loading...
خودرو سریع-اخبار خودرو ایران و جهان
احسان چاه شوری بازدید : 252 یکشنبه 07 آبان 1396 نظرات (0)
برند بسترن در بازار ایران دیگر یک غریبه محسوب نمی گردد و محصولات سواری این خودروساز چینی در دو سگمنت مختلف در بازار ایران عرضه شده و بدلیل برخوداری از ظاهری جوان پسند توانسته حس خوبی را از خود بجای بگذارد. از چندی پیش شایعاتی در خصوص حضور یک کراس اوور جدید از برند بسترن در سبد محصولات گروه بهمن به گوش می رسد.نام بسترن X80 کراس اور میان سایز این خودرو ساز چینی مدتی است در سایت مشترک کمپانی فاو و بهمن خودرو (فاویران) به چشم می خورد ،از همین رو احتمال می رود که در آینده ای نه چندان دور باید منتظر این کراس اور باشیم. البته باید یاداور شویم که به تازگی تصاویری از هاوال H2 با لوگوی بهمن خودرو در خیابان های تهران منتشر شده است که از نظر سگمنت با بسترن X80 در یک خانواده قرار دارد و حضور هر دو این کراس اوور های چینی در لیست محصولات گروه بهمن کمی غیر منظقی است در نتیجه باید منتظر بود و دید که کدام یک از این دو خودرو توسط گروه بهمن روانه بازار ایران خواهد شد.

 

به گزارش خودرو سریع ، به منظور آشنایی بیشتر قصد داریم محصول جدید بسترن با نام X80 به صورت کامل مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

تاریخچه بسترن

کمپانی فاو در حال حاضر یکی از بزرگترین و با سابقه ترین خودرو سازهای چینی محسوب می شود که در سال 1959 توسط دولت خلق چین بنیانگذاری شده است . این شرکت در اوایل فعالیت خود به تولید خودروهای تجاری سنگین مشغول بود و در سال 2006 با ثبت برند بسترن عملا تولید خودروهای سواری را تحت برند تازه تاسیس شده آغاز نمود.البته پیش از این کمپانی فاو خودروهای سواری لوکس را بصورت محدود تحت دیگر برندش با نام "هونگ کی"تولید کرده بود ،اما بسترن دورازه ورود این خودرو ساز چینی به تولید محصولات سواری محسوب می گردد.
بسترن X80
بسترن X80 در سال 2013 از سوی این شرکت معرفی گردید تا اولین کراس اور میان ساز بسترن متولد شود . پیش از این بسترن با تولید X40 عملا به بازار کراس اور ها ورود پیدا کرده بود اما بسترن X80 به منظور تقویت فروش محصولات این شرکت و همچنین ورود به بازارهای جهانی به معرض ظهور رسید.بسترن X80 در خود بازار داخلی چین به موفقیت خاصی دست نیافت اما بازار دیگر جهان نظیر روسیه استقبال نسبتا مناسبی از این خودرو به عمل آوردند.

طراحی ظاهری و بدنه

محصولات پیشین و بروز بسترن بدلیل خلاقیت در طراحی به سمت ظاهری تهاجمی و جسور همواره مورد علاقه جوانان و خانواده های جوان قرار گرفته و همین نکته مثبت باعث موفقیت دیگر محصولات این برند در بازار ایران و جهان گردیده است. اما اینبار طراحان با تغییر نگرش در نوع زبان طراحی به سراغ این خودرو رفته اند چرا که در نمای جلو خودرو شاهد چهره ای عبوس و کمی ساده روبرو هستیم و مطمئنا مورد تایید جوانان نخواهد بود .جلو پنجره ساده در کنار چراغهای با حالت اخم کرده باعث شده که جذابیت های دیگر محصولات بسترن را در این خودرو شاهد نباشیم البته این نقیصه با بکار بردن قاب نقره ای رنگ و چند ظلعی دور مه شکن ها و ورودی مشبک مشکی رنگ روی سپر تا حدودی برطرف شده است اما بطور کل نمای جلوی بسترن X80 در مقابل دیگر رقبای این خودرو در این سگمنت نظیر هایما اس 7 و تیگو 7 چنگی به دل نمی زند.
بسترن X80
اما اگر کمی صبر داشته باشیم و با نمای جانبی خودرو برویم کمی به خرید این خودرو امیدوار خواهیم شد. نمای جانبی بسترن X80 بدلیل قوس بدنه ،استفاده رینگ و لاستیک مناسب ،بال روی شیشه عقب و خطوط شانه ساده در عین حال شیک ،کاملا جذاب و متناسب با یک کراس اور اسپرت شده است. مطلبی که در خصوص دیگر محصولات بلند قامت چینی کمتر مشاهده می گردد.

با نزدیک شدن به نمای عقب خودرو متوجه خواهیم شد که بسترن هنوز جوانان را در تیر رس اهداف خود قرار داده است چرا که نمای عقب خودرو با برخورداری از خروجی های اگزوز دوگانه ،چراغهای خوش ترکیب ،نحوه تعبیه مه شکن های عفب در درون سپر به سبک خودروهای برتری نظیر پورشه و سپر دو رنگ عقب کاملا جذاب و زیبا شده است بطوریکه بدون اغراق باید گفت در نوع خود و در بین چینی های موجود بینظیر است.

طراحی داخلی و کابین

بسترن در تمامی محصولات فعلی خود طراحی محافظه کارانه ای برای کابین خودرو مورد استفاده قرار داده است.منظور از محافظه کارانه این است که طراحی بصورتی انجام پذیرفته که همه قشرهای جامعه را زیر پوشش خود قرار دهد .کابین بسترن X80 با برخوداری از طراحی قرینه و استفاده از ادوات فیزیکی فراوان در نوع خود جذاب به نظر می رسد.اما جذابترین نکته داشبورد خودرو به نوار نقره ای باید اشاره کرد که با تقسیم داشبورد به دو قسمت مجزا و با در برگرفتن کلیه ادوات فیزیکی موجود در پنل مرکزی چهره ای متفاوت را بوجود آورده است. استفاده از پشت آمپر سیلندری هم به منظور جذابیت بیشتر و القای حس اسپرت بودن طراحی شده که امروز در بیشتر کراس اور های چینی قابل مشاهده است.
بسترن X80
استفاده از صفحه نمایش تک رنگ در دو پنل کیلومتر شمار و دور سنج و همچنین پنل تعبیه شده در بین دو سیلندر به منظور قرار دادن اطلاعات مورد نیاز راننده می باشد.

ابعاد بدنه بسترن X80

بسترن X80 در بین خودروهای حاضر در سگمنت کراس اوور های چینی میان سایز از ابعاد مناسبی برخودار نیست اما به لطف فاصله دو محور زیاد ،فضای نسبتا مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.طراحان به منظور راحتی سرنشینان بیشتر ابعاد داخلی را به فضای سرنشینان تخصیص داد و از همین رو فضای بار این خودرو برابر با 389 لیتر گردیده که این مقدار با توجه به رقبای حاضر در ایران بسیار کم بوده و نمی تواند احتیاجات یک خانواده کم جمعیت را بروارده سازد.
بسترن X80
از نکات بارز ابعاد بسترنX80 باید با ارتفاع بلند آن اشاره کرد از همین رو می توانید مطمئن باشید با یک کراس اوور روبرو هستید.

مشخصات فنی
لیستمشخصات
نوع خودرو بسترن X80
طول 4586 میلیمتر
عرض 1820 میلیمتر
ارتفاع 1695 میلیمتر
وزن 1500 تا 1570 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2675 میلیمتر
مشخصات فنی بسترن X80

بسترن X80 در چین با دو پیشرانه مختلف عرضه می گردد. نسخه پایه این خودرو به موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 145 اسب بخار و بیشنه گشتاور 184 نیوتن متر مجهز شده است .میزان مصرف سوخت این پیشرانه با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط کارخانه سازنده 8.5 لیتر اعلام شده اما در خصوص صفر تا صد کلیومتر بسترن X80 با این موتور اطلاعاتی در دست نیست.
بسترن X80
اما نسخه قویتر این خودرو از یک موتور 1.8 لیتری توربو بهره برده که توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. میزان مصرف سوخت این خودرو با موتور توربو برابر با 9 لیتر اعلام شده است. بسترن به منظور هیجان بیشتر در ظاهر خودرو با موتور .1.8 لیتری ،جلو پنجره ای خاص که با نوار قرمز رنگ میزین شده استفاده می نماید.
هر دو نخسه این موتور ها قدرت خود را توسط جعبه دنده های 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می کند.
هنوز مشخص نیست در صورت حضور این خودرو در بین محصولات گروه بهمن کدام موتور به بازار ایران خواهد امد اما تجربه نشان داده است محصولات چینی توربو شارژر دار بیشتر در بازار ایران مورد قبول واقع می شود چرا که مشتریان ایرانی قدرت خروجی و میزان شتاب بیشتر برایشان در اولیت قرار دارد .برای اثبات این موضوع کافی است به محصولاتی نظیر هایما اس 7 توربو و آریزو 5 توربو نگاهی انداخته تا متوجه شویم که این محصولات در نسخه تنفس طبیعی در بازار ایران به موفقتی دست نیافتند.

مشخصات فنی
نسخهنوع پیشرانهقدرت
2.0L MT Base 2 لیتر تنفس طبیعی 145 اسب بخار
2.0L MT Luxury 2 لیتر تنفس طبیعی 145 اسب بخار
2.0L AT Comfort 2 لیتر تنفس طبیعی 145 اسب بخار
2.0L AT Luxury 2 لیتر تنفس طبیعی 145 اسب بخار
1.8L AT Luxury 1.8 لیتر توربو شارژ 111 177 اسب بخار
1.8L AT SPORT 1.8 لیتر توربو شارژ 177 اسب بخار
1.8L AT Flagship 1.8 لیتر توربو شارژ 177 اسب بخار
ایمنی بسترن X80

جمع آوری اطلاعات در خصوص ایمنی محصولات چینی تا حدودی سخت وامکان ناپذیر است چرا که معمولا اطلاعات درستی در وب سایت سازندگان چینی یافت نمی شود. وب سایت رسمی تست تصادف چینی موسوم به C-NCAP هم به زبان چینی بوده و امکان دسترسی به اطلاعات موجود در آن حتی با دانستن این زبان کمی مشکل است. اما با کمی تحقیق در خصوص میزان ستاره کسب شده توسط بسترن X80 در کشور های مختلف نظیر کشور های عربی به 5 ستاره ایمنی این خودرو رسیدیم. اما نمی توان به طور قطع این اطلاعات را مورد تایید قرار داد.
بسترن X80
از امکانات ایمنی بسترن X80 میتوان به ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سنسور عقب می‌شود، درحالی‌که نمونه‌های گران‌تر، X80 با سنسور باد لاستیک‌ها و ۶ کیسه‌ی هوا (۲ کیسه‌ی هوای مقابل سر و ۲ کیسه‌ هوای جانبی برای سرنشینان جلو همراه با ۲ کیسه هوای پرده‌ای) اشاره کرد.
قابل ذکر است در تست های تصادف رایج در تمامی دنیا خودرو در نسخه فول و با امکانات ایمنی کامل مورد تست قرار گرفته و این در حالی است که همان خودرو با امکانات پایه نمی تواند حتی 2 ستاره ایمنی را کسب نماید. این نکته را ذکر نمودیم تا متوجه شوید که محصولات چینی حاضر در بازا ایران که اکثرا با 2 کیسه هوا عرضه می گردند نمی توانند همان استاندارد های ایمنی چین را هم پاس کنند.

امکانات رفاهی

انتظار آپشن از محصولات چینی حاضر در بازار بسیار زیاد است چرا که محصولات چینی به داشتن آپشن های زیاد شناخته می شوند. بسترن هم کاملا به این امر واقف بوده و X80 را با امکاناتی نظیر لامپ‌های زنون باقدرت قابل تنظیم، روشنایی اتوماتیک، سنسور باران، آنتن کوسه‌ای و چراغ عقب LED همراه با روشنایی روز LED ، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های گرم‌شونده با تنظیم برقی، ریل باربند، اگزوزهای دوگانه‌ی کروم، اسپویلر (بال) عقب و سانروف، آپشن‌های کروز کنترل، شیشه‌های برقی، رادیو پخش با قابلیت اتصال AUX و صندلی‌های چرم، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، پخش‌کننده‌ی DVD، اتصال بلوتوث و درگاه USB، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و گرم‌کن داخلی عرضه نموده است.
بسترن X80
بسترن ایکس 80 در بازار چین در چندین نسخه شامل پایه ،کامفورت،لاکچری،اسپورت و فلگ شیپ عرضه می گردد که تفاوت آنها در نوع موتور،نوع جعبه دنده و میزان آپشن های موجود می باشد.

زمان عرضه و قیمت بسترن X80

همانطور که در ابتدای این نوشتار ذکر گردید حضور بسترن X80 در حد شایعه بوده و فقط حضور نام این خودرو در وب سایت مشترک گروه بهمن و کمپانی فاو می تواند نشانی از حضور بسترن X80 در بازار ایران باشد . در نتیجه نمی توان بطور قطع گفت که این خودرو چه زمانی وارد ایران خواهد شد.
بسترن X80
بسترن X80 خودرویی گرانقیت محسوب می گردد چرا که نسخه پایه این خودرو با پیشرانه 2.0 لیتری و جعبه دنده دستی پس از حضور در ایران به قیمتی برابر با 120 میلیون تومان خواهد رسید و در نهایت گرانقیمترین نسخه این خودرو با پیشرانه 1.8 لیتری و جعبه دنده اتوماتیک قیمتی برابر با 150 میلیون تومان را بر خود خواهد دید.

کلام پایانی

محصولات پیشین برند بسترن نظیر B50F هم در زمان عرضه با قیمتی به مرتب بیشتر از دیگر چینی های حاضر در بازار بفروش خوبی دست یافتند . این موفقیت محصولات پیشن بسترن در ایران بدلیل جذابیت ظاهری و برخوداری از مشخصات فنی مناسب حاصل شد هر چند شاید در آن زمان رقابت تا این حد شدت نگرفته بود. اما بسترن X80 دارای جذابیت های ظاهری همانند دیگر محصولات این برند نیست و مشخصات فنی این خودرو هم همانند دیگر چینی های حاضر در بازار نظیر تیگو 7 ،هایما اس 7 توربو و جک اس 5 می باشد. در نتیجه قیمت بالای بسترن X80 مطئنا بر روی موفقیت این خودرو در بازار ایران تاثیر خواهد داشت و از همین امروز می توان پیش بینی کرد که گروه بهمن نمی تواند به فروش مطلوبی در خصوص این خودرو دست یابد.چرا که تیگو 7 با قیمت برابر با 130 میلیون تومان و علی رغم ظاهری بروز نتوانست نظر مشتریان ایران را به خود جلب نماید. دلیل این امر هم کاملا مشخص است چرا که در این رنج قیمتی محصولات نام آشنای کره ای و فرانسوی نظیر سانگ یانگ تیوولی ،رنو کپچر ،پژو 2008 و غیره حضور دارند و با توجه قدمت و شهرت بالا ،بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار خواهند گرفت. همچنین نباید از بازار خودرهای دست دوم هم چشم پوشی کرد که خودروهای نظیر اسپورتیج و توسان و بسیاری دیگر را در خود جای داده است.

به نظر می رسد گروه بهمن هم این موضوع را دریافته و قصد دارد هاوال H2 را جایگزین ورود بسترنX80 نماید چرا که این خودرو می تواند با قیمتی بمراتب کمتر به بازار ایران برسد.

پردیس خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 204 سه شنبه 02 آبان 1396 نظرات (0)
ریو در حقیقت محصول کوچک سایز کیا بوده که در چند سال گذشته با استقبال فروشی رو به رو شد و از این رو کیا نیز تولید آن را ادامه داد. جدیدترین نسل ریو که نسل چهارم محسوب شده قرار است وارد بازار ایالات متحده شود و با قیمت 15 هزار دلاری، ابعاد کوچک و کارآمدی دارد. با چنین هزینه نباید انتظارات بسیاری از ریو نسل جدید داشت زیرا هدف کیا توسعه مدلی اقتصادی شهری بود. در نسل جدید کیا ریو هاچ بک سورپرایزی را شاهد بودیم که انتظارش را نداشتیم آن پیشرانه بهتر از نسل پیشین بود.

 

به گزارش خودرو سریع ، از اوایل 2000 ریو کوچکترین محصول کیا در بازار ایالات متحده و دیگر نقاط محسوب می شود. این خودرو در دو مدل کوپه و چهار درب به فروش می رسد و پلتفرم آن با هیوندا i20 نسل جدید یکسان است.

طراحی بهینه شده

کیا ریو جدید برخلاف مدل های پیشین طراحی هدفمند و بهبودیافته ای داشته که لذت رانندگی را دوچندان می سازد. کمپرسور جدید موجب می شود تا کیا ریو جدید آرامشی را هنگام رانندگی به افراد منتقل کند. آرامشی که کمتر می توان در یک خودرو مقرون به صرفه و اقتصادی چون کیا ریو یافت. بیشتر رقبا آن در چنین سطحی سواری بسیار آرامش بخش نداشته و به سختی می توان یک مدل رقیب در این زمینه برای کیا ریو جدید یافت. از این رو می توان آن را برای سفرهای طولانی انتخاب کرد بدون آن که کمی شاهد نقص خاصی بود.
نقد و بررسی- کیا ریو هاچ بک 2018
کیا با بهبود طراحی ظاهری مدل سعی بسیاری کرد اما در ابعاد تغییری حاصل نشده بنابراین نمی توان آن را بزرگتر یا کوچکتر از نسل پیشین دانست. طراحی جسورانه آن را نسبت به مدل پیشین جذاب تر ساخته و می تواند به عنوان یک مدل اقتصادی نظر هر فردی را به خود جلب کند. ستون C مدل ضخیم تر از نسل پیشین شده و باید آن را رقیبی برای فولکس واگن گلف و برخی هاچ بک های دیگر محسوب کرد. ریو یک مدل بروزرسانی شده قابل توجه از شرکت کیا محسوب می شود و کره ای ها سعی داشتند با افزودن ویژگی های جدید آن را متفاوت از مدل پیشین سازند. بنابراین می توان انتظارات بسیاری به عنوان یک هاچ بک اقتصادی از این محصول کیا داشت.

شگفت انگیز اما نامحسوس

ریو با وجود آن که خودرویی رده پایه محسوب شده اما کیا سعی کرده فضای داخلی باکیفیت برای آن در نظر گیرد. مدل EX آن از تریم داخلی به ارزش 500 دلار بهره می برد که تریمی مشکی/قرمز بوده و کمی آن را اسپرت کرده است. فرمانی اسپرت با کلیدهای تنظیماتی روی آن و دوختی روی فرمان، صفحه نمایش LCD هفت اینچی لمسی با سیستم سرگرمی کیا که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند، دنده ای با شکل مدرن، سیستم ترمز اضطراری و برخی ویژگی های باکیفیت دیگر که ریو را به خودرویی جذاب تبدیل کرده است.
نقد و بررسی- کیا ریو هاچ بک 2018
فضای داخل خودرو حجم کافی برای سرنشینان داشته و از آنجایی که ریو یک مدل کامپکت و کوچک محسوب شده، بنابراین نباید انتظار بیشتری داشت زیرا یک خودرو فول سایز محسوب نشده تا سرنشینان متعددی به شکل راحت درون آن جای گیرند. فضای داخلی ریو حداکثر برای 4 سرنشین مناسب بوده که می توانند به راحتی در آن قرار گیرند. البته ممکن است ناراحتی را با توجه به سطح مدل آن در طول سفرهای طولانی به دنبال داشته باشد اما به طور کلی می توان به فضای داخلی ریو هاچ بک جدید امتیاز قابل قبولی داد و آن را یک خودرو ایده آل دانست.

سریعتر و کارآمدتر

شرکت کیا در ریو جدید از پیشرانه 1.6 لیتری چهار خطی توربو بهره گرفته که به شکل عمده شبیه به مدل پیشین است. اگرچه کیا بروزرسانی انجام داده و با قرار گرفتن چنین پیشرانه ای در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک آن را به خودرو سریع و کارآمدی تبدیل نمود. ریو در 8.5 ثانیه می تواند به 100 کیلومتر برساعت برسد که نسبت به مدل پیشین سریعتر است. این مدل 8 اسب بخار قدرت کمتری در مقایسه با مدل پیشین داشته و در مجموع خروجی قدرت آن 130 اسب بخار است.
نقد و بررسی- کیا ریو هاچ بک 2018
کیا همچنین اقتصاد سوخت را افزایش داده و مدل را در زمینه مصرف سوخت اقتصادی تر نمود. با این حساب باید کیا ریو نسل جدید را یک خودرو با پیشرانه کم مصرف و پرقدرت محسوب کرد. مصرف سوخت آن براساس بررسی های انجام گرفته کمتر از نسل پیشین بوده که این خود پیشرفتی محسوب می شود و اشتیاق خرید را از نگاه مشتریان بیشتر می کند. کیا همیشه سعی داشته محصولاتی توسعه دهد که مصرف سوخت کمی دارند و ریو نسل جدید نیز به این موضوع پای بند بود.

نتیجه گیری

قیمت پایه کیا ریو هاچ بک 15 هزار دلار بوده و هر تریم آن با توجه به ویژگی هایش مختلف است. برای مثال مدل S با قیمت 17 هزار دلار به فروش می رسد و مدل EX نیز با قیمت 20 هزار دلار به فروش می رسد. این قیمت ها تا حدودی به مزدا 3 و هوندا سیویک با قیمت 20 هزار دلار نزدیک است. بنابراین می توان آن را در زمینه قیمت هم ردیف محصولات شرکت ژاپنی به حساب آورد.
نقد و بررسی- کیا ریو هاچ بک 2018
کیا با تدارک دیدن تریم های مختلف برای ریو 2018 آن را به خودرو کارآمد و ارزشمندی تبدیل کرده که باید برای خرید ارزشمند دانست. همانطور که گفته شد رقبا بسیاری برای ریو وجود داشته که نمی توان به راحتی تمامی آنها را نام برد اما پیشتر نیز به آنها اشاره کردیم و از جمله باید به گلف فولکس پرداخت.

مشخصات خودرو
نام خودرو کیا ریو
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی 2018
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1200 سی سی
حداکثر قدرت 83 اسب بخار
حداکثر گشتاور 90 نیوتن متر
جعبه دنده دارای گیربکس های ۵ و ۶ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک با توجه به مدل خریداری شده است
شتاب صفر تا صد بین 10.5 تا 12 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 2450 پوند
اندازه طول: ۱۶۰٫۰ اینچ ،عرض: ۶۷٫۹ اینچ ، ارتفاع: ۵۷٫۱ اینچ
فاصله بین دو محور ۱۰۱٫۶ اینچ
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر نامشخص
مصرف سوخت خارج از شهر نامشخص
مصرف سوخت ترکیبی نامشخص
حجم باک نامشخص
استاندارد آلایندگی نامشخص
استاندارد امنیت نامشخص
میزان تولید CO2 نامشخص
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری نامشخص
کیسه هوا نامشخص
سیستم صوتی یک صفحه نمایش لمسی پنج اینچی و سیستم صوتی استریو با شش بلندگو،صفحه نمایش هفت اینچی،رابط اپل CarPlay و Android اتو ، پورت USB برای شارژ دستگاه های قابل حمل
دیگر تجهیزات سیستم های کمک رانندگی الکترونیکی مانند هشدار برخورد به جلو با تشخیص عابر پیاده و هشدار خروج از خط و رینگ های 17 اینچی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ۱۵،۰۶۰ – ۲۱،۸۰۰ دلار
قیمت بازار کارکرده نامشخص

 

پردیس خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 169 دوشنبه 01 آبان 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو سمند سورن ELX
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1388
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور 1800 سی سی
حداکثر قدرت 114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب صفر تا صد 11.9 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 1220 کیلوگرم
اندازه 4534 طول - 1744 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2671 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.49 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 3
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 --- گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS و EBD
کیسه هوا راننده
سیستم صوتی دساگاه پخش DVD سامر قابل سفارش
دیگر تجهیزات فرمان هیدرولیک - تجهیزات قابل سفارش: قفل عصایی دنده و ترمز دستی - رینگ چرخ آلومینیومی - لاستیک کف صندوق عقب سمند - روکش صندلی طرح نسترن - رینگ چرخ آلومینیومی طرح شهاب - فیلتر هوای استاندارد - کوئیک شیفتر - آنتن سقفی اسپرت - پارکابی سمند نقره‌ای - لوگو رینگ بورل - رینگ چرخ آلومینیومی 5 پره دوبل رونال - رینگ چرخ آلومینیومی 10 پره رونال - جاروبرقی فندکی خودرو - قفل عصایی فرمان مدل 6008HSP - کاهش مصرف سوخت - رینگ چرخ IK008 و مدل IK009 - محافظ ECU - قاب محافظ پلاک خودرو - رینگ چرخ آلومینیومی سالسا - هندزفری موتورولا - مجموعه آینه برقی تاشو - لوگو آلومینیومی طرح رونال - رینگ چرخ آلومینیومی اروند - پارکابی چرمی مدل سیلور - جک و آچار الکتریکی - پک مسافرتی - سامانه افزایش قدرت - موبایل هندزفری فندکی - موکت رو داشبورد پلی‌آمید
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 38 تا 42 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 37 تا 42 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 183 دوشنبه 01 آبان 1396 نظرات (2)
مشخصات خودرو
نام خودرو دنا
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1393
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1645سی سی
حداکثر قدرت 114 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب صفر تا صد 12 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن 1258 کیلوگرم
اندازه 4558 طول - 1944 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2671 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 --- گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا راننده و سرنشین
سیستم صوتی داراي مانيتور تصويري با قابليت پخش فايل هاي تصويري داراي قابليت استفاده از سيستم رهياب داراي سيستم پاسخگويي به تلفن همراه (هندزفري موبايل) مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي روي فرمان تيوتر
دیگر تجهیزات هیدرولیک مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل و كروز كنترل - تنظيم اتوماتيك - دريچه تهويه براي سرنشينان عقب - جلو هالوژني و LED – عقب LED - چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - آينه هاي جانبي برقي - راهنمادار و تاشونده اتوماتيك آينه و چراغ آرايش روي آفتابگير سمت شاگرد - شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب - تريم تك رنگ (مشكي) - ايموبيلايزر - سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز - شيشه هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد) - هشدار دهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلكس) - قفل مركزي با ريموت راديويي - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه اي با قابليت پيش كشنده و تنظيم ارتفاع - سيستم قطع سوخت خودكار - سيستم كنترل بخار بنزين - رينگ آلومينيومي 15 اينچ - جابجايي‏هاي صندلي‏هاي راننده و سرنشين جلو بصورت كاملا برقي - امكان نصب صندلي كودك در صندلي عقب (داراي استاندارد Isofix) - دسترسي به صندوق از داخل اتاق - پشت سري صندلي جلو با قابليت تنظيم ارتفاع و زاويه - پشت سري صندلي عقب يكپارچه با صندلي - كروز كنترل - ستون فرمان جمع شونده(تلسكوپي) - چراغ همراهي تا در منزل در محيط تاريك و كم نور - بلندگوهاي جلو و عقب - نمايشگر دماي محيط - آنتن اكتيو به همراه سيستم پشتيباني از رهياب - تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو از داخل - دستگيره هاي همرنگ - تودوزي مخمل - دسترسي به صندوق عقب - باز كن در صندوق عقب از داخل اتاق و روي سوييچ - قطعات دكوراتيو طرح چوب - چراغ هاي سقفي جلو و عقب - چراغ داخل داشبورد - كارت طلايي چهار ستاره
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 43 تا 44 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 38 تا 42 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 142 جمعه 28 مهر 1396 نظرات (1)
مشخصات خودرو
نام خودرو دنا پلاس
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1395
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1646سی سی
حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت
وزن 1258 کیلوگرم
اندازه 4559 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2671 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 --- گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا داراي 4 كيسه هوا (راننده - سرنشين جلو و جانبي)
سیستم صوتی فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل - داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر
دیگر تجهیزات فرمان هیدرولیک مجهز به كروز كنترل - تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب - چراغ جلو داراي لامپ LED و نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جديد - چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب - چراغ روشنايي فضاي پايين داخل كابين - طرح جديد آينه‏ هاي جانبي - آينه هاي جانبي برقي - راهنمادار و تاشونده اتوماتيك - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد - شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي - سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز - دوربين ديد عقب - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) - قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع - سيستم كنترل بخار بنزين - شيشه هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد) - سان روف - كروز كنترل - ستون فرمان تلسكوپي (جمع شونده) - سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك - نمايشگر دماي محيط - آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب - جا عينكي - تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل - تغيير استايل جانبي خودرو (درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيره‌ها، گلگيرها و آينه‏ هاي جانبي) - دستگيره‏هاي درب ها به رنگ كروم - تودوزي مخمل - دسترسي به صندوق عقب از داخل - بازكن قفل در صندوق عقب از داخل - قطعات دكوراتيو طرح چوب - سيستم قطع سوخت خودكار - سيستم كنترل بخار بنزين - كارت طلايي چهار ستاره
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 48 تا 49 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 47 تا 48 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 166 سه شنبه 25 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو پیکاپ ایران خودرو دیزل
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1392
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2776سی سی
حداکثر قدرت 164 اسب بخار در 3600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت
وزن 1860 کیلوگرم
اندازه 5310 طول - 1880 عرض - 1870 ارتفاع
فاصله بین دو محور 3105 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 76 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 219 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی عقب دیسکی – ABS – EBD
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی ---
دیگر تجهیزات تنظیم برقی آینه‌های جانبی – مه‌شکن جلو – شیشه‌های برقی – سنسور عقب
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 111 تا 115 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 80 تا 114 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 155 سه شنبه 25 مهر 1396 نظرات (1)
همچنین در جدیدترین قیمت‌گذاری ایران خودرو، نرخ کپچر با گرمکن صندلی 121 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خودرو سریع ، ایران خودرو ضمن حذف گرمکن صندلی خودروی وارداتی رنو کپچر، قیمت این خودرو را ۱۰ میلیون تومان افزایش داد.


ایران خودرو در سری جدید فروش جدید رنو کپچر وارداتی علاوه بر حذف گرمکن صندلی، قیمت این خودرو را نیز نسبت به فروش قبلی 10 میلیون تومان افزایش داد.

قبلاً رنو کپچر با گرمکن صندلی به قیمت 109 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شد اما حالا گرمکن صندلی از روی این خودرو حذف شده و در عین حال این محصول با قیمت 119 میلیون و 900 هزار تومان به خریداران عرضه می شود.

همچنین در جدیدترین قیمت‌گذاری ایران خودرو، نرخ کپچر با گرمکن صندلی 121 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است. این در حالی است که قرار بود واردات رنو کپچر توسط ایران خودرو با هدف سنجش بازار صورت گیرد و در صورتی که تقاضای مناسبی برای خرید این خودرو وجود داشته باشد، نسبت به داخلی سازی آن اقدام شود، نه اینکه شرکت خودروساز به واردکننده خودرو تبدیل شود. به این ترتیب با داخلی سازی خودرو، قیمت تمام شده آن نسبت به نرخ وارداتی پایینتر خواهد بود و این خودرو با قیمت کمتری به مشتریان عرضه می‌شود.

در عین حال مشخص نیست دلیل این افزایش قیمت 10 میلیون تومانی چیست، اگر اتفاقی مانند افزایش نرخ ارز بهانه‌ای برای رشد قیمت کپچر باشد باید گفت که هنوز رشد مقطعی نرخ ارز بر محصولات وارداتی اثرگذار نبوده است، زیرا با توجه به تحویل فوری کپچرهای ثبت نامی، این خودروها قبلاً و با نرخ‌های پیشین ارز به کشور وارد شده و در نتیجه نباید رشد قیمتی از محل نرخ ارز را تجربه کند. در هر حال، جای خالی نظارت دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت و سازمان حمایت حس می شود.

خودرو گراف
احسان چاه شوری بازدید : 190 دوشنبه 24 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو ام جی 3
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498سی سی
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1125 کیلوگرم
اندازه 4018 طول - 1728 عرض - 1517 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2520 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 136 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری دیسک ترمز خنک شونده چرخهای جلو و عقب مجهز سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD – مجهز به ترمز ضد قفل ABS – سیستم ترمز کمکی BAS – سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها CBC – ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
کیسه هوا کیسه هوای سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – مجموعاً 6 کیسه هوا
سیستم صوتی استریو – قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی USB و iPod و AUX – مجهز به 6 بلندگو HiFi و یک ساب ووفر – بلوتوث – قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات رینگ آلومینیومی 15 اینچی – کروز کنترل – تایر دوستدار محیط زیست – سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS – چراغ های LED مخصوص روز – شیشه های بالابر برقی و آینه های کناری برقی به همراه گرمکن – سانروف – فرمان هیدرولیک – سنسور باران – بسته شدن خودکار پنجره ها قبل از پیاده شدن از خودرو – سنسور پارک عقب – پورت شارژ موبایل (مطابق با ال جی، آیفون، سامسونگ و ...) – تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین جلو در 4 جهت – سنسور نور – روکش چرمی صندلی ها و غربیلک فرمان – صندلی های اسپرت ضد لغزش
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 67 تا 75 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 56 تا 63 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 162 دوشنبه 24 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو ام جی 350
کشور سازنده چین
سال طراحی 2012
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1498سی سی
حداکثر قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 11 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن 1360 کیلوگرم
اندازه 4521 طول - 1788 عرض - 1492 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 --- گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری دیسک ترمز خنک شونده چرخهای جلو و عقب مجهز به سیستم جداکننده لنت ها از دیسک (LDC) - توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD - ترمز ضد قفل ABS - ترمز کمکی BA - سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها CBC
کیسه هوا مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی
دیگر تجهیزات استاندارد آلایندگی یورو 5 - شیشه های رنگی - چراغهای مه شکن جلو و عقب - نمایشگر میزان باد چرخ ها (TPMS) - فرمان هیدرولیک با قابلیت سفت شدن در سرعت بالا - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه هوای داخل کابین - دارای سانروف دو حالته مجهز به سیستم بسته شدن خودکار بعد از پارک خودرو - تنظیم الکترونیکی صندلی راننده در 6 جهت - سیستم تعلیق جلو H-bar,McPherson درعقب - سیستم هشدار دهنده باز بودن کمربندهای ایمنی جلو - سیستم Over Drive جهت بهره وری کامل از گشتاور تولید شده توسط موتور - گیربکس 4 دنده اتوماتیک مجهز به دکمه تغییر حالت گیربکس درشرایط مختلف (Multi Mode) - طراحی به روز چراغ های سه بعدی عقب - امکان دسترسی فضای صندوق از داخل کابین - جا نمایی دریچه های سیستم تهویه برای صندلی های عقب - طراحی صندلی‌های تمام چرم بر اساس آرگونومی بدن انسان - صندلی های عقب دارای 3 پشت سری و تکیه گاه آرنج با قابلیت پیکر بندی 6:4 – آینه بغل برقی دارای گرمکن - قفل تاخیری درها پس از حرکت - تنظیم اتوماتیک سرعت برف پاک کن ها (سنسور باران) - رینگ آلومینیومی 16 اینچی - سیستم پارک کمکی مجهز به دوربین دید عقب و سنسورهای صوتی - باز شدن اتوماتیک درها وقطع سیستم سوخت رسانی هنگام بروز حادثه - تجهیز موتور به سیستم های VTI,Bi Thermostat جهت کاهش مصرف سوخت به میزان 4 تا 6 درصد
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ---
قیمت بازار کارکده از 59 تا 68 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 147 دوشنبه 24 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو ام جی شوالیه 550
کشور سازنده چین
سال طراحی 2010
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1800سی سی
حداکثر قدرت 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با امکان تعویض از روی فرمان
شتاب صفر تا صد 11 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت
وزن 1861 کیلوگرم
اندازه 4624 طول - 1827 عرض - 1483 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2705 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 11.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت EURONCAP 5
میزان تولید CO2 --- گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - FBD - DSC - EBA - CBC - BDC
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی HiFi و 8 عدد بلندگو به همراه LCD 6.5 اینچی - DVD - MP3 - USB
دیگر تجهیزات پدال F1 (دنده پشت فرمان) - سیستم تهویه هوای دو طرفه - کروز کنترل - GPS - بلوتوث برای ارتباط تلفنی - سنسور پارک عقب - سنسور پارک عقب - سنسور باران - تیغه های برف پاک کن مدرن - تنظیم جداگانه سیستم تهویه سرنشینان عقب - یخچال
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ---
قیمت بازار کارکده از 65 تا 75 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 101 شنبه 22 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو ام جی 6
کشور سازنده چین
سال طراحی 2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1796سی سی
حداکثر قدرت 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب صفر تا صد 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت
وزن 1485 کیلوگرم
اندازه 4651 طول - 1827 عرض - 1478 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2705 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
استاندارد امنیت EURONCAP 5
میزان تولید CO2 174 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری سیستم MBA (سیستم کمکی برای ترمز) - سیستم‌های DSC-TCS-EBA (سیستم کنترل دینامیکی - سیستم ضد لغزش - سیستم الکترونیک تقویت ترمز) - مجهز به سیستم های ABS و EBD - سیستم الکترونیک تقویت ترمز (SCS II NINE IN ONE)
کیسه هوا کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین (6 کیسه هوای ایمنی بصورت سفارشی)
سیستم صوتی سیستم صوتی و تصویری مجهز به MP3-USB-TUNER بهمراه 8 بلندگو - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - ورودی USBو AUX
دیگر تجهیزات پیشرانه توربوشارژ می باشد - دارای تکنولوژی دنده خودکار تیپ‌ترونیک - رینگ اسپرت 17 اینچ آلومینیومی - روکش صندلی چرمی - سیستم تهویه مطبوع دیجیتال 2 ناحیه‌ای - صندلی برقی 6 جهته برای راننده (در صورت انتخاب) - مجهز به سیستم بسیار پیشرفته کنترل پایداری و دینامیکی - تنظیم خودکار نور در آیینه داخل خودرو - صندلی برقی 6 جهته برای سرنشین جلو (بصورت انتخابی) - شیشه‌های برقی اتوماتیک 4 درب - تکیه گاه آرنج برای سرنشینان عقب - بلوتوث برای ارتباط تلفنی (بصورت انتخابی) - دوربین دید عقب (بصورت انتخابی) - سیستم نشان دهنده میزان باد لاستیک‌ها ITPMS - سنسور باران و گرد و خاک بهمراه سیستم روشنایی خودکار داخل خودرو - سانروف مجهز به سیستم ANTI TRAP - سیستم کمکی برای پارک کردن خودرو - محفظه زیر صندلی - محفظه نگهداری عینک - سیستم تهویه مجزا برای سرنشینان عقب بهمراه یخچال - محفظه نقشه - کروز کنترل پیشرفته - سوئیچ تغییر سیستم گیربکس به حالت تیپ ترونیک - آفتاب گیر راننده و سرنشین جلو مجهز به آیینه و چراغ - چراغ سقفی جلو و عقب - هشدار نبستن کمربندهای ایمنی - تیغه‌های برف پاک‌کن پیشرفته - سوکت مجزای برق برای سرنشینان عقب - نشان‌دهنده میزان آب رادیاتور - استارت خودرو با فشار کلید - کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع - قفل کودک - قفل خودکار درب‌ها پس از حرکت - مجهز به ایموبلایزر - شیشه‌شور عقب - صندلی‌های عقب کاملا تاشو - سیستم مکان‌یاب GPS - پدال F1(امکان تعویض دنده با اهرم های تعبیه شده بر روی فرمان) - ایمنی NCAP 5 ستاره - استاندارد آلایندگی EURO IV(یورو 4)
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 135 تا 135 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 109 تا 125 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 184 شنبه 22 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو ام جی GS
کشور سازنده چین
سال طراحی 2015
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1955سی سی
حداکثر قدرت 217 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه
شتاب صفر تا صد 8.69 ثانیه
حداکثر سرعت 208 کیلومتر در ساعت
وزن 1642 کیلوگرم
اندازه 4500 طول - 1855 عرض - 1675 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر --- لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 --- گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری مجهز به ترمز جلو دیسکی تهویه شونده - مجهز به سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب بازوهای چندگانه مستقل - سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی - سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC) - سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA) - ترمز دستی الکتریکی (EPB) - سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)
کیسه هوا دارای 6 ایربگ (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی جلو، 2 عدد پرده ای) در 10 نقطه
سیستم صوتی دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان - صفحه نمایش لمسی 6/1 اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو - سیستم رادیو پخش Arkamys با 6 بلندگو و صدای 3بعدی و اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی - کنترل سیستم صوتی روی فرمان
دیگر تجهیزات پیشرانه توربوشارژ می باشد - دارای تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت (GDI) - سیستم انتقال قدرت 4 چرخ متحرک - دارای پدال تعویض دنده از پشت فرمان - سیستم Start/Stop جهت بهینه سازی مصرف سوخت - سیستم فرمان الکتریکی (EPS) - قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold) - کروز کنترل – سنسور پارک عقب - قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشه ها و سانروف با قفل نمودن درب های خودرو (Lazy Locking) - رینگ آلومینیومی 18 اینچی - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب - سیستم ورود بدون کلید (Key less) - استارت دکمه ای (Push Button Start) - سانروف برقی - آینه های جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن - چراغ های جلو زنون - قابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ های جلو - شیشه شوی چراغ های جلو - دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light)- چراغ های خوش آمدگویی (Welcome) و بدرقه - چراغ های مه شکن جلو و عقب - چراغ های روشنایی روز (Day Light)- چراغ های LED عقب - دارای گرمکن شیشه عقب - تیغه های برف پاک کن Boneless- آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM)- تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم گودی کمر دستی - تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت - تنظیم زاویه صندلی های عقب - صندلی های عقب با پیکربندی 4:6 و قابلیت جمع شوندگی کامل – 3 عدد پشت سری صندلی های عقب - محفظه مخصوص قرار دادن عینک آفتابی - قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sportymeter) - ریل های سقف نقره ای رنگ - آنتن کوسه ای (Shark Fin)- رکاب های جانبی و اسپویلر عقب اسپرت - پدال های گاز و ترمز با روکش آلومینیومی - صندلی های چرمی ضد لغزش و ضد خش - فرمان و سردنده چرمی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 168 تا 168 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 130 تا 145 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 141 دوشنبه 17 مهر 1396 نظرات (0)
مسلما همه ما برای خرید اجناس مورد نیاز خود دچار شک و تردید شده‌ایم که البته برای خرید وسایل گران‌ قیمت، این مورد بیشتر مصداق دارد که گران قیمت بودن یک محصول را سطح درآمد خریدار مشخص می‌کند.

به گزارش خودرو سریع ، در گذشته که اینترنت وجود نداشت و یا کمتر رایج بود، برای پیدا کردن بهترین دستگاه باید حتما به بازار مراجعه و در رابطه با آن تحقیق می‌کردید. هم‌اکنون بسیاری از ما قبل از مراجعه به بازار، حتما در اینترنت جستجو می‌کنیم و نظرات کارشناسان و کاربران محصول موردنظر را جویا می‌شویم. فرض کنید وسیله‌ای که خواهان خریداری آن هستید، خودرو باشد. خرید خودرو با محصولات دیجیتال تفاوتی زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن، بهای پرداختی بیشتر است.

برای خرید خودرو همانند اکثر اجناس، با دو گزینه نو و دست دوم مواجه خواهید شد که هر کدام مزیت‌های خود را دارد که صحبت در رابطه با آن‌‌ها مربوط به این مقاله نیست. در مطلبی که می‌خوانید، ما قصد داریم بهترین خودروهای موجود در بازار در محدوده قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. بدون هیچ شکی این محدوده قیمتی، نیاز بسیاری از مردم کشورمان را پوشش می‌دهد که البته باید انتخاب خودرو در این رنج را یک اجبار دانست!
اگر دارای ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بودجه برای خرید اتومبیل باشید، گزینه‌های تقریبا زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد که انتخاب از میان آن‌ها، کار ساده‌ای نبوده و باعث سردرگمی شما می‌شود. برای خرید بهترین خودروهای بازار در این محدوده قیمتی، در این مقاله با چرخان همراه باشید.
قبل از معرفی خودروهای مناسب، باید به این نکته اشاره کنیم که ابتدا خودروهای نو و سپس دست دوم در این لیست مطرح شده‌اند. در آینده بهترین خودروها در محدوده‌های قیمتی دیگر نیز به شما عزیزان معرفی خواهد شد.

پراید

اولین گزینه پیشنهادی ما در این لیست، پراید است. خودرویی که برای همه ما آشنا بوده و حداقل یکبار تجربه رانندگی با آن را داریم چراکه برای آزمون گواهینامه، از این دستگاه استفاده می‌شود‍! همانگونه که می‌دانید نمونه‌های مختلفی از پراید در بازار موجود بوده که اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که تفاوت چندانی با هم ندارند.

در این محدوده قیمتی شما قادر به خریداری پراید هاچ‌بک با نام ۱۱۱، صندوق‌دار با کد ۱۳۱ و در نهایت نمونه وانت آن با نام ۱۵۱ هستید که البته تمامی آن‌ها را می‌توانید به‌ صورت فول خریداری کنید! اگر خواهان خریداری نمونه هاچ‌بک این محصول هستید، ما به شما ۱۱۱SE را پیشنهاد می‌کنیم که از کیسه هوا، ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد. دو خودروی دیگر نیز به چنین امکاناتی مجهز هستند.

به سراغ مشخصات فنی آن‌ها می‌رویم. موتور آن‌ها دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که حجمی برابر با ۱۳۲۳ سی‌سی دارد و از استاندارد یورو ۴ بهره می‌برد. حداکثر قدرت تولیدی توسط این موتور برابر با ۷۱ اسب بخار بوده و گشتاوری معادل با ۱۰۸ نیوتون متر دارد. در این خودروها از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده شده و وظیفه انتقال قدرت را یک گیربکس دستی ۵ سرعته برعهده دارد.
یکی از تفاوت‌ها میان این محصولات مربوط به ظرفیت باک و مصرف سوخت بوده که نمونه ۱۵۱ به باک ۴۹ لیتری مجهز شده و مصرف ترکیبی آن ۶.۶ لیتر است. دو مدل دیگر از باک ۴۰ لیتری بهره برده و مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۶.۴۴ لیتر دارند.

در نهایت باید گفت که این خودرو سال دیگر از خط تولید خارج خواهد شد و دیگر شاهد تولید آن نخواهیم بود. این خبر نباید برای شما نگرانی ایجاد کند، چراکه تا چندین سال آینده این اتومبیل در بازار خرید و فروش خواهد شد و قطعات آن نیز به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد.
قیمت پراید ۱۱۱SE برابر با ۲۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان، مدل ۱۳۱SE قیمتی معادل ۲۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان و ۱۵۱SE در بازار قیمتی نزدیک به ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان دارد.

چرا بخریم
ارزان ترین خودروی صفر بازار
فراوانی قطعات
وجود کیسه هوا
وجود ABS
خدمات گسترده
هزینه تعمیرات کم
مصرف مناسب سوخت
فروش راحت نمونه راحت دسته دوم آن در بازار

 

 

چرا نخریم
امنیت کم
طراحی تکراری
موتور 8 سوپاپه
خروج از خط تولید (البته همانطور که در متن اشاره شد، می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد)
کیفیت پایین کابین

 

سمند SE

به سراغ اولین خودروی ملی می‌رویم. همانطور که می‌دانید سمند تنها، نام خودروی ملی را یدک می‌کشد، چراکه طراحی اکثر بخش‌های مختلف آن را مهندسان کشورهای دیگر از جمله فرانسه، آلمان و جمهوری چک انجام داده‌اند، البته گفته می‌شود طراحی سیستم تعلیق آن برعهده مهندسان ایرانی بوده است.

این خودرو به موتور XU7JP/L3 مجهز بوده که از ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. XU7JP/L3 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۸.۷ لیتر دارد. گنجایش باک بنزین آن ۶۶ لیتر است. براساس ادعای سازنده، با این خودرو می‌توان به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.
سیستم ترمز در سمند SE از نوع دیسکی در ترمز جلو و از نوع کاسه‌ای در ترمز عقب بوده که از ABS و EBD بهره می‌برد. ایران‌خودرو برای این محصول خود دو کیسه هوای جلو درنظر گرفته است. اگر قادر به افزایش بودجه باشید، می‌توانید مدل‌های دیگر سمند از جمله LX و EF7 را خریداری کنید.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
طراحی قابل قبول
امنیت مناسب
مجهز به دو کیسه هوا و ABS
قدرت مناسب موتور
خدمات گسترده

 

 

چرا نخریم
افت کیفیت کابین بعد از چند سال استفاده
مصرف سوخت بالا
موتور 8 سوپاپه
تعمیرات تقریبا مشکل

 

پژو ۲۰۶

به سراغ خودروهای دست دوم می‌رویم. اولین گزینه پیشنهادی ما اتومبیل محبوب و پرفروش پژو ۲۰۶ است. این هاچ‌بک دوست داشتنی حتی چند سال بعد از عرضه در کشورمان، هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته و فروش مناسبی را تجربه می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه کیفیت ساخت این خودرو در سالیان اخیر افت داشته است.

در این محدوده قیمتی شما قادر به خریداری تیپ ۲ و تیپ ۵ این خودرو هستید که در بخش فنی و تجهیزات با هم تفاوت دارند. با توجه به گران بودن قطعات فنی پژو ۲۰۶ و همچنین بالا بودن کارکرد تیپ ۵ این خودرو در بازار، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تیپ ۲ را در لیست خرید خود قرار دهید. شما با این بودجه قادر به خریداری نمونه‌های تولیدی سال ۱۳۹۴ و حتی ۱۳۹۵ هستید که اکثر آن‌ها کارکردی زیر ۶۰ هزار کیلومتر دارند.

موتور قرار گرفته بر روی تیپ ۲ دارای حجمی برابر با ۱۳۶۰ سی‌سی بوده که قادر به تولید حداکثر ۷۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۱۱۸ نیوتون متر گشتاور در ۳۴۰۰ دور در دقیقه است. این موتور ۴ سیلندر از ۸ سوپاپ بهره برده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به گیربکس ۵ سرعته دستی، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب ۱۴.۱ ثانیه‌ای، ظرفیت ۵۰ لیتری مخزن سوخت و مصرف ترکیبی بنزین ۶.۴ لیتری اشاره نمود.
در این خودرو از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده شده که دارای قابلیت ABS ،EBD و EBA هستند. دو کیسه هوا در جلو و سیستم ایموبیلایزر سایر تجهیزات آن را تشکیل می‌دهند.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
طراحی مناسب
تجهیزات ایمنی خوب
امنیت مناسب
مصرف سوخت کم
فراوانی قطعات
گستردگی خدمات
بازار دست دوم خوب

 

 

چرا نخریم
گران بودن قطعات
قدرت نسبتا کم موتور
شتاب پایین
فضای کم سرنشینان ردیف عقب

 

رانا LX

برای پیشنهاد بعدی به سراغ سومین خودروی ملی می‌رویم. همانگونه که می‌دانید شرکت‌های داخلی علاقه چندانی به صرف هزینه برای توسعه یک پلتفرم جدید ندارند، بنابراین پلتفرم رانا با پژو ۲۰۶ یکسان است که البته نمی‌توان به آن ایراد زیادی گرفت. ایران‌خودرو در گذشته تجربه تبدیل ۲۰۶ هاچ‌بک به یک خودروی صندوق‌دار را در کارنامه خود داشت، بنابراین احتمال شکستن شیشه‌های عقب در رانا وجود ندارد!

موتور مورد استفاده در این خودرو TU5 بوده که قادر به تولید حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره برده و شتاب ۱۲ ثانیه‌ای را برای رانا به ارمغان می‌آورد. براساس اعلام کارخانه سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل برابر با ۶.۹ لیتر است. گنجایش مخزن سوخت رانا برابر با ۵۰ لیتر بوده و انتقال قدرت در آن توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی صورت می‌پذیرد.
مجهز بودن این خودرو به سیستم ترمز دیسکی در محورهای جلو و عقب، یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود که در محور جلو از سیستم خنک کاری بهره می‌برد. از امکانات جانبی این محصول می‌توان به ایموبیلایزر، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، سیستم کنترل بخار بنزین، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ABS و EBD اشاره نمود.
باتوجه به امکان خرید نمونه صفر سمند SE با قیمت ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قادر به افزایش بودجه خود به مقدار موردنظر هستید، اول سمند را در لیست خرید خود قرار دهید تا با مشکلات احتمالی خودروی دست دوم نیز مواجه نشوید.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴)

چرا بخریم
قدرت و گشتاور مناسب تولیدی توسط موتور
مصرف سوخت کم
وجود دو کیسه هوا
ترمزهای دیسکی در محورهای جلو و عقب
وجود سیستم‌های ABS و EBD
پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۶
خدمات گسترده

 

 

چرا نخریم
جنس خشک و نامناسب داشبورد و رودری ها
فضای تقریبا کم کابین

 

تندر 90

تندر ۹۰ که در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود، به علت استقبال مردم، سو استفاده تولیدکنندگان و سکوت مسئولین صنعت خودروسازی، با قیمت بالایی به خریدار فروخته شد. تندر ۹۰ در اصل تولید شرکت رومانیایی داچیا محسوب می‌شود که در برخی از کشورها همانند ایران، با لوگوی رنو به فروش می‌رسد، البته باید به این اشاره نمود که داچیا زیرمجموعه رنو محسوب می‌شود.

یکی از نکات منفی این خودرو طراحی آن بوده که کاملا محافظه‌ کارانه و بدون هیچ هیجانی است و می‌توان اتاق آن را به آکواریوم تشبیه نمود! این طراحی ساده را باید بر پای هزینه کم تولید آن نوشت (البته ایران را از این امر مستثنی بدانید!). تولید این خودرو توسط داچیا بدین منظور بود که جوانان اروپایی به‌جای خرید خودروهای قدیمی کارکرده و با امنیت پایین، به سراغ اتومبیلی نو و با ایمنی مناسب بروند. نمونه‌های مختلف پراید تولیدی توسط سایپا را می‌توان مشابه این اقدام دانست که البته در نظر تولیدکننده، امنیت خریدار فاقد اهمیت است!
شاهد استفاده از موتور معروف K4M بر روی تندر ۹۰ هستیم، موتوری که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و حجمی برابر با ۱۶۰۰ سی‌سی دارد. گیربکس ۵ سرعته دستی، حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخاری، حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه، شتاب ۱۰.۲ ثانیه‌ای، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر و ظرفیت باک ۵۰ لیتری مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند.
سیستم ترمز در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه‌ای بوده و سازنده برای آن سیستم‌های ABS و EBD چهار کاناله را درنظر گرفته است. در مدل E2 این خودرو شاهد استفاده از دو کیسه هوا در جلو و همچنین چراغ‌های مه‌شکن هستیم که پیشنهاد ما به شما خرید همین تیپ است، چراکه نمونه فول تندر ۹۰ محسوب می‌شود. مدل‌های سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ با کارکردی نزدیک به ۱۰۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمت تقریبی ۳۰ میلیون تومان خریداری نمود که البته اکثر آن‌ها از نظر ظاهری کاملا تمیز محسوب نمی‌شوند و دارای رنگ شدگی هستند.
قیمت: ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
ارتفاع زیاد سقف (مناسب افراد قد بلند)
امنیت خوب
قدرت مناسب موتور
مشکلات فنی نسبتا کم
تجهیزات تقریبا کامل در نمونه فول
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
مصرف کم سوخت
خدمات گسترده

 

 

قیمت بالای قطعات/استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد /دید عقب نامناسب

چرا نخریم
طراحی ساده و فاقد جدابیت
امکان چپ شدن خودرو به علت ارتفاع زیاد

 

نسل دوم ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

برای خودروی بعدی به سراغ تنها محصول چینی این لیست می‌رویم، اتومبیلی که همانند اکثر چینی‌های موجود در بازار از طراحی تقریبا مناسب و جذابی برخوردار است. یکی از دلایل فروش مناسب محصولات چینی در کشورمان را می‌توان همین بخش دانست که سود سرشاری را نصیب سازندگان می‌کند، البته نباید به خریدار خرده گرفت چراکه شرکت‌هایی مانند سایپا و ایران‌خودرو هنوز مشغول تولید برخی خودروها با ۲۰ سال حضور در بازار کشورمان هستند!

نسل دوم ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک را می‌توان یک نمونه موفق چینی دانست که البته هنوز برخی از نقص‌های نسل اول همانند مشکل در صفحه کلاچ را به یدک می‌کشد. موتور مورد استفاده در این نسل به ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز بوده و دارای حجمی برابر با ۱۴۹۷ سی‌سی است. این موتور حداکثر قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور در دور موتورهای ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است.
حجم باک این خودرو برابر با ۵۰ لیتر بوده و مجهز به دو کیسه هوا در جلو است. سیستم ترمز در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای بوده که از سیستم‌های ABS و EDB بهره می‌برد.
قیمت: ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴)

چرا بخریم
طراحی خوب
مصرف مناسب ترکیبی 6.5 لیتری
قدرت خوب موتور
فضای کافی اتاق با توجه به کلاس خودرو
صندوق عقب با ظرفیت مناسب
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
سیستم تعلیق نرم تر نسبت به پژو 206

 

 

حساسیت کم سیستم ترمز/ بعضا وجود مشکل در صفحه کلاچ /فروش نمونه دست دوم آن در بازار نسبت به پژو 206 زمان بیشتری می برد

چرا نخریم
شتاب نسبتا پایین

 

مزدا ۳۲۳

برای آخرین گزینه پیشنهادی خود به سراغ اتومبیلی می‌رویم که نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود در این لیست پیرتر است که البته باتوجه به ژاپنی بودنش، می‌توان به آن اعتماد کرد. خودروی موردنظر ما مزدا ۳۲۳ بوده که نسل قدیم مزدا ۳ محسوب می‌شود. مسلما این خودرو به علت قدیمی بودن، مشکلاتی را برای صاحب خود ایجاد خواهد کرد ولی در برخی از زمینه‌ها از خودروهای هم قیمتش بهتر است.

مزدا ۳۲۳ قدرت خود را توسط موتوری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه تامین می‌کند که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتون متر گشتاور است. نمی‌توان برای مصرف سوخت این خودرو عدد مشخصی را اعلام کرد ولی بایستی مصرف ترکیبی آن را حدود ۸ تا ۱۰ لیتر تخمین زد. حجم باک این مدل ۵۵ لیتر بوده و از جعبه دنده ۵ سرعته دستی بهره می‌برد.
با وجود قدیمی بودن، مزدا ۳۲۳ به کیسه هوا و سیستم ABS مجهز است. اگرچه این خودرو مونتاژ بهمن موتور محسوب شده ولی نمی‌توان کیفیت ساخت آن را زیر سوال برد. کیفیت سواری مزدا ۳۲۳ نسبت به محصولاتی همانند پژو ۲۰۶ بالاتر بوده و در کابین آن نیز از مواد باکیفیت‌تری استفاده شده است.
در نهایت باید بگوییم که اگر حوصله رسیدگی به اتومبیل خود را ندارید و کیفیت ماشین‌های ژاپنی، فرانسوی و حتی چینی را یکسان می‌دانید؛ بهتر است به سراغ مزدا ۳۲۳ نروید چراکه این خودرو در کنار لذت بالای سواری، توجه ویژه‌ای را از راننده‌اش طلب می‌کند.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۸۲ و ۱۳۸۵)

چرا بخریم
مزدا بودن
طراحی خوب
کیفیت بالای کابین
کیفیت خوب خودرو
کم استهلاک بودن خودرو
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
فضای خوب کابین
هندلینگ مناسب

 

 

قیمت بالای قطعات /مصرف سوخت نسبتا بالا/شتاب نه چندان مناسب
چرا نخریم
کمیاب بودن قطعات

 

سایر خودروهایی که می‌توان در این محدوده قیمتی خریداری کرد

 در این محدوده قیمتی گزینه‌های دیگری نیز برای خرید موجود بوده که البته شاید ارزش خرید آن‌ها همانند نمونه‌های بالا نباشد ولی در حالت کلی بد نیست که اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم.
در بین خودروهای دست دوم بازار می‌توان به پژو پارس اشاره نمود که می‌توان با بودجه ۲۷ تا ۳۰ میلیونی تومانی نمونه‌های تولیدی در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ را خریداری کرد. اگرچه این خودرو از طراحی مناسبی بهره برده و طرفداران خود را دارد، ولی باتوجه به مصرف سوخت بالا و کارکرد بالای نمونه‌های موجود در این محدوده قیمتی، نمی‌توان خرید آن را پیشنهاد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که با افزایش بودجه می‌توان خرید نمونه‌های جدیدتر آن را تا حدودی منطقی دانست.

یکی دیگر از گزینه‌های موجود، کیا ریو مونتاژی بوده که چند سالی از توقف تولید آن زمان می‌گذرد. این خودرو اگرچه در زمان تولید با مشکلاتی مانند گیر کردن اکسل عقب به سرعت‌گیرها مواجه بود ولی فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. مشخصات فنی این خودرو در زمان تولید مناسب بود که برای مثال می‌توان به موتور ۱۶ سوپاپه آن اشاره نمود. هم‌اکنون می‌توان در این محدوده قیمتی خودروهای تولیدی در سال ۱۳۹۰ را در لیست خرید قرار داد ولی باتوجه به توقف تولید و وجود گزینه‌های بهتر، خرید آن خیلی منطقی نیست.

خودروهای بعدی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و زانتیا بوده که خرید گزینه اول با وجود خودرویی مانند رانا که ارزان‌تر است و از پلتفرم یکسانی با آن بهره می‌برد، کاری منطقی محسوب نمی‌شود و بعضا در نمونه‌های اولیه نیز این خودرو با مشکلاتی مواجه بود. به سراغ زانتیا می‌رویم، خودرویی که در زمان تولید، رقیب مگان محسوب می‌شد که البته بعد از گران شدن دلار شاهد افزایش نجومی قیمت رنو مگان بودیم! شما در این محدوده قیمتی قادر به خریداری نمونه‌های تولیدی در سال‌های ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۶ هستید.

این خودرو اگرچه در زمان تولید، از ویژگی‌های مناسبی مانند شتاب بالا و نرمی فوق‌العاده (این مورد را می‌توان در اکثر محصولات تولیدی سیتروئن مشاهده نمود) بهره می‌برد ولی در حال حاضر هیچ دلیل منطقی برای خرید آن نمی‌توان پیدا کرد. مصرف سوخت بالا، کارکرد بالای نمونه‌های موجود، امنیت نه‌چندان مناسب و گران بودن قطعات را می‌توان مشکلات شایع آن دانست.

ساینا خودروی تقریبا جدیدی محسوب می‌شود که در برابر خود رقبایی همچون تیبا و تیبا ۲ را می‌بیند. اگرچه در نگاه اول این خودرو ارزش پرداخت ۲ میلیون تومان مبلغ اضافه را ندارد ولی به علت طراحی متفاوت (البته نمی‌توان آن را زیبا و یا بهتر دانست!) و برخی تجهیزات اضافه، می‌توان خرید آن را هم مدنظر قرار داد. قیمت نمونه‌های صفر کیلومتر این خودروها (گیربکس دستی) که می‌توان آن‌ها پراید کمی پیشرفته دانست، از ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان است.

چرخان
احسان چاه شوری بازدید : 368 یکشنبه 16 مهر 1396 نظرات (0)
برای خرید خودرو پژوپارس مدل ۹۳ با کارکرد ۷۳ هزار کیلومتر به سرمایه ۳۰ میلیون تومانی نیاز است.

به گزارش خودرو سریع ، در بازار خودرهای دست دوم با سرمایه 30 میلیون تومانی می توان خودروهایی چون پژو 206، پژو 207، سمند، پژو پارس و ال نود کارکرده خریداری کرد که جدول زیر برخی از این خودروها را با میزان کارکرد نشان می دهد.

قیمت خودرو
خودرومدل(سال)کارکرد(کیلومتر)قیمت
پژو پارس 1393 73.000 30.000.000
زانتیا نقره ای 1385 160.000 30.000.000
پژو 206 تیپ 6 1394 35.000 30.000.000
پژو 206 صندوق دار 1392 110.000 30.000.000
MVM 530 1394 88.000 30.000.000
پژو 207 دنده ای --- 148.000 30.000.000
سمند EF7 1395 36.000 30.000.000
ال 90 E2 1388 94.000 30.000.000
پژو پارس سفید 1393 100.000 30.000.000
پژو 206 تیپ 5 1393 100.000 30.000.000

 

دنده 6
احسان چاه شوری بازدید : 167 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (1)
پیشنهادهای 25 میلیونی برای خریداران خودروهای کار کرده.

به گزارش خودرو سریع ، خودروهای دست دوم با قیمت 25 میلیون تومانی، همراه ما باشید.

قیمت خودرو
خودرومدل(سال)کارکرد(کیلومتر)قیمت
پژو 206 تیپ 6 1385 140.000 25.000.000
پژو 405 1392 84.000 25.000.000
سمند EL 1386 80.000 25.000.000
سمند-سورن ELX 1393 80.000 25.000.000
کیا-ریو 1390 132.000 25.000.000
رنو-تندر 90 1390 98.000 25.000.000
نیسان-پاترول دو در 1376 130.000 25.000.000
هوندا-آکورد 1991 330.000 25.000.000
مزدا-وانت دوکابین 1386 320.000 25.000.000
وانت شوکا 1391 130.000 25.000.000

 

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 96 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو اپل کورسا دنده ای
کشور سازنده آلمان
سال طراحی 2010
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1364سی سی
حداکثر قدرت 99 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 130 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب صفر تا صد 12.4 ثانیه
حداکثر سرعت 173 کیلومتر در ساعت
وزن 1063 کیلوگرم
اندازه 4001 طول - 1709 عرض - 1491 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2510 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 129 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری مجهز به ترمز جلو دیسکی تهویه شونده - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS - مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی و پرده‌ای
سیستم صوتی سیستم صوتی هوشمند مجهز به نمایشگر 5 اینچی - کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان - مجهز به پورت ورودی USB وAUX با قابلیت پخش CD و MP3 و امکان ارتباط از طریق بلوتوث
دیگر تجهیزات دستگیره‌های داخلی درب‌ها با روکش کرومی - روکش صندلی چرم ارگونومیک و پارچه - سیستم کنترل فشار باد لاستیک - صندلی‌های جلو جک‌دار با قابلیت تنظیم دستی - فرمان با روکش چرم طبیعی - قابلیت تنظیم نور چراغ‌های جلو - مجهز به استارتر همراه با کلید - مجهز به برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک یخ‌زدا - مجهز به جایگاه نگهداری صندلی کودک - مجهز به چراغ مه‌شکن جلو و عقب - مجهز به دکمه ECO - مجهز به رینگ 17 اینچی آلومینیومی اسپرت 5 پره‌ای دوقلو - مجهز به سری صندلی عقب و جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع - مجهز به سنسور پارک عقب به همراه آلارم - مجهز به سنسور کلید جهت بستن شیشه‌ها به‌صورت اتوماتیک - مجهز به سیستم تهویه هوای اتوماتیک - مجهز به سیستم کنترل ثبت سرعت (کروز کنترل) - مجهز به سیستم مدیریت پیمایش - مجهز به شیشه‌بالابر برقی سرنشینان جلو - مجهز به فرمان تلسکوپی - مجهز به قفل برقی درب صندوق‌عقب - مجهز به کیت تعمیر لاستیک - مجهز به گرم‌کن صندلی‌های جلو - نمایش‌دهنده دمای هوای بیرون تاریخ و زمان و ایستگاه‌های رادیویی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 81 تا 81 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 69 تا 74 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 134 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو اپل آسترا سدان
کشور سازنده آلمان
سال طراحی 2013
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1364سی سی
حداکثر قدرت 140 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 201 نیوتن متر در 1850 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار تیپ ترونیک
شتاب صفر تا صد 10.3 ثانیه
حداکثر سرعت 204 کیلومتر در ساعت
وزن 1405 کیلوگرم
اندازه 4419 طول - 1814 عرض - 1510 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2685 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 56 لیتر
استاندارد آلایندگی ---
استاندارد امنیت EuroNCAP 5
میزان تولید CO2 154 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP - مجهز به ترمز جلو دیسکی تهویه شونده - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS
کیسه هوا مجهز به ایربگ سرنشینان (جلو و کناری) با قابلیت غیرفعال شدن دستی به غیر از صندلی راننده (6 ایربگه)
سیستم صوتی مجهز به پورت ورودی USB وAUX با قابلیت پخش CD و MP3 و امکان ارتباط از طریق بلوتوث - کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان - سیستم صوتی هوشمند مجهز به نمایشگر 5 اینچی
دیگر تجهیزات پیشرانه توربو شارژ می باشد - مجهز به سیستم کنترل ثبت سرعت (کروز کنترل) - مجهز به سیستم مدیریت پیمایش - مجهز به شیشه‌بالابر برقی سرنشینان جلو - مجهز به فرمان تلسکوپی - مجهز به قفل برقی درب صندوق‌عقب - مجهز به کمربند 3 نقطه‌ای پیش‌کشنده و هشداردهنده کمربند ایمنی راننده - مجهز به کیت تعمیر لاستیک - مجهز به گرم‌کن صندلی‌های جلو - نمایش‌دهنده دمای هوای بیرون تاریخ و زمان و ایستگاه‌های رادیویی - مجهز به استارتر همراه با کلید - مجهز به برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک یخ‌زدا - مجهز به جایگاه نگهداری صندلی کودک - مجهز به چراغ مه‌شکن جلو و عقب - مجهز به دکمه ECO - مجهز به رینگ 17 اینچی آلومینیومی اسپرت 5 پره‌ای دوقلو - مجهز به سری صندلی عقب و جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع - مجهز به سنسور پارک عقب به همراه آلارم - مجهز به سنسور کلید جهت بستن شیشه‌ها به‌صورت اتوماتیک - مجهز به سیستم تهویه هوای اتوماتیک – دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 - دستگیره‌های داخلی درب‌ها با روکش کرومی - روکش صندلی چرم ارگونومیک و پارچه - سیستم کنترل فشار باد لاستیک - صندلی‌های جلو جک‌دار با قابلیت تنظیم دستی - فرمان با روکش چرم طبیعی - قابلیت تنظیم نور چراغ‌های جلو
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 159 تا 159 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 138 تا 138 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 115 پنجشنبه 13 مهر 1396 نظرات (0)
این‌ روزها بازار خودرو به سوی خودروهای اتوماتیک سوق پیدا کرده است. از همین رو بسیاری از مردم سعی دارند تا با پرداخت کمترین وجه ممکن، صاحب یک خودروی اتوماتیک شوند تا با آسودگی بیشتر در ترافیک شهرهای بزرگ رانندگی کنند. اما این موضوع را باید درنظر داشت که با پرداخت مبلغی حدود 50 میلیون تومان، کدام گزینه می‌تواند انتخابی هوشمندانه و مطمئن باشد تا با آسودگی خاطر اقدام به سفر درون شهری و یا خارج از شهر کنید. انتخاب در رده 40 تا 50 میلیون تومان، شامل خودروهای اقتصادی می‌شود که مناسب برای کاربری روزانه شهری است.

به گزارش خودرو سریع ، تندر 90 اتوماتیک اولین گزینه‌ای است که ممکن است هرکس که قصد خرید خودرویی بادوام و باکیفیت را داشته باشد، به آن فکر کند.

اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که شاید تندر 90 اتومات را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.
گفتنی است اخیرا تندر پلاس اتوماتیک نیز به زمره خودروهای اتوماتیک اقتصادی بازار اضافه شده، که با ظاهری بروزتر و طراحی قابل قبول‌تری با قیمت 48 میلیون و 900 هزار تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد.
همچنین برچسب قیمتی 51 الی 53 میلیون تومان در بازار آزاد روی این خودرو نصب می‌شود.
اما تندر 90 اتوماتیک، خودرویی است که باتوجه به قدمت حضورش در ایران، موجب شده بسیاری از مردم به آن اطمینان کنند و برای خرید آن مبلغی حدود 38 تا 48 میلیون تومان بسته به سال ساخت و کارکرد آن، پرداخت کنند.

تندر 90 اتوماتیک خودرویی است که از استهلاک کمی برخوردار بوده و با عملکرد خوب موتور و گیربکس، توانسته طیف وسیعی از خریداران را راضی نگه‌ دارد.
اما اگر قصد خرید خودرویی بروزتر را دارید، برلیانس H330 رقیبی جدی برای تندر 90 بوده که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است.
اما مساله اصلی، کیفیت بوده که تندر در این زمینه گوی رقابت را از رقیب چینی ربوده است.
برلیانس H330 اتوماتیک مدل 94 با کارکردی حدود 10 تا 15 هزار کیلومتر، گزینه‌ای است که قیمتی معادل تندر 90 اتوماتیک صفر کیلومتر دارد، شاید همین موضوع سبب شود برخی از خریداران که قصد پرداخت مبلغی حدود 48 تا 49 میلیون تومان را دارند، سراغ این خودروی کارکرده بروند و امکانات رفاهی بیشتر و کیفیت پایین‌تر آن را به تندر 90 اتوماتیک ترجیح دهند.
همچنین رنو ساندرو اتوماتیک نیز گزینه دیگری است که می‌تواند جایگزینی مناسب با قیمت 49 تا 54 میلیون تومان برای تندر 90 اتومات باشد ولی با توجه به هاچ بک بودن آن فضای بار کمتری نسبت به تندر 90 اتوماتیک دارد.

تندر 90 اتوماتیکی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مدل 96 بوده که از سلامت فنی و ظاهری برخوردار است.
کارکرد این خودرو 10 هزار کیلومتر بوده که همین موضوع سبب شده قیمت 47 میلیون تومانی برای آن درنظر گرفته شود.
درحال حاضر نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود 48 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود.
تندر 90 اتوماتیک از همان پیشرانه 6/1 لیتری تندر 90 بهره می‌برد که دارای توان 105 اسب‌بخار است.
همچنین گیربکس اتوماتیک 4 سرعته این خودرو هماهنگی بسیار خوبی البته در سطح قیمتی خود، با پیشرانه دارد.
به نظر می رسد رنو تندر 90 اتوماتیک در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان گزینه مناسبی برای خانواده هایی است که دنبال فضای بار بیشتری هستند و رنو ساندرو فضای مناسبی ندارند. ولی اگر بودجه به بالای 50 میلیون تومان برسد، شاید بتوان خودروهایی مانند بسترن B30 و یا بی وای دی F3 را جزو گزینه های اصلی سدان های اتوماتیک بدانیم.

خودروبانک
احسان چاه شوری بازدید : 280 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آلفارومئو میتو
کشور سازنده ایتالیا
سال طراحی 2009
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1368سی سی
حداکثر قدرت 135 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 206 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی - 6 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 8.2 ثانیه
حداکثر سرعت 207 کیلومتر در ساعت
وزن 1135 کیلوگرم
اندازه 4060 طول - 1720 عرض - 1446 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2512 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت EuroNCAP 5
میزان تولید CO2 129 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD - ESP - VDC - ASR - HBA - CBC - DST - EBA - DST
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 7 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی BOSE Sound (سفارشی) - ساب ووفر - 8 بلندگو - سیستم Hi-Fi - رادیو پخش مجهز به CD-MP3-SD Card-USB
دیگر تجهیزات سیستم Blue&Me (برقراری ارتباط موبایل با بلوتوث و کنترل آن از روی فرمان - خواندن پیام های دریافتی) - سیستم Start&Stop (خاموش و روشن شدن خودکار موتور در ایست کامل) - گیربکس 6 دنده خودکار TCT (یا گیربکس 5 دنده دستی) - استاندارد آلایندگی یورو 5 - 5 ستاره از EuroNCAP - چراغ LED عقب برای بهبود دید وسیله نقلیه پشت سر - کیت الکل سنج - سیستم الکترونیک Q2 - سیستم MSR - داشبورد با روکش فیبر کربن - کروز کنترل - سنسور باران - فرمان تلسکوپی چهار جهته - دکمه های چند کاره روی فرمان - سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دوگانه درجه حرارت اتوماتیک - سیستم ناوبری (سفارشی) - سقف پانوراما (سفارشی) - صندلی برقی راننده و سرنشین جلو ( قابلیت تنظیم گودی کمر) - صندلی‌های تاشو ردیف عقب - روکش چرم طبیعی (سفارشی) - تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن - آینه‌های جانبی و داخلی فتوکرویک - شیشه بالابر جلو برقی (One-Touch) - نشانگر باد تایر - رینگ 17 اینچی تیتانیومی اسپورت - آلفا DNA - سیستم کنترل خودرو جهت رانندگی اسپرت و یا زمستانی - قدرت کمکی الکترونیکی مجهز به سنسور سرعت و قابلیت تطابق با شرایط رانندگی - فرمان تلسکوپی چهار جهته - روشن و خاموش شدن خودکار چراغ ها (سنسور نور) - مه شکن جلو و عقب - چراغ های LED عقب
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ---
قیمت بازار کارکده از 92 تا 130 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 119 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آلفارومئو جولیتا
کشور سازنده ایتالیا
سال طراحی 2011
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1368سی سی
حداکثر قدرت 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی - 6 دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه
حداکثر سرعت 218 کیلومتر در ساعت
وزن 1310 کیلوگرم
اندازه 4351 طول - 1798 عرض - 1465 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2634 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 4.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد امنیت EuroNCAP 5
میزان تولید CO2 134 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری سامانه کنترل دینامیک VDC که شامل ESP، ASR، HBA، MSR، CBC، DST، HHC، ABS، EBD، E-Q2، PreFill و AFS می‌باشد - DSC - Hill Holder
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده‌ای - مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی Hi-Fi مجهز به آمپلی فایر Bose و 8 بلندگو (سفارشی) - بلوتوث - قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات موتور توئین توربو با مجهز به سیستم مولتی ایر - آلفا DNA (امکان انتخاب و تنظیم خودرو با شرایط رانندگی به دلخواه راننده: اسپرت، نرم و زمستان) - گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه و پدال پشت فرمان - سیستم Microhybrid Start and Stop - چراغ مه‌شکن جلو و عقب - چراغ عقب LED - شیشه بالابر one touch - صندلی‌های تاشو ردیف عقب - رینگ آلومینیومی - ریموت کنترل - صفحه نمایش اطلاعات خودرو - روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن - آینه داخلی فتوکرومیک حساس به نور - آینه‌های بیرونی برقی گرمکن‌دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی - سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما - سنسور نور چراغ‌ها - تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و سیستم شستشو - سیستم Blue&Me - فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی - سنسور پارک - تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو - 5 ستاره ایمنی - کروز کنترل - رینگ 18 اینچی به صورت سفارشی - صفحه نمایشگر چند منظوره به صورت سفارشی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 175 تا 175 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 130 تا 162 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 103 چهارشنبه 12 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آلفارومئو 4C
کشور سازنده ایتالیا
سال طراحی 2014
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1742سی سی
حداکثر قدرت 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 2100 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه
شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه
حداکثر سرعت 258 کیلومتر در ساعت
وزن 850 کیلوگرم
اندازه 3989 طول - 1864 عرض - 1183 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2380 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 40 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 157 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS – EBD – سیستم الکترونیکی دینامیک خودرو VDC – سیستم تعدیل و کنترل لغزش ASR – سیستم کنترل سرعت موتور MSR – سیستم افزارش قدرت ترمز BA – سیستم واکنش سریع ترمز RAB – سیستم کنترل در سربالایی HSA
کیسه هوا دو کیسه هوا
سیستم صوتی ---
دیگر تجهیزات سنسور پارک عقب – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – کنترل مطلوب خودرو در چهار حالت – سیلندر یکپارچه فولادی
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر از 580 تا 650 میلیون تومان
قیمت بازار کارکده از 645 تا 645 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 249 دوشنبه 10 مهر 1396 نظرات (0)
مشخصات خودرو
نام خودرو آئودی TT
کشور سازنده آلمان
سال طراحی 2007
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2000 سیسی
حداکثر قدرت 208 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 دنده خودکار S Tronic
شتاب صفر تا صد 6.6 ثانیه
حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت
وزن 1405 کیلوگرم
اندازه 4178 طول - 1842 عرض - 1351 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2469
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر 9.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ---
استاندارد آلایندگی ---
استاندارد امنیت ---
میزان تولید CO2 164 گرم در هر کیلومتر
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای راننده - کیسه هوای سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی ---
دیگر تجهیزات فرمان با قدرت کمکی - تنظیم حافظه دار صندلی - گرمکن آینه ها -سنسور پارک - سنسور باران - کروز کنترل
قیمت
قیمت بازار صفر کیلومتر ---
قیمت بازار کارکده از 148 تا 160 میلیون تومان

 

احسان چاه شوری بازدید : 143 یکشنبه 02 مهر 1396 نظرات (0)
قیمت خودرو
 نام خودرومدلآخرین به روز رسانیشرکتقیمت
سایپا
1 سایپا 111 111
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
2 سایپا 131 131
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
3 سایپا 132 132
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
4 تیبا تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
5 تیبا 2 2
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
6 وانت سایپا 151 151
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
7 آریو S300 S300
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
8 چانگان CS35 CS35
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
9 کیا سراتو سراتو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
10 ساینا ساینا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
11 كوييك كوييك
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
12 برليانس H220 H220
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
13 برليانس H230 H230
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
14 پارس تندر تندر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
15 تندر 90 Tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
16 برليانس H330 H330
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
17 رنو ساندرو B90 B90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
18 ساندِرو استپ وِي استپ وِي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
19 برليانس H320 H320
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
20 برلیانس كراس C3 كراس C3
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
21 وانت دنگ فنگ ریچ  ریچ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
22 بون رلیانس Haise H2L  Haise H2L
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
23 وانت زامياد Z۲۴ Z24
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
24 وانت زامیاد پادرا پادرا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
25 ميني بوس آذر  آذر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
26 کامیون استراليس تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
27 کامیون كاوه كشنده كاوه كشنده
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
28 کامیون يورو كارگو يورو كارگو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
29 کامیون کشنده ولوو FH460 ولوو FH460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
30 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
31 کامیون ولوو FM460 ولوو FM460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
32 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
33 كاوه كمپرسي كمپرسي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
34 كاميون D270 D270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
35 كاميون R270 R270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
36 کامیونت فوتون فوتون
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
ایران خودرو
1 دنا دنا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 42 میلیون تا 45 میلیون
2 دنا پلاس پلاس
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 48 میلیون تا 53 میلیون
3 رانا LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
4 سورن ELX ELX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
5 سمند SE SE
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 28 میلیون 
6 سمند LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 30 میلیون تا 33 میلیون
7 وانت باردو باردو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو در حال بررسی
8 وانت آريسان آريسان
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 29 میلیون
9 پژو 2008 2008
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 103 میلیون تا 104 میلیون
10 پژو 508 508
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 180 میلیون تا 185 میلیون
11 پژو 301 301
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 94 میلیون تا 96 میلیون
12  پژو 207i  207i
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 42 میلیون تا 44 میلیون 
13  پژو 206 206 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 32 میلیون تا 39 میلیون
14  پژو 206 SD 206 SD 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو در حال بررسی
15  پژو پارس پارس 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 36 میلیون تا 39 میلیون
16  پژو 405 405
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 29 میلیون تا 30 میلیون
17  تندر 90 tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 38 میلیون تا 50 میلیون
18  تندر پیکاپ پیکاپ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 34 میلیون تا 36 میلیون
19  رنو کپچر کپچر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 108 میلیون تا 110 میلیون
20  سوزکی كيزاشي كيزاشي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی در حال بررسی
21  سوزکی گراند ويتاراي 2400 گراند ويتاراي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی از 135 میلیون تا 147 میلیون
22  هایما S7 S7
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما از 79 میلیون تا 95 میلیون
23  هایما  S5 S5
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما در حال بررسی
24  دانگ فنگ H30 CROSS H30 CROSS
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 دانگ فنگ از 45 میلیون تا 46 میلیون
خودرو

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 378
  • بازدید سال : 13,520
  • بازدید کلی : 82,640