چرمی، ترمز ABS و EBD، و کامپیوتر سفری است. نبود دوربین عقب و کروزکنترل بر روی فرمان در این خودرو و دیگر خانواده H300 از جمله نقاط ضعف بزرگی است که سطح رضایتمندی مشتریان را کاهش می‌دهد.

بانک اطلاعات خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 143 شنبه 06 آبان 1396 نظرات (0)
رنو مگان، خودروی خوشنام فرانسوی که در بازار ایران مدت ها روی خط تولید پارس خودرو بود و هنوز هم در بازار کشور به عنوان یک خودروی خوش فروش شناخته می شود. حال پس از سال ها غیبت، از چندی پیش زمزمه واردات این خودرو به ایران البته در مدل جدید و به صورت وارداتی قوت گرفت و اخیراً با اطلاعاتی که از طریق رنو پارس به دست ما رسیده، احتمال ورود این خودرو به ایران بسیار زیاد است و از همین رو قصد داریم به بررسی رنو مگان جدید بپردازیم و ببینیم این فرانسوی با چه مشخصاتی وارد ایران می شود.

 

به گزارش خودرو سریع ، رنو مگان در مدل های مختلفی از جمله هاچ بک، استیشن، کروک و سدان در بازارهای جهانی عرضه می شود اما در بازار محافظه کار ایران، فقط مدل سدان عرضه می شود و در حقیقت همین مدل هم احتمال فروش مناسب را دارد وگرنه فرهنگ استفاده از خودروهایی مانند استیشن و هاچ بک هنوز جا نیافتاده و اکثر مردم به دنبال سدان و یا شاسی بلند هستند.


تا بحال 4 نسل از رنو مگان تولید شده است و نسل دوم آن به نام مگان و در مدل سدان روی خط تولید پارس خودرو رفت و نسل سوم نیز در مدل هاچ بک و به نام اسکالا سر از شوروم های نگین خودرو درآورد و حتی مدل های کروک مگان نیز برای عرضه توسط این شرکت وارد شده بود اما فروش خوبی را تجربه نکرد و به سرعت از بازار حذف شد! حال نسل چهارم این خودرو که سال 2016 معرفی شده، قرار است به بازار ایران بیاید و شایعه هایی مبنی بر رونمایی آن در نمایشگاه خودرو تهران به گوش می رسد اما تا لحظه نگارش این مقاله هنوز هیچ چیز تایید نشده است. پلتفرم رنو مگان جدید، پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان است و در کشورهای ترکیه و اسپانیا روی خط تولید رفته است.

رنو مگان، همسو با امضای جدید رنو

رنو مگان جدید در نمای جلو و عقب کاملاً ادامه دهنده طراحی های جدید رنو است و نوع چراغ های مخصوص روز در جلو، چراغ های عقب کشیده و خطوط بکار رفته روی بدنه نشان از یک تالیسمان کوچک دارد. حتی در داخل کابین و استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ عمودی، نشانگر های دیجیتالی و طراحی کلی داشبورد همگی نشانه حرف واحدی در طراحی خودروهای جدید رنو است.

جالب است بدانید که مدل سدان از رنو مگان به بازارهای زیادی از جمله ترکیه، ایتالیا، لهستان، ایرلند و رومانی عرضه می شود اما در بازار فرانسه نسخه سدان رنو مگان عرضه نخواهد شد! که البته این موضوع به دلیل فروش بالاتر مدل های استیشن و هاچ بک در بازارهای اروپایی است.

چه موتور و گیربکسی روی مگان جدید نصب می شود؟

رنو همیشه به دنبال ساخت خودروهای اقتصادی بوده و اصلاً توقع استفاده از موتورهای پرحجم را روی این خودرو نداشته باشید. روی رنو مگان جدید تنها موتورهای 1.2 و 1.6 لیتری نصب شده و خوشبختانه قوی ترین پیشرانه یعنی 1.2 لیتری توربوشارژ برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این موتور که دقیقاً 1198 سی سی حجم دارد حداکثر توان خروجی 130 اسب بخار و 205 نیوتن متر را خواهد داشت و شتاب رسمی اعلام شده برای آن 10.9 ثانیه است.

رنو مگان جدید
لیستمشخصات
پیشرانه 4 سیلند توربو شارژ
حجم موتور 1198 سی سی
حداکثر توان 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
شتاب رسمی 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
جعبه دنده 7 سرعته خودکار دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
انتقال نیرو دینفرانسیل جلو
وزن 1315 کیلوگرم

 

همانطورکه در جدول بالا اشاره کردیم، گیربکس انتخاب شده برای بازار ایران، هفت سرعته دو کلاچه خودکار است که روی رنو تالیسمان نیز نصب شده است.

رنو مگان چگونه خودرویی است؟

در حقیقت تا نیامدن خودرو به بازار ایران و تست نکردن آن در خیابان های شهر، نمی توان نظر نهایی در مورد چگونگی آن برای بازار ایران داد. اما با نیم نگاهی به تست های معتبر رسانه های خارجی، می توان نکات جالبی را در مورد آن اشاره کرد. یکی از این موضوعات صندوق جادار رنو مگان است که 503 لیتر حجم دارد و جالب است بدانید که تنها 12 لیتر از صندوق تویوتا کمری کمتر است و این خبر خوبی برای خانواده هایی است که اهل سفرهای بین شهری با خودروی شخصی هستند.

در رسانه های مختلف خارجی از تجهیزات رفاهی خوب، طراحی مدرن و صندوق عقب بزرگ به عنوان نکات مثبت یاد شده و از فضای پای کم برای سرنشینان عقب و سیستم تعلیق خشک به عنوان نکات بد این خودرو اشاره شده است.

چه تجهیزاتی روی رنو نصب شده است

 مشخص نیست مدلی که قرار است در ایران عرضه شود به چه امکاناتی مجهز شده است اما این خودروی جدید از رنو به سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خطوط، دوربین عقب، شش کیسه هوا، سیستم کمکی در سربالایی HSA و سیستم کمکی ترمز ESC مجهز می شود. همچنین سانروف و رینگ های 18 اینچی نیز روی رنو مگان جدید قابل نصب است.

قیمت رنو مگان چقدر خواهد بود؟

رنو مگان جدید احتمالاً با قیمتی در حدود 130 الی 150 میلیون تومان توسط نگین خودرو به بازار عرضه شود. با این قیمت باید رنو مگان جدید را رقیب مستقیم هیوندای الانترا، کیا سراتو، تویوتا پریوس و یا میتسوبیشی لنسر بدانیم. رنو مگان با توجه به خوشنامی قبلی در بازار فروش خودرو بخت زیادی برای تصاحب بازار و یکه تازی به عنوان تنها اروپایی این رده قیمتی سدان ها را خواهد داشت اما اینکه بازار چه عکس العملی به یک رنو جدید با موتور 1.2 لیتری توربو خواهد داشت، موضوعی است که باید منتظر عرضه نهایی آن به بازار داخل باشیم.

خودروبانک
احسان چاه شوری بازدید : 141 دوشنبه 17 مهر 1396 نظرات (0)
مسلما همه ما برای خرید اجناس مورد نیاز خود دچار شک و تردید شده‌ایم که البته برای خرید وسایل گران‌ قیمت، این مورد بیشتر مصداق دارد که گران قیمت بودن یک محصول را سطح درآمد خریدار مشخص می‌کند.

به گزارش خودرو سریع ، در گذشته که اینترنت وجود نداشت و یا کمتر رایج بود، برای پیدا کردن بهترین دستگاه باید حتما به بازار مراجعه و در رابطه با آن تحقیق می‌کردید. هم‌اکنون بسیاری از ما قبل از مراجعه به بازار، حتما در اینترنت جستجو می‌کنیم و نظرات کارشناسان و کاربران محصول موردنظر را جویا می‌شویم. فرض کنید وسیله‌ای که خواهان خریداری آن هستید، خودرو باشد. خرید خودرو با محصولات دیجیتال تفاوتی زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن، بهای پرداختی بیشتر است.

برای خرید خودرو همانند اکثر اجناس، با دو گزینه نو و دست دوم مواجه خواهید شد که هر کدام مزیت‌های خود را دارد که صحبت در رابطه با آن‌‌ها مربوط به این مقاله نیست. در مطلبی که می‌خوانید، ما قصد داریم بهترین خودروهای موجود در بازار در محدوده قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. بدون هیچ شکی این محدوده قیمتی، نیاز بسیاری از مردم کشورمان را پوشش می‌دهد که البته باید انتخاب خودرو در این رنج را یک اجبار دانست!
اگر دارای ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بودجه برای خرید اتومبیل باشید، گزینه‌های تقریبا زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد که انتخاب از میان آن‌ها، کار ساده‌ای نبوده و باعث سردرگمی شما می‌شود. برای خرید بهترین خودروهای بازار در این محدوده قیمتی، در این مقاله با چرخان همراه باشید.
قبل از معرفی خودروهای مناسب، باید به این نکته اشاره کنیم که ابتدا خودروهای نو و سپس دست دوم در این لیست مطرح شده‌اند. در آینده بهترین خودروها در محدوده‌های قیمتی دیگر نیز به شما عزیزان معرفی خواهد شد.

پراید

اولین گزینه پیشنهادی ما در این لیست، پراید است. خودرویی که برای همه ما آشنا بوده و حداقل یکبار تجربه رانندگی با آن را داریم چراکه برای آزمون گواهینامه، از این دستگاه استفاده می‌شود‍! همانگونه که می‌دانید نمونه‌های مختلفی از پراید در بازار موجود بوده که اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که تفاوت چندانی با هم ندارند.

در این محدوده قیمتی شما قادر به خریداری پراید هاچ‌بک با نام ۱۱۱، صندوق‌دار با کد ۱۳۱ و در نهایت نمونه وانت آن با نام ۱۵۱ هستید که البته تمامی آن‌ها را می‌توانید به‌ صورت فول خریداری کنید! اگر خواهان خریداری نمونه هاچ‌بک این محصول هستید، ما به شما ۱۱۱SE را پیشنهاد می‌کنیم که از کیسه هوا، ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد. دو خودروی دیگر نیز به چنین امکاناتی مجهز هستند.

به سراغ مشخصات فنی آن‌ها می‌رویم. موتور آن‌ها دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که حجمی برابر با ۱۳۲۳ سی‌سی دارد و از استاندارد یورو ۴ بهره می‌برد. حداکثر قدرت تولیدی توسط این موتور برابر با ۷۱ اسب بخار بوده و گشتاوری معادل با ۱۰۸ نیوتون متر دارد. در این خودروها از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده شده و وظیفه انتقال قدرت را یک گیربکس دستی ۵ سرعته برعهده دارد.
یکی از تفاوت‌ها میان این محصولات مربوط به ظرفیت باک و مصرف سوخت بوده که نمونه ۱۵۱ به باک ۴۹ لیتری مجهز شده و مصرف ترکیبی آن ۶.۶ لیتر است. دو مدل دیگر از باک ۴۰ لیتری بهره برده و مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۶.۴۴ لیتر دارند.

در نهایت باید گفت که این خودرو سال دیگر از خط تولید خارج خواهد شد و دیگر شاهد تولید آن نخواهیم بود. این خبر نباید برای شما نگرانی ایجاد کند، چراکه تا چندین سال آینده این اتومبیل در بازار خرید و فروش خواهد شد و قطعات آن نیز به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد.
قیمت پراید ۱۱۱SE برابر با ۲۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان، مدل ۱۳۱SE قیمتی معادل ۲۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان و ۱۵۱SE در بازار قیمتی نزدیک به ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان دارد.

چرا بخریم
ارزان ترین خودروی صفر بازار
فراوانی قطعات
وجود کیسه هوا
وجود ABS
خدمات گسترده
هزینه تعمیرات کم
مصرف مناسب سوخت
فروش راحت نمونه راحت دسته دوم آن در بازار

 

 

چرا نخریم
امنیت کم
طراحی تکراری
موتور 8 سوپاپه
خروج از خط تولید (البته همانطور که در متن اشاره شد، می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد)
کیفیت پایین کابین

 

سمند SE

به سراغ اولین خودروی ملی می‌رویم. همانطور که می‌دانید سمند تنها، نام خودروی ملی را یدک می‌کشد، چراکه طراحی اکثر بخش‌های مختلف آن را مهندسان کشورهای دیگر از جمله فرانسه، آلمان و جمهوری چک انجام داده‌اند، البته گفته می‌شود طراحی سیستم تعلیق آن برعهده مهندسان ایرانی بوده است.

این خودرو به موتور XU7JP/L3 مجهز بوده که از ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. XU7JP/L3 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۸.۷ لیتر دارد. گنجایش باک بنزین آن ۶۶ لیتر است. براساس ادعای سازنده، با این خودرو می‌توان به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.
سیستم ترمز در سمند SE از نوع دیسکی در ترمز جلو و از نوع کاسه‌ای در ترمز عقب بوده که از ABS و EBD بهره می‌برد. ایران‌خودرو برای این محصول خود دو کیسه هوای جلو درنظر گرفته است. اگر قادر به افزایش بودجه باشید، می‌توانید مدل‌های دیگر سمند از جمله LX و EF7 را خریداری کنید.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
طراحی قابل قبول
امنیت مناسب
مجهز به دو کیسه هوا و ABS
قدرت مناسب موتور
خدمات گسترده

 

 

چرا نخریم
افت کیفیت کابین بعد از چند سال استفاده
مصرف سوخت بالا
موتور 8 سوپاپه
تعمیرات تقریبا مشکل

 

پژو ۲۰۶

به سراغ خودروهای دست دوم می‌رویم. اولین گزینه پیشنهادی ما اتومبیل محبوب و پرفروش پژو ۲۰۶ است. این هاچ‌بک دوست داشتنی حتی چند سال بعد از عرضه در کشورمان، هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته و فروش مناسبی را تجربه می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه کیفیت ساخت این خودرو در سالیان اخیر افت داشته است.

در این محدوده قیمتی شما قادر به خریداری تیپ ۲ و تیپ ۵ این خودرو هستید که در بخش فنی و تجهیزات با هم تفاوت دارند. با توجه به گران بودن قطعات فنی پژو ۲۰۶ و همچنین بالا بودن کارکرد تیپ ۵ این خودرو در بازار، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تیپ ۲ را در لیست خرید خود قرار دهید. شما با این بودجه قادر به خریداری نمونه‌های تولیدی سال ۱۳۹۴ و حتی ۱۳۹۵ هستید که اکثر آن‌ها کارکردی زیر ۶۰ هزار کیلومتر دارند.

موتور قرار گرفته بر روی تیپ ۲ دارای حجمی برابر با ۱۳۶۰ سی‌سی بوده که قادر به تولید حداکثر ۷۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۱۱۸ نیوتون متر گشتاور در ۳۴۰۰ دور در دقیقه است. این موتور ۴ سیلندر از ۸ سوپاپ بهره برده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به گیربکس ۵ سرعته دستی، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب ۱۴.۱ ثانیه‌ای، ظرفیت ۵۰ لیتری مخزن سوخت و مصرف ترکیبی بنزین ۶.۴ لیتری اشاره نمود.
در این خودرو از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده شده که دارای قابلیت ABS ،EBD و EBA هستند. دو کیسه هوا در جلو و سیستم ایموبیلایزر سایر تجهیزات آن را تشکیل می‌دهند.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
طراحی مناسب
تجهیزات ایمنی خوب
امنیت مناسب
مصرف سوخت کم
فراوانی قطعات
گستردگی خدمات
بازار دست دوم خوب

 

 

چرا نخریم
گران بودن قطعات
قدرت نسبتا کم موتور
شتاب پایین
فضای کم سرنشینان ردیف عقب

 

رانا LX

برای پیشنهاد بعدی به سراغ سومین خودروی ملی می‌رویم. همانگونه که می‌دانید شرکت‌های داخلی علاقه چندانی به صرف هزینه برای توسعه یک پلتفرم جدید ندارند، بنابراین پلتفرم رانا با پژو ۲۰۶ یکسان است که البته نمی‌توان به آن ایراد زیادی گرفت. ایران‌خودرو در گذشته تجربه تبدیل ۲۰۶ هاچ‌بک به یک خودروی صندوق‌دار را در کارنامه خود داشت، بنابراین احتمال شکستن شیشه‌های عقب در رانا وجود ندارد!

موتور مورد استفاده در این خودرو TU5 بوده که قادر به تولید حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره برده و شتاب ۱۲ ثانیه‌ای را برای رانا به ارمغان می‌آورد. براساس اعلام کارخانه سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل برابر با ۶.۹ لیتر است. گنجایش مخزن سوخت رانا برابر با ۵۰ لیتر بوده و انتقال قدرت در آن توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی صورت می‌پذیرد.
مجهز بودن این خودرو به سیستم ترمز دیسکی در محورهای جلو و عقب، یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود که در محور جلو از سیستم خنک کاری بهره می‌برد. از امکانات جانبی این محصول می‌توان به ایموبیلایزر، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، سیستم کنترل بخار بنزین، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ABS و EBD اشاره نمود.
باتوجه به امکان خرید نمونه صفر سمند SE با قیمت ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قادر به افزایش بودجه خود به مقدار موردنظر هستید، اول سمند را در لیست خرید خود قرار دهید تا با مشکلات احتمالی خودروی دست دوم نیز مواجه نشوید.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴)

چرا بخریم
قدرت و گشتاور مناسب تولیدی توسط موتور
مصرف سوخت کم
وجود دو کیسه هوا
ترمزهای دیسکی در محورهای جلو و عقب
وجود سیستم‌های ABS و EBD
پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۶
خدمات گسترده

 

 

چرا نخریم
جنس خشک و نامناسب داشبورد و رودری ها
فضای تقریبا کم کابین

 

تندر 90

تندر ۹۰ که در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود، به علت استقبال مردم، سو استفاده تولیدکنندگان و سکوت مسئولین صنعت خودروسازی، با قیمت بالایی به خریدار فروخته شد. تندر ۹۰ در اصل تولید شرکت رومانیایی داچیا محسوب می‌شود که در برخی از کشورها همانند ایران، با لوگوی رنو به فروش می‌رسد، البته باید به این اشاره نمود که داچیا زیرمجموعه رنو محسوب می‌شود.

یکی از نکات منفی این خودرو طراحی آن بوده که کاملا محافظه‌ کارانه و بدون هیچ هیجانی است و می‌توان اتاق آن را به آکواریوم تشبیه نمود! این طراحی ساده را باید بر پای هزینه کم تولید آن نوشت (البته ایران را از این امر مستثنی بدانید!). تولید این خودرو توسط داچیا بدین منظور بود که جوانان اروپایی به‌جای خرید خودروهای قدیمی کارکرده و با امنیت پایین، به سراغ اتومبیلی نو و با ایمنی مناسب بروند. نمونه‌های مختلف پراید تولیدی توسط سایپا را می‌توان مشابه این اقدام دانست که البته در نظر تولیدکننده، امنیت خریدار فاقد اهمیت است!
شاهد استفاده از موتور معروف K4M بر روی تندر ۹۰ هستیم، موتوری که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و حجمی برابر با ۱۶۰۰ سی‌سی دارد. گیربکس ۵ سرعته دستی، حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخاری، حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه، شتاب ۱۰.۲ ثانیه‌ای، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر و ظرفیت باک ۵۰ لیتری مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند.
سیستم ترمز در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه‌ای بوده و سازنده برای آن سیستم‌های ABS و EBD چهار کاناله را درنظر گرفته است. در مدل E2 این خودرو شاهد استفاده از دو کیسه هوا در جلو و همچنین چراغ‌های مه‌شکن هستیم که پیشنهاد ما به شما خرید همین تیپ است، چراکه نمونه فول تندر ۹۰ محسوب می‌شود. مدل‌های سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ با کارکردی نزدیک به ۱۰۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمت تقریبی ۳۰ میلیون تومان خریداری نمود که البته اکثر آن‌ها از نظر ظاهری کاملا تمیز محسوب نمی‌شوند و دارای رنگ شدگی هستند.
قیمت: ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
ارتفاع زیاد سقف (مناسب افراد قد بلند)
امنیت خوب
قدرت مناسب موتور
مشکلات فنی نسبتا کم
تجهیزات تقریبا کامل در نمونه فول
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
مصرف کم سوخت
خدمات گسترده

 

 

قیمت بالای قطعات/استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد /دید عقب نامناسب

چرا نخریم
طراحی ساده و فاقد جدابیت
امکان چپ شدن خودرو به علت ارتفاع زیاد

 

نسل دوم ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

برای خودروی بعدی به سراغ تنها محصول چینی این لیست می‌رویم، اتومبیلی که همانند اکثر چینی‌های موجود در بازار از طراحی تقریبا مناسب و جذابی برخوردار است. یکی از دلایل فروش مناسب محصولات چینی در کشورمان را می‌توان همین بخش دانست که سود سرشاری را نصیب سازندگان می‌کند، البته نباید به خریدار خرده گرفت چراکه شرکت‌هایی مانند سایپا و ایران‌خودرو هنوز مشغول تولید برخی خودروها با ۲۰ سال حضور در بازار کشورمان هستند!

نسل دوم ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک را می‌توان یک نمونه موفق چینی دانست که البته هنوز برخی از نقص‌های نسل اول همانند مشکل در صفحه کلاچ را به یدک می‌کشد. موتور مورد استفاده در این نسل به ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز بوده و دارای حجمی برابر با ۱۴۹۷ سی‌سی است. این موتور حداکثر قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور در دور موتورهای ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است.
حجم باک این خودرو برابر با ۵۰ لیتر بوده و مجهز به دو کیسه هوا در جلو است. سیستم ترمز در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای بوده که از سیستم‌های ABS و EDB بهره می‌برد.
قیمت: ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴)

چرا بخریم
طراحی خوب
مصرف مناسب ترکیبی 6.5 لیتری
قدرت خوب موتور
فضای کافی اتاق با توجه به کلاس خودرو
صندوق عقب با ظرفیت مناسب
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
سیستم تعلیق نرم تر نسبت به پژو 206

 

 

حساسیت کم سیستم ترمز/ بعضا وجود مشکل در صفحه کلاچ /فروش نمونه دست دوم آن در بازار نسبت به پژو 206 زمان بیشتری می برد

چرا نخریم
شتاب نسبتا پایین

 

مزدا ۳۲۳

برای آخرین گزینه پیشنهادی خود به سراغ اتومبیلی می‌رویم که نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود در این لیست پیرتر است که البته باتوجه به ژاپنی بودنش، می‌توان به آن اعتماد کرد. خودروی موردنظر ما مزدا ۳۲۳ بوده که نسل قدیم مزدا ۳ محسوب می‌شود. مسلما این خودرو به علت قدیمی بودن، مشکلاتی را برای صاحب خود ایجاد خواهد کرد ولی در برخی از زمینه‌ها از خودروهای هم قیمتش بهتر است.

مزدا ۳۲۳ قدرت خود را توسط موتوری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه تامین می‌کند که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتون متر گشتاور است. نمی‌توان برای مصرف سوخت این خودرو عدد مشخصی را اعلام کرد ولی بایستی مصرف ترکیبی آن را حدود ۸ تا ۱۰ لیتر تخمین زد. حجم باک این مدل ۵۵ لیتر بوده و از جعبه دنده ۵ سرعته دستی بهره می‌برد.
با وجود قدیمی بودن، مزدا ۳۲۳ به کیسه هوا و سیستم ABS مجهز است. اگرچه این خودرو مونتاژ بهمن موتور محسوب شده ولی نمی‌توان کیفیت ساخت آن را زیر سوال برد. کیفیت سواری مزدا ۳۲۳ نسبت به محصولاتی همانند پژو ۲۰۶ بالاتر بوده و در کابین آن نیز از مواد باکیفیت‌تری استفاده شده است.
در نهایت باید بگوییم که اگر حوصله رسیدگی به اتومبیل خود را ندارید و کیفیت ماشین‌های ژاپنی، فرانسوی و حتی چینی را یکسان می‌دانید؛ بهتر است به سراغ مزدا ۳۲۳ نروید چراکه این خودرو در کنار لذت بالای سواری، توجه ویژه‌ای را از راننده‌اش طلب می‌کند.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۸۲ و ۱۳۸۵)

چرا بخریم
مزدا بودن
طراحی خوب
کیفیت بالای کابین
کیفیت خوب خودرو
کم استهلاک بودن خودرو
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
فضای خوب کابین
هندلینگ مناسب

 

 

قیمت بالای قطعات /مصرف سوخت نسبتا بالا/شتاب نه چندان مناسب
چرا نخریم
کمیاب بودن قطعات

 

سایر خودروهایی که می‌توان در این محدوده قیمتی خریداری کرد

 در این محدوده قیمتی گزینه‌های دیگری نیز برای خرید موجود بوده که البته شاید ارزش خرید آن‌ها همانند نمونه‌های بالا نباشد ولی در حالت کلی بد نیست که اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم.
در بین خودروهای دست دوم بازار می‌توان به پژو پارس اشاره نمود که می‌توان با بودجه ۲۷ تا ۳۰ میلیونی تومانی نمونه‌های تولیدی در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ را خریداری کرد. اگرچه این خودرو از طراحی مناسبی بهره برده و طرفداران خود را دارد، ولی باتوجه به مصرف سوخت بالا و کارکرد بالای نمونه‌های موجود در این محدوده قیمتی، نمی‌توان خرید آن را پیشنهاد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که با افزایش بودجه می‌توان خرید نمونه‌های جدیدتر آن را تا حدودی منطقی دانست.

یکی دیگر از گزینه‌های موجود، کیا ریو مونتاژی بوده که چند سالی از توقف تولید آن زمان می‌گذرد. این خودرو اگرچه در زمان تولید با مشکلاتی مانند گیر کردن اکسل عقب به سرعت‌گیرها مواجه بود ولی فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. مشخصات فنی این خودرو در زمان تولید مناسب بود که برای مثال می‌توان به موتور ۱۶ سوپاپه آن اشاره نمود. هم‌اکنون می‌توان در این محدوده قیمتی خودروهای تولیدی در سال ۱۳۹۰ را در لیست خرید قرار داد ولی باتوجه به توقف تولید و وجود گزینه‌های بهتر، خرید آن خیلی منطقی نیست.

خودروهای بعدی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و زانتیا بوده که خرید گزینه اول با وجود خودرویی مانند رانا که ارزان‌تر است و از پلتفرم یکسانی با آن بهره می‌برد، کاری منطقی محسوب نمی‌شود و بعضا در نمونه‌های اولیه نیز این خودرو با مشکلاتی مواجه بود. به سراغ زانتیا می‌رویم، خودرویی که در زمان تولید، رقیب مگان محسوب می‌شد که البته بعد از گران شدن دلار شاهد افزایش نجومی قیمت رنو مگان بودیم! شما در این محدوده قیمتی قادر به خریداری نمونه‌های تولیدی در سال‌های ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۶ هستید.

این خودرو اگرچه در زمان تولید، از ویژگی‌های مناسبی مانند شتاب بالا و نرمی فوق‌العاده (این مورد را می‌توان در اکثر محصولات تولیدی سیتروئن مشاهده نمود) بهره می‌برد ولی در حال حاضر هیچ دلیل منطقی برای خرید آن نمی‌توان پیدا کرد. مصرف سوخت بالا، کارکرد بالای نمونه‌های موجود، امنیت نه‌چندان مناسب و گران بودن قطعات را می‌توان مشکلات شایع آن دانست.

ساینا خودروی تقریبا جدیدی محسوب می‌شود که در برابر خود رقبایی همچون تیبا و تیبا ۲ را می‌بیند. اگرچه در نگاه اول این خودرو ارزش پرداخت ۲ میلیون تومان مبلغ اضافه را ندارد ولی به علت طراحی متفاوت (البته نمی‌توان آن را زیبا و یا بهتر دانست!) و برخی تجهیزات اضافه، می‌توان خرید آن را هم مدنظر قرار داد. قیمت نمونه‌های صفر کیلومتر این خودروها (گیربکس دستی) که می‌توان آن‌ها پراید کمی پیشرفته دانست، از ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان است.

چرخان
احسان چاه شوری بازدید : 368 یکشنبه 16 مهر 1396 نظرات (0)
برای خرید خودرو پژوپارس مدل ۹۳ با کارکرد ۷۳ هزار کیلومتر به سرمایه ۳۰ میلیون تومانی نیاز است.

به گزارش خودرو سریع ، در بازار خودرهای دست دوم با سرمایه 30 میلیون تومانی می توان خودروهایی چون پژو 206، پژو 207، سمند، پژو پارس و ال نود کارکرده خریداری کرد که جدول زیر برخی از این خودروها را با میزان کارکرد نشان می دهد.

قیمت خودرو
خودرومدل(سال)کارکرد(کیلومتر)قیمت
پژو پارس 1393 73.000 30.000.000
زانتیا نقره ای 1385 160.000 30.000.000
پژو 206 تیپ 6 1394 35.000 30.000.000
پژو 206 صندوق دار 1392 110.000 30.000.000
MVM 530 1394 88.000 30.000.000
پژو 207 دنده ای --- 148.000 30.000.000
سمند EF7 1395 36.000 30.000.000
ال 90 E2 1388 94.000 30.000.000
پژو پارس سفید 1393 100.000 30.000.000
پژو 206 تیپ 5 1393 100.000 30.000.000

 

دنده 6
احسان چاه شوری بازدید : 167 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (1)
پیشنهادهای 25 میلیونی برای خریداران خودروهای کار کرده.

به گزارش خودرو سریع ، خودروهای دست دوم با قیمت 25 میلیون تومانی، همراه ما باشید.

قیمت خودرو
خودرومدل(سال)کارکرد(کیلومتر)قیمت
پژو 206 تیپ 6 1385 140.000 25.000.000
پژو 405 1392 84.000 25.000.000
سمند EL 1386 80.000 25.000.000
سمند-سورن ELX 1393 80.000 25.000.000
کیا-ریو 1390 132.000 25.000.000
رنو-تندر 90 1390 98.000 25.000.000
نیسان-پاترول دو در 1376 130.000 25.000.000
هوندا-آکورد 1991 330.000 25.000.000
مزدا-وانت دوکابین 1386 320.000 25.000.000
وانت شوکا 1391 130.000 25.000.000

 

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 118 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
تجربه داخلی‌سازی تندر۹۰ یکی از دلایلی بود که وزارت صنعت برای اولین‌بار اجازه حضور مستقل این شرکت در صنعت خودروی کشور را صادر کرد.

به گزارش خودرو سریع ، حضور برندهای خودروساز خارجی در کشور سال‌ها با بحث و حرف‌های بسیاری همراه بوده است و بسیاری اعتقاد دارند نمی‌توان انتظار بیشتری از برخی از این خودروسازان داشت.

مساله داخلی‌سازی خودروها توسط این خودروسازان نیز مبحثی است که تقریبا از مشکلات اصلی صنعت خودروی کشور شده و به‌‌رغم اینکه در قراردادها بند داخلی‌سازی وجود دارد اما انجام آن با سختی همراه بوده است. سیاست اصلی وزارت صنعت داخلی‌سازی محصولات و انتقال تکنولوژی است. قطعا اگر شرکتی خواهان حضور مستقل در کشور باشد باید این اصول را اجرا کند. به نظر می‌رسد سیاست‌های فعلی بسیار جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شوند و شرکتی که در اجرای این اصول کوتاهی کند، با مشکل رو‌به‌رو خواهد شد.
قرارداد رنو به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یک قرارداد جدید در صنعت خودروی کشور به حساب می‌آید و باعث خواهد شد شرکت‌های دیگر نیز بخواهند به پیروی از رنو حضور مستقلی در کشور داشته باشند.
در همین زمینه با ساسان قربانی ، دبیر سابق انجمن قطعه‌سازان به گفت و گو پرداختیم. قربانی معتقد است ما از تجربه حضور رنو در صنعت خودروی کشور موارد بسیاری را فرا گرفته‌ایم و متوجه شدیم می‌توانیم از یک برند خارجی بخواهیم در ایران قطعه‌سازی و داخلی‌سازی را انجام دهد و حضورش در کشور صرف مونتاژ خودرو و کسب بازار نباشد.
به نظر شما آیا رنو با قرارداد مستقلی که امضا کرده، معادلات حضور و همکاری با صنعت خودروی کشور را تغییر داده است؟
این نکته بسیار مهمی است. ما در تجربه رنو یاد گرفتیم می‌توان از یک برند خارجی درخواست کرد در داخل کشور هم تولید داشته باشد و هم قطعه‌سازی را در ایران انجام دهد. اگر به گذشته صنعت خودروی کشور توجه کنیم، می‌بینیم چندان توفیق خاصی نداشتیم.
یعنی برندهای بین‌المللی که ما انتخاب کردیم و بخش بزرگی از بازار خودروی کشور را در اختیار گرفتند، در عرصه قطعه‌سازی و توسعه صنعت خودرو چندان فعال نبودند و بیشتر دنبال سهم بازار بودند و سال‌ها محصولات با همان شکل و فرم در داخل کشور تولید شد، بدون اینکه ما در تولید قطعات آن خودرو در داخل کشور نقش داشته باشیم.
البته بعضی خودروها بعد از ۱۰ تا ۲۰ سال تولید در داخلی، بخشی از قطعاتشان ساخت داخل شد. اما رنو تجربه متفاوتی را در ایران شروع کرد. یعنی تولد خودروی تندر۹۰ با ساخت داخل همراه شد و این مزیت برند رنو بود.
آیا خودروسازان دیگر نیز به این سمت حرکت می‌کنند که حضور مستقلی در کشور داشته باشند؟
نکته جالب اینجاست شرکت‌های رقیبی که وارد بازار ایران می‌شوند و با سیاستی که وزارت صنعت در پیش گرفته است، بازار در اختیار برندهایی قرار می‌گیرد که بخواهند ساخت داخل را انجام دهند.
اصولا ساخت داخل کردن محصولات با چه هدفی انجام می‌شود؟ چگونه می‌توانیم بهترین بهره‌برداری را از داخلی‌سازی محصولات داشته باشیم؟
ساخت داخل مزیت‌های بسیاری برای صنعت، تولید و اقتصاد کشور دارد و این امر باعث می‌شود در توسعه تکنولوژی موفق باشیم و خود را با محصولات جدید و دانش روز تطبیق دهیم.
در حوزه اشتغال‌زایی هم متخصصان ایرانی می‌توانند خود را با محصولات جدید هماهنگ کنند و آموزش ببینند. از طرف دیگر اشتغال‌زایی در حوزه نیروهای تکنسین به نفع ما خواهد بود.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن انتقال دانش فنی و تکنولوژی به صنعت خودروی کشور است و این اتفاق بسترسازی می‌کند تا بتوانیم برندهای ملی را فعال کنیم.
شرکت‌ رنو این مزایا را برای صنعت خودروی کشور به ارمغان آورده است؟
بله. این امتیاز بزرگی است که تولید خودروهای رنو در کشور به همراه دارد. شرکت‌های دیگر هم باید سعی کنند در این عرصه به رقابت بپردازند و اگر صرفا به دنبال راه‌اندازی خط مونتاژ باشند با اقبال زیادی مواجه نخواهند شد.
این نکته باارزشی است و می‌توان گفت تجربه رنو بین تمام فعالیت‌هایی که در مشارکت با برندهای بین‌المللی داشته‌ایم، موفق‌تر بوده است. تجربه رنو می‌توانست موفق‌تر از این باشد اما تا همین‌جا نیز نسبت به دیگر برندهایی که در ایران سهم بازاری را به دست آورده‌اند، موفق عمل کرده است.
یکی از مشکلات صنعت خودروی کشور این است که خودروها دیر از رده خارج شده و سال‌ها پلت‌فرم‌ها تکرار و تولید می‌شوند. به نظر شما با گذشت چند سال از حضور تندر‌۹۰ در بازار ایران، زمان خروج این خودرو از بازار فرا رسیده است و چه جایگزینی را می‌توانیم برای آن معرفی کنیم؟
به طور قطع همین‌طور است. پلت‌فرم‌ها در سراسر دنیا از طبقه‌بندی برخوردارند. برخی از آن‌ها مدولار هستند که قابلیت توسعه دارند و می‌توان چند محصول مختلف را روی آن‌ها تولید کرد.
ضمن آن‌که این پلت‌فرم‌ها قابلیت آن را دارند که به سطح بالاتری از تکنولوژی ارتقا پیدا کنند. پلت فرم تندر‌۹۰ نیز این ویژگی را دارد و قطعا تا چند سال‌ آینده این خودرو در بازار ایران نخواهد بود. در اثر سیاست‌هایی که رنو تلویحا اعلام کرده است، تولید این خودرو متوقف می‌شود و محصولات جدیدی جایگزین آن خواهد شد.
محصولات جدید از تکنولوژی‌های روز برخوردارند یعنی ضمن آن‌که محصول جدید روی پلت‌فرم نصب می‌شود، پلت‌فرم نیز به روز خواهد شد. این برنامه‌ای است که رنو اعلام کرده و ما باید پیگیری کنیم تا مواردی که اعلام‌ شده‌اند، انجام شوند
و به صورت هم‌زمان قطعه‌سازان داخلی نیز خود را برای سطح بالاتری از تکنولوژی آماده کنند تا قطعات را به صورت هماهنگ ارائه دهند.
به نظر شما با خروج پلت‌فرم تندر‌۹۰، تولید محصولات دیگری که روی این پلت‌فرم ساخته شده‌اند مانند ساندرو نیز متوقف می‌شود؟
روی پلت‌فرم X90 محصولات مختلفی قرار می‌گیرد که می‌توانند حتی تا ۲۰ سال آینده هم ارائه شوند. اما با حضور مدل‌های جدید، این محصولات جایگزین می‌شوند و از نظر ویژگی‌های عمومی مانند گیربکس اتوماتیک، سیستم نویگیشن و… تغییر می‌کنند.
این احتمال وجود دارد که سیستم ESB جای ABS را بگیرد. از این رو محصول به‌طور کلی تغییر می‌کند اما پایه پلت‌فرم به دلیل ماندگاری، حفظ می‌شود. یعنی محصول تندر‌۹۰ با قابلیت‌های دیگر تکنولوژیک دیده می‌شود.
رنو یا شرکت‌های دیگر برنامه‌ای برای تولید خودروهای برقی در ایران دارند؟
به‌طور قطع باید این کار را نجام دهند در غیر این صورت بازنده خواهند بود. اگر به عقب برگردیم می‌بینیم که سال‌های گذشته موبایل در کشور ما وجود نداشت و با یک فاصله‌خاصی از اروپا موبایل وارد کشور ما شد. اوایل این محصول تنها در دست عده خاصی بود و بعد از آن توسعه پیدا کرد و در حال‌حاضر فراگیر شد.
تقریبا تمام محصولات صنعتی و تکنولوژیک این ویژگی را دارند، تکنولوژی راه خود را در جوامع باز می‌کند و پیش می‌رود. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در آینده با توجه به شرایط زیست‌محیطی، خودروهای برقی جایگزین خودروهایی با سوخت فسیلی شوند.
طبیعی است برندی مانند رنو باید برای خودروهای برقی برنامه داشته باشد تا بتواند سهمی را که به دست آورده است، توسعه دهد. در عین‌حال تمام برند‌هایی که قصد مشارکت با ایران را دارند، باید با محصولات جدید و سهم ساخت داخل وارد بازار شوند.
این دو ویژگی باعث می‌شوند، این برندها موفق باشند. اگر این برندها محصولاتی با تکنولوژی‌های قدیمی یا از رده ‌خارج‌شده را بیاورند، قطعا به موفقیت دست پیدا نخواهند کرد.
موضوع دیگر این است که سعی کنند این محصولات در داخل کشور تولید شوند یعنی به شکلی محصولات انتخاب شود که از تنوع غیرضروری جلوگیری شود و روی ساخت داخل، کیفیت و تیراژ اقتصاد تاکید شود.
این مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به موفقیت برند و اقتصاد کشور کند و برای صنعت خودروی ما موفقیت به همراه خواهد داشت. تیراژهای پایین به‌هیچ عنوان موفق نخواهند شد چراکه برنامه‌ای برای ساخت داخل آن‌ها نمی‌توان در نظر گرفت.
در نتیجه قیمت تمام‌شده آن‌ها بالاست و سهم محدودی از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. یکی از دلایلی که تندر۹۰ موفق شد و قیمت آن‌هم تا حدودی قابل قبول بود، ساخت داخل آن است.

دنیای خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 291 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
امکانی برای تنوع و افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقل شهری…

به گزارش خودرو سریع ، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه در کوتاه مدت هنوز نتایج پروژه‌های کیفی خودروسازان تغییری در گزارش کیفیت خودروهای تک ستاره ایجاد نکرده است، گفت:

مطابق سیاست وزارت صنعت هیچ خودروی تک ستاره‌ای تا پایان امسال تولید نمی‌شود.

اشکان گلپایگانی، با اعلام اینکه مطابق سیاست وزارت صنعت هیچ خودروی تک ستاره‌ای از پایان سال 96 در سبد تولیدی شرکت‌های خودروسازی کشور وجود نخواهد داشت، اظهارداشت:

در مورد جزئیات روند ارتقاء کیفیت این خودروها باید خودروسازان پاسخ مناسب را مطرح کنند اما به صورت کلی براساس گزارشاتی که به ما ارسال شده شرکت‌ها پروژه‌های مختلفی را برای ارتقاء کیفیت محصولات خود تعریف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت هنوز نتایج این پروژه‌ها تغییری در گزارش کیفیت خودروهای تک ستاره به وجود نیاورده است، افزود:

بررسی‌ها نشان می‌دهد اقدامات مناسبی برای ارتقاء سطح کیفی خودروها تک ستاره در شرکت‌ها انجام شده که امیدواریم به زودی نتایج خود را نشان دهد.


مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر فقط 5 ماه از سال باقی مانده و اگر در این مدت تغییری در کیفیت خودروهای تک ستاره ایجاد نشود وضعیت تولید آنها به چه شکل خواهد بود، تصریح کرد:

مسلماً امکان تولید نخواهند داشت.


براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریورماه امسال خودروهای پژو پارس ایران خودرو، پژو 405 خراسان، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس، ساینا، تیبا 2، تیبا، ام وی ام 110 اس، سایپا 131 ایکس، سایپا 132 ایکس، سایپا 131 ایکس پارس خودرو همچنان در رده تک ستاره قرار داشته و با وجود تمام الزامات در ارتقاء کیفیت هنوز اتفاقی در تولید این محصولات ایجاد نشده است.

خبرگزاری تسنیم
احسان چاه شوری بازدید : 182 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
با توجه به رنج قیمتی بسیار جذاب این خودرو، رنو ساندرو یکی از مدعیان سگمنت خودرو در بین چینی‌هایی همچون لیفان X50 و یا برلیانس H320 است. رنو ساندرو به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که دقیقاً همان پیشرانه رنو تندر 90 است اما از نظر گیربکس عملکرد نسبتاً مناسبی دارد و می‌تواند ساندرو را از نظر یک خودروی هاچ‌بک شهری، خودرویی مناسب معرفی کرد.

به گزارش خودرو سریع ، در این مطلب ما درگ رنو ساندرو و لیفان X50 بارگذاری کردیم. این مطلب توسط وب سایت خودرو بانک در تاریخ 23 بهمن 1395 تهیه شده است.

احسان چاه شوری بازدید : 115 پنجشنبه 13 مهر 1396 نظرات (0)
این‌ روزها بازار خودرو به سوی خودروهای اتوماتیک سوق پیدا کرده است. از همین رو بسیاری از مردم سعی دارند تا با پرداخت کمترین وجه ممکن، صاحب یک خودروی اتوماتیک شوند تا با آسودگی بیشتر در ترافیک شهرهای بزرگ رانندگی کنند. اما این موضوع را باید درنظر داشت که با پرداخت مبلغی حدود 50 میلیون تومان، کدام گزینه می‌تواند انتخابی هوشمندانه و مطمئن باشد تا با آسودگی خاطر اقدام به سفر درون شهری و یا خارج از شهر کنید. انتخاب در رده 40 تا 50 میلیون تومان، شامل خودروهای اقتصادی می‌شود که مناسب برای کاربری روزانه شهری است.

به گزارش خودرو سریع ، تندر 90 اتوماتیک اولین گزینه‌ای است که ممکن است هرکس که قصد خرید خودرویی بادوام و باکیفیت را داشته باشد، به آن فکر کند.

اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که شاید تندر 90 اتومات را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.
گفتنی است اخیرا تندر پلاس اتوماتیک نیز به زمره خودروهای اتوماتیک اقتصادی بازار اضافه شده، که با ظاهری بروزتر و طراحی قابل قبول‌تری با قیمت 48 میلیون و 900 هزار تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد.
همچنین برچسب قیمتی 51 الی 53 میلیون تومان در بازار آزاد روی این خودرو نصب می‌شود.
اما تندر 90 اتوماتیک، خودرویی است که باتوجه به قدمت حضورش در ایران، موجب شده بسیاری از مردم به آن اطمینان کنند و برای خرید آن مبلغی حدود 38 تا 48 میلیون تومان بسته به سال ساخت و کارکرد آن، پرداخت کنند.

تندر 90 اتوماتیک خودرویی است که از استهلاک کمی برخوردار بوده و با عملکرد خوب موتور و گیربکس، توانسته طیف وسیعی از خریداران را راضی نگه‌ دارد.
اما اگر قصد خرید خودرویی بروزتر را دارید، برلیانس H330 رقیبی جدی برای تندر 90 بوده که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است.
اما مساله اصلی، کیفیت بوده که تندر در این زمینه گوی رقابت را از رقیب چینی ربوده است.
برلیانس H330 اتوماتیک مدل 94 با کارکردی حدود 10 تا 15 هزار کیلومتر، گزینه‌ای است که قیمتی معادل تندر 90 اتوماتیک صفر کیلومتر دارد، شاید همین موضوع سبب شود برخی از خریداران که قصد پرداخت مبلغی حدود 48 تا 49 میلیون تومان را دارند، سراغ این خودروی کارکرده بروند و امکانات رفاهی بیشتر و کیفیت پایین‌تر آن را به تندر 90 اتوماتیک ترجیح دهند.
همچنین رنو ساندرو اتوماتیک نیز گزینه دیگری است که می‌تواند جایگزینی مناسب با قیمت 49 تا 54 میلیون تومان برای تندر 90 اتومات باشد ولی با توجه به هاچ بک بودن آن فضای بار کمتری نسبت به تندر 90 اتوماتیک دارد.

تندر 90 اتوماتیکی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مدل 96 بوده که از سلامت فنی و ظاهری برخوردار است.
کارکرد این خودرو 10 هزار کیلومتر بوده که همین موضوع سبب شده قیمت 47 میلیون تومانی برای آن درنظر گرفته شود.
درحال حاضر نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود 48 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود.
تندر 90 اتوماتیک از همان پیشرانه 6/1 لیتری تندر 90 بهره می‌برد که دارای توان 105 اسب‌بخار است.
همچنین گیربکس اتوماتیک 4 سرعته این خودرو هماهنگی بسیار خوبی البته در سطح قیمتی خود، با پیشرانه دارد.
به نظر می رسد رنو تندر 90 اتوماتیک در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان گزینه مناسبی برای خانواده هایی است که دنبال فضای بار بیشتری هستند و رنو ساندرو فضای مناسبی ندارند. ولی اگر بودجه به بالای 50 میلیون تومان برسد، شاید بتوان خودروهایی مانند بسترن B30 و یا بی وای دی F3 را جزو گزینه های اصلی سدان های اتوماتیک بدانیم.

خودروبانک
احسان چاه شوری بازدید : 91 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
بر اساس جدیدترین گزارش سازمان کیفیت

به گزارش خودرو سریع ، با وجود تمام الزامات در ارتقای کیفیت همچنان ۱۱ خودرو بی کیفیت بازار بدون تغییر تولید می شوند.

اختصاصی
احسان چاه شوری بازدید : 364 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
مدل‌های ۱۳۹۵ به پایین رنو تندر۹۰ فاقد فیلتر هوای کابین بوده و باید به‌صورت دستی اقدام به نصب فیلتر کرد!

به گزارش خودرو سریع ، مدل‌های 1395 به پایین رنو تندر90 به‌صورت استاندارد فاقد فیلتر هوای کابین هستند و مالک باید شخصاً نسبت به نصب فیلتر اقدام نماید.

اگر هم داشبورد به‌واسطه نبود فیلتر بوی بد گرفته توصیه می‌شود از اسپری‌های شست‌وشوی تهویه دارای مواد ضد باکتری استفاده کنید.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 197 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
اگر در حدود 40 میلیون تومان برای خرید یک ماشین سدان بودجه داشته باشیم سه تا از ماشین های موجود در بازار که یکی از آنها جدیدترین ماشین معرفی شده است در این رنج قیمت جزء مناسب ترین گزینه ها میباشند . ماشین های ساینا اتوماتیک ، رنو تندر 90 کارکرده و پژو 206 صندوقدار را برای مقایسه امروز مد نظر قرار دادیم و قصد داریم با بررسی کامل ویژگی ها و مشخصات هر سه ماشین ببینیم با این بودجه کدام ماشین برای خرید ارزشمند تر است و در ازاء مبلغ پرداختی برای ما ویژگی های بیشتری را فراهم میکند .

به گزارش خودرو سریع ، با ما همراه باشید.

رنو تندر 90 اتوماتیک

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد که سادگی و قیمت پایین اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین است .
نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین را میتوان درک کرد و مبنای اصلی طراحی ماشین که سادگی میباشد را به خوبی میتوان مشاهده کرد . رنو تندر 90 در قسمت جلوی ماشین جلو پنجره ای هم رنگ بدنه دارد که زیبا است ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو رنو تندر 90 نمای زیبایی داده است و استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه ماشین هستند هم به بهتر شدن نمای کلی رنو ال 90 کمک شایانی کرده اند .
رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد و تصمیم گیری در مورد ظاهر ماشین را ما به شما عزیزان همراه با خودرو سریع میسپاریم .
از نظر جذابیت ظاهری در بازار ایران پژو 206 مقام اول را کسب میکند سپس رنو تندر 90 و بعد از آن هم سایپا ساینا که البته در مقایسه ما بحث ظاهری چندان ملاک نیست و کیفیت و اطمینان و ماندگاری پارامتر های مهم تری است .
در داخل کابین رنو تندر 90 همه چیز ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین ماشین بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی فروش ماشین و راحتی سرنشینان رنو ال 90 میباشد .
در ساخت رنو تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط داشبورد و کابین آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن ماشین و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد که اصلی ترین نکته رنو ال 90 به شمار میرود .
از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد که البته رنو تندر 90 از نظر آپشن در این مقایسه مقام سوم را کسب میکند . در کل ماشین رنو تندر 90 از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و نسبت به سایپا ساینا و پژو 206 صندوقدار از نظر کیفیت سطح بالاتری را دارا میباشد و با توجه به اینکه رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده مد نظر ما است اما هنوز هم کیفیت ساخت و متریال و قابلیت اطمینان به ماشین و بسیاری دیگر از پارامتر ها نسبت به رقبایش بهتر است .
رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .
رنو تندر 90 اتوماتیک سواری خوبی از خود ارائه میدهد و برای خانواده مناسب است و اگر به طور فنی بخواهیم به این سه ماشین نگاه کنیم پژو 206 صندوقدار در قسمت تعلیق عقب وضعیت بهتری را نسبت به هر دو ماشین دارا میباشد و چسبندگی بهتری دارد اما رنو تندر 90 هم پایدار و ایمن عمل میکند و ماشین خوش دستی است .
رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده یک سدان اقتصادی و کاملا مناسب برای خانواده است که در بودجه 40 میلیون تومان از آن به عنوان یک ماشین کم استهلاک و خوب یاد میکنند و نسبت به پزو 206 صندوقدار و سایپا ساینا کیفیت کاملا بهتری دارد ، در بلند مدت و کارکرد های بالا استهلاک و هزینه نگهداری های رنو تندر 90 بسیار پایین تر است و ضریب اطمینان رنو تندر 90 از رقبایش عدد بالاتری میباشد .
پژو 206 صندوقدار از سال 1380 ماشین پژو 206 وارد کشور شد و سال 1385 بود که نخستین پژو 206 صندوقدار یا به اصطلاح آریان پا به خیابان های کشور گذاشت و این ماشین در چند تیپ عرضه شد که در حال حاضر تنها نمونه های V8 206 صندوقدار به فروش میرسد . طراحی پژو 206 صندوقدار به گونه ای است که برخی این ماشین را میپسندند و برخی نا همگون و عجیب میدانند . در طراحی پژو صندوقدار طراحی درها ، ستون ها و گلگیر های عقب را تغییر نداده اند و همین باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار را از نمای جانبی یا پشت که نگاه میکنیم نا هماهنگ و آشفته به نظر برسد . کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 خوب و راضی کننده میباشد و در حد و اندازه های سایپا ساینا است اما از رنو تندر 90 کمتر است چون هنوز رنو تندر 90 هایی داریم که بیش از 10 سال از عمر آنها میگذرد و کوچک ترین سر و صدایی از اتاق ماشین شنیده نمیشود اما در این چند وقت اخیر زیاد شنیده ایم که کسانی پژو 206 خریده اند و از کابین ماشین صداعای اضافی زیادی به گوش آنها میرسد . از نظر آپشن و تجیزات پژو 206 صندوقدار از رنو تندر 90 به صورت خیلی جزئی بهتر است اما از نظر راحتی در کابین و ارگونومی هر دو ماشین سطح برابری دارند . قلب تپنده پژو 206 صندوقدار 4 سیلندر میباشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی 206 صندوقدار و داشتن اضافه وزن نسبت به نمونه هاچبک رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم این ماشین دارد که باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار علاوه بر قابلیت های تیونینگ فراوان در بخش فنی به صورت فابریک راندمان بالایی داشته باشد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین از گیربکس BE3 استفاده شده است که کیفیت ساخت آن بستگی به شانس شما دارد زیرا بعضی از گیربکس این ماشین به طور کامل رضایت دارند و عده ای گیربکس پژو 206 صندوقدار را پر از عیب و ایراد مینامند . در کل هماهنگی پیشرانه با گیربکس مناسب است ولی کیفیت بد دیسک و صفحه کلاچ در ماشین های صفر کیلومتر نکته ای بسیار آزار دهنده میباشد و تا اقدام به تعویض آن با نمونه های فرانسوی و اورجینال نکنید از حداکثر راندمان پژو 206 صندوقدار خود نمیتوانید بهره ببرید . رنو تندر 90 اتوماتیک در بخش فنی از نظر کشش و قدرت با پژو 206 صندوقدار است اما کیفیت فنی آن بسیار بالاتر است . در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار ماشین خوبی است و با توجه به اینکه اکسل عقب این ماشین مطابق با 206RC است هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود .
از نظر نرمی سواری 206 صندوقدار ماشین چندان خوبی نیست زیرا سواری اش نسبتا خشک و کوبنده احساس میشود .
فرمان 206 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف هایی از خود نشان میدهد و باعث میشود در در هنگام انجام مانور های سنگین با این ماشین احساس استرس به شما دست بدهد.
ترمز های 206 صندوقدار همانند نمونه هاچبک این ماشین 4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند و مجهز به ABS و EBD هم میباشند .
پژو 206 صندوقدار یک سدان 40 میلیونی است که در مقایسه ما مقام دوم را به خود اختصاص داد چون از رنو تندر 90 کیفیت پایین تری دارد و قابلیت اطمینان به رنو تندر 90 بیشتر است و از سایپا ساینا اتوماتیک هم ماشین لذت بخش تری است ، قابلیت های حرکتی بهتری دارد ، بازار خرید و فروش آن بهتر است و از نظر ظاهری هم چهره صحیح تر و قابل قبول تری را پژو 206 صندوقدار دارا می باشد .

ساینا اتوماتیک

سایپا ساینا همان تیبا است که فیس لیفت شده است و قلب لوکس تری به خود گرفته است و حالا نسخه اتوماتیک ساینا با اختلاف 10 میلیون تومانی نسبت به نمونه دنده ای و آپشن های بیشتر در حال ورود به بازار است .
از نظر ظاهری سایپا ساینا طراحی اصولی را دارا نمی باشد زیرا خطوط با هم هماهنگ نیستند ، طراحی و ابعاد چراغ ها با سایز بدنه متناسب نیست و ماشین بیش از حد حالت خمیدگی دارد و به همین علل سایپا ساینا در این مقایسه از نظر ظاهری مقام آخر را کسب می کند .
با ورود به کابین سایپا ساینا با طراحی اصولی تری نسبت به ظاهر ساینا روبرو می شویم که رنگ بندی و تریم خوبی دارد و سعی دارد تا کابین سایپا ساینا را مدرن جلوه دهد .
از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال سایپا ساینا اتوماتیک ماشین متوسطی است اما نقطه قوت این ماشین وجود آپشن های بیش از حد است که برای یک ماشین سدان ایرانی 40 میلیون تومانی ویژگی خوبی است .
سایپا ساینا اتوماتیک همان تیبا یا ساینا دنده ای از همان پیشرانه m15 بهره میبرد که 1503 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد با این تفاوت که اینبار با یک گیربکس cvt کوپل شده است .
از نظر کیفیت فنی ، کشش ، قابلیت های حرکتی و ... ساینا اتوماتیک در این مقایسه پایین ترین امتیازات را کسب می کند و در تست ها با اختلاف زیاد از رقبایش عقب می ماند .
این گیربکس برای نخستین بار است که بر روی یک ماشین در داخل ایران نصب می گردد و باید در طول زمان ببینیم که چقدر استهلاک دارد و هزینه نگهداری های آن تا چه حد است اما به صورت فرضی با توجه به کشش ضعیف ساینا به نظر نمی رسد که در 2 تا 3 سال اول برای این گیربکس بلژیکی مشکل خاصی پیش بیاید .
سایپا ساینا از نظر سیستم تعلیق ماشین ساده ای است و از همان پلت فرم و تعلیق قدیمی تیبا بهره می برد بنابر این قابلیت های مانور پذیری یا پایداری خیلی عالی را نمیتوان از ساینا انتظار داشت اما برای رفع نیاز های روزمره و استفاده در شهر ماشین مناسبی است و خواسته های شما را می تواند اجابت کند اما از نظر لذت رانندگی در این مقایسه مقام آخر را به خود اختصاص می دهد .
ساینا اتوماتیک تلاش سایپا برای عرضه ماشین های بهتر و مدرن تر است و این را از گیربکس cvt و آپشن های ساینا اتوماتیک می توان متوجه شد اما ای کاش سایپا در مورد ساینا توماتیک سعی میکرد تا کیفیت را افزایش دهد و ساینا را به ماشین لذت بخش تری تبدیل کند تا ارزش پرداخت 40 میلیون تومان را داشته باشد .

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 288 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (0)
با لزوم رعایت استاندارد‌های جدید خودرویی، امکان خروج تندر ۹۰ از بازار خودرو وجود دارد.

به گزارش خودرو سریع ،سال آینده تحولات اساسی در صنعت خودرو رخ خواهد داد، چراکه با الزام سازمان استاندارد مبنی بر رعایت استانداردهای جدید خودرویی، شاید برخی از خودروها که فروش کمابیش خوبی هم در بازار دارند، حذف شوند و خودروسازان باید به فکر جایگزینی برای آنها باشند. 

خودروهایی مانند خانواده پراید، پژو ۴۰۵، حتی تندر ۹۰ امکان خروج از بازار را دارند، چراکه ممکن است نتوانند استانداردها را پاس کنند و از هم اکنون گمانه زنی ها برای جایگزینی آنها مطرح شده است.
در سال‌های اخیر جایگزینی خودروهایی مثل پراید یکی از دغدغه‌های اصلی بوده، چراکه سهم عمده‌ای در بازار خودرو داشته، باوجود آنکه تندر۹۰ هم از خودروهایی است که متقاضی زیادی دارد، اما به پایان عمر خود نزدیک شده است.
این خودرو به دلیل استهلاک پایین، مصرف سوخت کم، جاداری و در نهایت کیفیت بالا از اصلی ترین خودروهای لیست منتخب بازار است.
گمانه زنی های زیادی برای جایگزینی تندر ۹۰ وجود دارد، اما رنو در خصوص جایگزین این خودرو اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است، بنابراین با نگاهی به لیست محصولات این برند در می‌یابیم که یکی از پرفروش ترین خودروهای تولیدی این خودروساز مدل وستا است و لادا وستا در بازه قیمتی ۱۰ هزار دلاری قرار می‌گیرد.
این خودرو در واقع با استفاده از پلتفرم رنو سیمبل تولید می شود و در سال ۲۰۱۵ جایگزین مدل پریورا شد. جالب است بدانید که پلتفرم B که وستا روی آن تولید می شود، ۴۴۱۰ میلی متر طول، ۱۷۶۴ میلی متر عرض و ۴۸۰ لیتر حجم صندوق عقب دارد. طول محوری این خودرو نیز ۲۶۳۵ میلی متر است که از نظر ابعاد نیز شباهت جالبی به تندر ۹۰ دارد ، از این رو لادا وستا در بخش فضای داخلی و صندوق عقب کاملا با نیازهای بازار که امروز هم خوانی دارد.

با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد، باید گفت: لادا وستا یکی از مهمترین کاندیداهای رنو در جایگزینی تندر۹۰ است. این خودرو درست در بازه قیمتی قرار دارد که در صورت داخل سازی قطعات و اعمال تغییراتی، می توان به راحتی تاج محبوبیت تندر۹۰ را بر سر بگذارد. هر چند در صورت حضور در بازار ایران، قیمت تمام شده آن نباید از مرز قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلار برای مدل پایه عبور کند. از زاویه دیگر می توان گفت مدل دوگانه سوز این خودرو با توجه به پتانسیل های سوخت گاز در ایران و آلودگی هوا می تواند، گزینه بسیار خوبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی هم باشد.
گفتنی است اعمال استانداردهای ۸۳ گانه در سال ۹۷ بدون شک خودروهای زیادی را با چالش رو به رو خواهد کرد اما رنو نشان داده گام هایش آهسته است و حالا با امضای قرار داد همکاری با ایدرو و یکی از شرکتهای ایرانی که سرمایه‌گذاری و تولید مستقیم را در داخل به همراه دارد، باید این برند را بازیگر اصلی آینده صنعت خودرو در ایران دانست.

دنیای خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 101 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (0)
مدیر مهندسی محصول پارس خودرو از عرضه محصولات رنو در این شرکت با گیربکس جدید JHQ و کلاچ هیدرولیک خبر داد.

به گزارش خودرو سریع، پژمان شادچهره با بیان این مطلب که گیربکس JHQ نسل پیشرفته گیربکس های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت به گیربکس های JH3 دارد افزود: از این پس محصولات گیربکس دستی خانواده رنو در پارس خودرو با گیربکس پیشرفتهJHQ تولید می شود. وی گفت:

در حال حاضر بیشتر شرکت های خودرو ساز بزرگ دنیا در خودروهای با گیربکس دستی به جهت مزایا و سهولت رانندگی از کلاچ های هیدرولیک استفاده می کنند و شرکت پارس خودرو نیز به جهت بالا بردن رضایتمندی مشتریان، محصولات رنو خود را با کلاچ هیدرولیک به بازار عرضه می کند.

شادچهره با بیان مزایای کلاچ هیدرو لیک و گیربکس جدید خاطر نشان کرد:

نگهداری ساده تر، طول عمر بیشتر گیربکس، راندمان بالاتر، مصرف کمتر روغن گیربکس و کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از مصرف روغن از مزایای استفاده از کلاچ هیدرو لیک نسبت به کلاچ کابلی است.

مدیر مهندسی محصول پارس خودرو تصریح کرد:

عملکرد بهتر پدال کلاچ , تعویض دنده راحت تر از دیگر مزایای کلاچ هیدرولیک است که از مهرماه سال جاری محصولات تندر90، ساندرو دستی و پارس تندر از دی ماه با کلاچ هیدرولیک تولید و عرضه می شوند. گفتنی است پیش از این شرکت پارس خودرو ساندرو استپ وی دستی را با گیربکس JHQ تولید و به مشتریان عرضه می کرده است.

منبع:عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 90 دوشنبه 03 مهر 1396 نظرات (0)
ایران خودرو شرایط فروش نقدی و اعتباری تندر پیکاپ  را اعلام کرد که براساس آن متقاضیان در فروش نقدی از تخفیف ۲۰ میلیون تومانی استفاده می کنند.

 

به گزارش خودرو سریع ، ایران خودرو شرایط فروش نقدی و اعتباری تندر پیکاپ  را اعلام کرد که براساس آن متقاضیان در فروش نقدی از تخفیف ۲۰ میلیون تومانی استفاده می کنند.

 

منبع:اخبار خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 143 یکشنبه 02 مهر 1396 نظرات (0)
قیمت خودرو
 نام خودرومدلآخرین به روز رسانیشرکتقیمت
سایپا
1 سایپا 111 111
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
2 سایپا 131 131
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
3 سایپا 132 132
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
4 تیبا تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
5 تیبا 2 2
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
6 وانت سایپا 151 151
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
7 آریو S300 S300
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
8 چانگان CS35 CS35
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
9 کیا سراتو سراتو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
10 ساینا ساینا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
11 كوييك كوييك
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
12 برليانس H220 H220
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
13 برليانس H230 H230
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
14 پارس تندر تندر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
15 تندر 90 Tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
16 برليانس H330 H330
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
17 رنو ساندرو B90 B90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
18 ساندِرو استپ وِي استپ وِي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
19 برليانس H320 H320
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
20 برلیانس كراس C3 كراس C3
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
21 وانت دنگ فنگ ریچ  ریچ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
22 بون رلیانس Haise H2L  Haise H2L
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
23 وانت زامياد Z۲۴ Z24
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
24 وانت زامیاد پادرا پادرا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
25 ميني بوس آذر  آذر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
26 کامیون استراليس تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
27 کامیون كاوه كشنده كاوه كشنده
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
28 کامیون يورو كارگو يورو كارگو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
29 کامیون کشنده ولوو FH460 ولوو FH460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
30 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
31 کامیون ولوو FM460 ولوو FM460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
32 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
33 كاوه كمپرسي كمپرسي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
34 كاميون D270 D270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
35 كاميون R270 R270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
36 کامیونت فوتون فوتون
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
ایران خودرو
1 دنا دنا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 42 میلیون تا 45 میلیون
2 دنا پلاس پلاس
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 48 میلیون تا 53 میلیون
3 رانا LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
4 سورن ELX ELX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
5 سمند SE SE
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 28 میلیون 
6 سمند LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 30 میلیون تا 33 میلیون
7 وانت باردو باردو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو در حال بررسی
8 وانت آريسان آريسان
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 29 میلیون
9 پژو 2008 2008
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 103 میلیون تا 104 میلیون
10 پژو 508 508
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 180 میلیون تا 185 میلیون
11 پژو 301 301
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 94 میلیون تا 96 میلیون
12  پژو 207i  207i
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 42 میلیون تا 44 میلیون 
13  پژو 206 206 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 32 میلیون تا 39 میلیون
14  پژو 206 SD 206 SD 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو در حال بررسی
15  پژو پارس پارس 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 36 میلیون تا 39 میلیون
16  پژو 405 405
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 29 میلیون تا 30 میلیون
17  تندر 90 tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 38 میلیون تا 50 میلیون
18  تندر پیکاپ پیکاپ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 34 میلیون تا 36 میلیون
19  رنو کپچر کپچر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 108 میلیون تا 110 میلیون
20  سوزکی كيزاشي كيزاشي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی در حال بررسی
21  سوزکی گراند ويتاراي 2400 گراند ويتاراي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی از 135 میلیون تا 147 میلیون
22  هایما S7 S7
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما از 79 میلیون تا 95 میلیون
23  هایما  S5 S5
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما در حال بررسی
24  دانگ فنگ H30 CROSS H30 CROSS
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 دانگ فنگ از 45 میلیون تا 46 میلیون
خودرو

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 372
  • بازدید سال : 13,514
  • بازدید کلی : 82,634