loading...
خودرو سریع-اخبار خودرو ایران و جهان
احسان چاه شوری بازدید : 143 شنبه 06 آبان 1396 نظرات (0)
رنو مگان، خودروی خوشنام فرانسوی که در بازار ایران مدت ها روی خط تولید پارس خودرو بود و هنوز هم در بازار کشور به عنوان یک خودروی خوش فروش شناخته می شود. حال پس از سال ها غیبت، از چندی پیش زمزمه واردات این خودرو به ایران البته در مدل جدید و به صورت وارداتی قوت گرفت و اخیراً با اطلاعاتی که از طریق رنو پارس به دست ما رسیده، احتمال ورود این خودرو به ایران بسیار زیاد است و از همین رو قصد داریم به بررسی رنو مگان جدید بپردازیم و ببینیم این فرانسوی با چه مشخصاتی وارد ایران می شود.

 

به گزارش خودرو سریع ، رنو مگان در مدل های مختلفی از جمله هاچ بک، استیشن، کروک و سدان در بازارهای جهانی عرضه می شود اما در بازار محافظه کار ایران، فقط مدل سدان عرضه می شود و در حقیقت همین مدل هم احتمال فروش مناسب را دارد وگرنه فرهنگ استفاده از خودروهایی مانند استیشن و هاچ بک هنوز جا نیافتاده و اکثر مردم به دنبال سدان و یا شاسی بلند هستند.


تا بحال 4 نسل از رنو مگان تولید شده است و نسل دوم آن به نام مگان و در مدل سدان روی خط تولید پارس خودرو رفت و نسل سوم نیز در مدل هاچ بک و به نام اسکالا سر از شوروم های نگین خودرو درآورد و حتی مدل های کروک مگان نیز برای عرضه توسط این شرکت وارد شده بود اما فروش خوبی را تجربه نکرد و به سرعت از بازار حذف شد! حال نسل چهارم این خودرو که سال 2016 معرفی شده، قرار است به بازار ایران بیاید و شایعه هایی مبنی بر رونمایی آن در نمایشگاه خودرو تهران به گوش می رسد اما تا لحظه نگارش این مقاله هنوز هیچ چیز تایید نشده است. پلتفرم رنو مگان جدید، پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان است و در کشورهای ترکیه و اسپانیا روی خط تولید رفته است.

رنو مگان، همسو با امضای جدید رنو

رنو مگان جدید در نمای جلو و عقب کاملاً ادامه دهنده طراحی های جدید رنو است و نوع چراغ های مخصوص روز در جلو، چراغ های عقب کشیده و خطوط بکار رفته روی بدنه نشان از یک تالیسمان کوچک دارد. حتی در داخل کابین و استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ عمودی، نشانگر های دیجیتالی و طراحی کلی داشبورد همگی نشانه حرف واحدی در طراحی خودروهای جدید رنو است.

جالب است بدانید که مدل سدان از رنو مگان به بازارهای زیادی از جمله ترکیه، ایتالیا، لهستان، ایرلند و رومانی عرضه می شود اما در بازار فرانسه نسخه سدان رنو مگان عرضه نخواهد شد! که البته این موضوع به دلیل فروش بالاتر مدل های استیشن و هاچ بک در بازارهای اروپایی است.

چه موتور و گیربکسی روی مگان جدید نصب می شود؟

رنو همیشه به دنبال ساخت خودروهای اقتصادی بوده و اصلاً توقع استفاده از موتورهای پرحجم را روی این خودرو نداشته باشید. روی رنو مگان جدید تنها موتورهای 1.2 و 1.6 لیتری نصب شده و خوشبختانه قوی ترین پیشرانه یعنی 1.2 لیتری توربوشارژ برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. این موتور که دقیقاً 1198 سی سی حجم دارد حداکثر توان خروجی 130 اسب بخار و 205 نیوتن متر را خواهد داشت و شتاب رسمی اعلام شده برای آن 10.9 ثانیه است.

رنو مگان جدید
لیستمشخصات
پیشرانه 4 سیلند توربو شارژ
حجم موتور 1198 سی سی
حداکثر توان 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
شتاب رسمی 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
جعبه دنده 7 سرعته خودکار دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
انتقال نیرو دینفرانسیل جلو
وزن 1315 کیلوگرم

 

همانطورکه در جدول بالا اشاره کردیم، گیربکس انتخاب شده برای بازار ایران، هفت سرعته دو کلاچه خودکار است که روی رنو تالیسمان نیز نصب شده است.

رنو مگان چگونه خودرویی است؟

در حقیقت تا نیامدن خودرو به بازار ایران و تست نکردن آن در خیابان های شهر، نمی توان نظر نهایی در مورد چگونگی آن برای بازار ایران داد. اما با نیم نگاهی به تست های معتبر رسانه های خارجی، می توان نکات جالبی را در مورد آن اشاره کرد. یکی از این موضوعات صندوق جادار رنو مگان است که 503 لیتر حجم دارد و جالب است بدانید که تنها 12 لیتر از صندوق تویوتا کمری کمتر است و این خبر خوبی برای خانواده هایی است که اهل سفرهای بین شهری با خودروی شخصی هستند.

در رسانه های مختلف خارجی از تجهیزات رفاهی خوب، طراحی مدرن و صندوق عقب بزرگ به عنوان نکات مثبت یاد شده و از فضای پای کم برای سرنشینان عقب و سیستم تعلیق خشک به عنوان نکات بد این خودرو اشاره شده است.

چه تجهیزاتی روی رنو نصب شده است

 مشخص نیست مدلی که قرار است در ایران عرضه شود به چه امکاناتی مجهز شده است اما این خودروی جدید از رنو به سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خطوط، دوربین عقب، شش کیسه هوا، سیستم کمکی در سربالایی HSA و سیستم کمکی ترمز ESC مجهز می شود. همچنین سانروف و رینگ های 18 اینچی نیز روی رنو مگان جدید قابل نصب است.

قیمت رنو مگان چقدر خواهد بود؟

رنو مگان جدید احتمالاً با قیمتی در حدود 130 الی 150 میلیون تومان توسط نگین خودرو به بازار عرضه شود. با این قیمت باید رنو مگان جدید را رقیب مستقیم هیوندای الانترا، کیا سراتو، تویوتا پریوس و یا میتسوبیشی لنسر بدانیم. رنو مگان با توجه به خوشنامی قبلی در بازار فروش خودرو بخت زیادی برای تصاحب بازار و یکه تازی به عنوان تنها اروپایی این رده قیمتی سدان ها را خواهد داشت اما اینکه بازار چه عکس العملی به یک رنو جدید با موتور 1.2 لیتری توربو خواهد داشت، موضوعی است که باید منتظر عرضه نهایی آن به بازار داخل باشیم.

خودروبانک
احسان چاه شوری بازدید : 149 شنبه 29 مهر 1396 نظرات (0)
گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد فروش مرحله دوم ساندرو استپ‌وی را در سال‌جاری اجرا کند.

 

به گزارش خودرو سریع ، رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه سایپا با اعلام این خبر افزود:

در دور اول پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی در سال‌جاری ۷۵۰۰ دستگاه از این خودرو، با موعد تحویل آذر و دی‌ماه سال ۹۶ و به‌صورت اینترنتی پیش‌فروش و عرضه شد که با استقبال روبه‌رو شد.

وی گفت:

گروه خودروسازی سایپا با هدف رضایتمندی و حمایت از هموطنان مرحله دوم پیش‌فروش ساندرو استپ وی، از ساعت ۱۱ روز دوشنبه اول آبان‌ماه، با موعد تحویل بهمن و اسفند سال‌جاری را آغاز خواهد کرد.

تقی‌زاده با اشاره به فروش اینترنتی ساندرو استپ‌وی تصریح کرد:

معاونت فروش و بازاریابی گروه سایپا با هدف جلوگیری از عرضه مجدد و توزیع عادلانه محدودیت کد ملی را در این طرح اجرا خواهد کرد؛ بنابراین امکان ثبت‌نام تنها برای مشتریانی فراهم خواهد بود که تاکنون موفق به ثبت‌نام این خودرو نشده‌اند.
اخبار خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 158 پنجشنبه 27 مهر 1396 نظرات (0)
اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی خودروهای داخلی این روزها به اوج خود رسیده است؛کارشناسان معتقدند ریشه اصلی این اتفاق، در تیراژ پایین این محصولات نهفته است.آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر خودروهایی مانند ساندرو استپ وی، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۰۸، سمند سورن توربو شارژ، دنا پلاس و همچنین پراید ۱۱۱، با اختلاف قیمتی فاحش نسبت به نمایندگی، در بازار عرضه می‌شوند.


به گزارش خودرو سریع ، بر این اساس، تفاوت قیمت کارخانه و بازار ساندرو استپ وی به حدود 8 میلیون تومان رسیده و پژو 2008 نیز 25 میلیون تومان بیش از قیمت رسمی، در بازار آزاد فروخته می‌شود.با نگاهی به نام خودروهای موردنظر، به وضوح مشخص می‌شود که همگی یا در تیراژی پایین به تولید می‌رسند یا خبرهایی مبنی بر حذف آنها از خطوط تولید خودروسازان منتشر شده است.

به جز پراید 111 که انتشار خبر حذف آن، دلیل اصلی افزایش قیمت این محصول است، سایر خودروهای نامبرده جزو محصولات با کیفیت داخلی به‌شمار می‌روند و اتفاقا تیراژ هیچکدام جوابگوی تقاضای موجود برای آنها نیست.
هرچند عدم نظارت شورای رقابت بر قیمت بیشتر این خودروها نیز دلیلی بر تفاوت نرخ کارخانه و بازار آنها محسوب می‌شود، با این حال مشکل اصلی به تیراژ پایین‌شان برمی‌گردد.
در واقع نظام عرضه و تقاضا در بازار این مدل خودروها از تعادل لازم برخوردار نیست و از همین رو ضعف عرضه در برابر تقاضا، خود را در قالب افزایش قیمت (به‌خصوص در بازار آزاد) و فاصله گرفتن از نرخ رسمی نشان می‌دهد.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 155 سه شنبه 25 مهر 1396 نظرات (1)
همچنین در جدیدترین قیمت‌گذاری ایران خودرو، نرخ کپچر با گرمکن صندلی 121 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خودرو سریع ، ایران خودرو ضمن حذف گرمکن صندلی خودروی وارداتی رنو کپچر، قیمت این خودرو را ۱۰ میلیون تومان افزایش داد.


ایران خودرو در سری جدید فروش جدید رنو کپچر وارداتی علاوه بر حذف گرمکن صندلی، قیمت این خودرو را نیز نسبت به فروش قبلی 10 میلیون تومان افزایش داد.

قبلاً رنو کپچر با گرمکن صندلی به قیمت 109 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شد اما حالا گرمکن صندلی از روی این خودرو حذف شده و در عین حال این محصول با قیمت 119 میلیون و 900 هزار تومان به خریداران عرضه می شود.

همچنین در جدیدترین قیمت‌گذاری ایران خودرو، نرخ کپچر با گرمکن صندلی 121 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است. این در حالی است که قرار بود واردات رنو کپچر توسط ایران خودرو با هدف سنجش بازار صورت گیرد و در صورتی که تقاضای مناسبی برای خرید این خودرو وجود داشته باشد، نسبت به داخلی سازی آن اقدام شود، نه اینکه شرکت خودروساز به واردکننده خودرو تبدیل شود. به این ترتیب با داخلی سازی خودرو، قیمت تمام شده آن نسبت به نرخ وارداتی پایینتر خواهد بود و این خودرو با قیمت کمتری به مشتریان عرضه می‌شود.

در عین حال مشخص نیست دلیل این افزایش قیمت 10 میلیون تومانی چیست، اگر اتفاقی مانند افزایش نرخ ارز بهانه‌ای برای رشد قیمت کپچر باشد باید گفت که هنوز رشد مقطعی نرخ ارز بر محصولات وارداتی اثرگذار نبوده است، زیرا با توجه به تحویل فوری کپچرهای ثبت نامی، این خودروها قبلاً و با نرخ‌های پیشین ارز به کشور وارد شده و در نتیجه نباید رشد قیمتی از محل نرخ ارز را تجربه کند. در هر حال، جای خالی نظارت دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت و سازمان حمایت حس می شود.

خودرو گراف
احسان چاه شوری بازدید : 118 جمعه 21 مهر 1396 نظرات (0)
در صنعت خودروسازی، بازار فروش در سگمنت خودروهای هاچ بک و سدان بسیار داغ است و به همین منظور، شرکت‌های سازنده سعی دارد علاوه بر تولید یک خودروی هاچ بک، نسخه سدان آن را هم تولید و روانه بازار کنند یا بلعکس. حال این موضوع می‌تواند تاحدودی در مورد "رنو مگان" هم صادق باشد، زیرا نسل جدید این خودرو در دو سبک بدنه "سدان" و "هاچ بک" آماده عرضه به مشتریان شده است تا کسانی که دوست دارند فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب خود و یا حتی یک صندوق بار داشته باشند، نسخه‌های سدان را انتخاب کنند. حال اخیرا یک دستگاه رنو مگان سدان در مدل‌های 2017 در اختیار کارشناسان "کار ادوایس" قرار گرفته است تا معایب و مزیت‌های این اتومبیل را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خودرو سریع ، با وجود جمعیت بسیار زیاد خودروهای سدان در صنعت خودروسازی، رنو مگان 2017 با تمام قدرت وارد میدان شده است که مهم‌ترین ویژگی آن در همین ابتدای کار می‌تواند طراحی ظاهری بسیار خوب آن باشد. طرحی که بر روی دیگر محصولات نسل جدید رنو همچون "تالیسمان" و "کولیوس" هم شاهد هستیم و بدون شک یکی از زیباترین‌های صنعت خودروسازی به شمار می‌رود که حالا بر روی نسل جدید رنو مگان نقش بسته است. البته این موضوع می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد، زیرا خیلی‌ها طراحی ظاهری رنو مگان را پر از تناقض می‌دانند و اعتقاد دارند که الگوهای طراحی این خودرو با یکدیگر همخوانی ندارد که باز هم به سلیقه افراد برمی‌گردد.

نقد و بررسی- نکات مثبت و منفی رنو مگان

از خودروی مگان 2017 در نسخه سدان، طبق گفته کارشناس "کار ادوایس" تنها دو مدل ساخته شده است که یکی از آنان تحت عنوان "Zen" شناخته شده و دیگری با نام "Intens" به مشتریان عرضه می‌شود. شما برای خرید تیپ "Zen" می‌توانید هزینه 27 هزار و 490 دلار را پرداخت کنید که حدود 4000 دلار کمتر از نسخه دوم است، اما در مقابل شما تجهیزات مهمی همچون سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، سنسورهای پارک جانبی!، شیشه‌های ویژه و همچنین رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی را از دست خواهید دارد، اما در مقابل همچنان سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، چراغ‌های جلو خودکار، سیستم کنترل هوای دوکاناله و همچنین سیستم راهیاب ماهوره‌ای را به عنوان تجهیزات استاندارد در اختیار خواهید داشت، هرچند می‌توان با پرداخت 700 دلار هزینه بیشتر به شرکت سازنده، از سیستم ترمز اضطراری و همچنین سیستم هشدار برخورد از جلو بهره‌مند شد.

نقد و بررسی- نکات مثبت و منفی رنو مگان
همانند نسخه هاچ بک، رنو مگان سدان هم به یک موتور بنزینی توربوشارژر با حجم 1.2 لیتری مجهز خواهد شد که یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه به آن متصل شده و می‌تواند یک عملکرد مطلوب برای اتومبیل داشته باشد. در ادامه نیز گفتنی است که طول این خودرو به چیزی حدود 5 متر می‌رسد.


با ورود به داخل کابین رنو مگان 2017، در حقیقت یک تجربه هیجان انگیز نخواهد داشت، زیرا فضای داخل کابین این خودرو به شدت تاریک و دلگیر طراحی شده است و پلاستیک‌های بکار رفته در قسمت‌های مختلف کابین هم این احساس را به شما تلقین می‌کند که گویا از پلاستیک‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت ساخته شده‌اند، به همین دلیل پس از چند دقیقه ممکن است که تصمیم به ترک اتومبیل بگیرید.
به غیر از این موارد، کیفیت مواد بکار رفته در قسمت‌های دیگر اتومبیل بسیار خوب هستند و کنسول مرکزی اتومبیل هم با یک ایده خلاقانه طراحی شده است که در قسمت بالای خود از یک صفحه نمایشگر 7 اینچی سود می‌برد، اما همین سیستم سرگرمی دارای 2 سوکت USB، جک AUX و همچنین سوکت برق 12 ولت است که با استفاده از آن می‌توان تلفن همراه خود را شارژ کرد. علاوه بر این‌ها، سیستم سرگرمی اتومبیل به یک سیستم صوتی Arkamys مجهز شده است که دارای 8 بلندگوی مجزا بوده و می‌توان از طریق کلیدهای تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان، نسبت به کم و زیاد کردم حجم صدای خروجی این سیستم اقدام کرد.
صفحه نمایشگر 7 اینچی کنسول مرکزی، به رابط کاربری R-LINK 2 مجهز شده است که پاسخ آن نسبتا سریع خواهد بود، اما چند مورد نقص در این سیستم دیده می‌شود که ممکن است حین استفاده شما را ناامید کند. به محض ورود به داخل کابین هم با صدای نسبتا بلندی به شما خوش آمد گفته می‌شود که برای هر بار ترساندن شما ایده بسیار جالبی است!. بر روی کنسول مرکزی هم تا حد امکان سعی شده از کلیدهای فیزیکی استفاده نشود، ولی بجای آنان کلیدهای لمسی قرار گرفته است که هربار شما را به چالش می‌کشد، بویژه در جاده‌های ناهموار که شما را برای لمس یکی از آنان اذیت می‌کند.

نقد و بررسی- نکات مثبت و منفی رنو مگان
بزرگ‌ترین چالش پیش روی رانندگان هم می‌تواند زمانی باشد که در حال کار با سیستم ناوبری اتومبیل و یا در صفحه اصلی سیستم سرگرمی این اتومبیل هستید. طبق ادعای کارشناس "کار ادوایس"، هنگام کار با سیستم ناوبری اتومبیل برخی از اطلاعات نشان داده نمی‌شود و یا این صفحه نمایشگر به صورت پیشفرض ساعت را برای شما در صفحه منو نشان نمی‌دهد، به همین دلیل لازم است تا یکی از کلیدهای صفحه نمایشگر را لمس کنید تا ساعت آنالوگ برای شما نشان داده شود!.
در عقب تومبیل، شرکت سازنده تنها 2 نقطه ISOFIX در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از جایگاه تعبیه شده در قسمت عقب کابین، صندلی کودکان خود را در این نقاط نصب کنید. به غیر از این‌ها، قسمت عقب اتومبیل دارای سیستم تهویه بوده، از یک سوکت برق 12 ولت برای شارژ تلفن همراه بهره می‌برد و همچنین یک فضای پای کافی در اختیار سرنشینان بزرگسال عقب قرار می‌دهد. پشت صندلی‌های جلو نیز با یک "وینیل نرم" پوشانده شده و دارای جیب‌های بزرگ است که می‌توانید وسایل دم دستی خود را داخل آن قرار دهید. سرو صدای داخل کابین به انداره کافی آرام است تا کودکان شما در حین رانندگی توانایی خوابیدن داشته باشند و یا ارتباط کلامی با صدای کمتر میان 2 نفر برقرار شود.

نقد و بررسی- نکات مثبت و منفی رنو مگان
حجم فضای بار رنو مگان سدان معادل 503 لیتر عنوان شده است که نسبت به خودروی هوندا سیویک سدان، چیزی حدود 16 لیتر حجم کمتر دارد، اما می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب و دسترسی به فضای بیشتر کابین، حجم صندوق بار اتومبیل را به 987 لیتر افزایش داد. در قسمت زیرین صندوق بار هم یک لاستیک زاپاس قرار دارد.
در بخش فنی اتومبیل، شرکت سازنده از یک پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژر استفاده کرده است که دارای 130 اسب بخار قدرت در کنار 205 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که با ارسال این نیرو به سمت چرخ‌ها بوسیله جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، می‌توان این خودروی حدودا 1.3 تنی را در عرض 10.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رساند. باتوجه به آزمایشات صورت گرفته از سوی کارشناسان "کار ادوایس"، این خودرو می‌تواند مصرف سوخت 6 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر داشته باشد، اما در محیط‌های شهری مصرف سوخت ماشینتان حتی به 8.6 لیتر هم خواهد رسید.
در پایان هم کارشناسان "کار ادوایس" پس از بررسی قسمت‌های مختلف این اتومبیل، نمراتی برای بخش‌های مختلف این خودرو داده‌اند که به ترتیب می‌تواند نمره 7 برای کارایی و اقتصاد، نمره 8 برای فضای کابین و راحتی، نمره 7.5 برای تکنولوژی و قابلیت اتصال، نمره 7.5 برای قیمت و امکانات و همچنین در پایان نمره 7.5 برای سطح رانندگی و هندلینگ رنو مگان 2017 سدان باشد که از مجموع آنان و تقسیم بر تعداد، عدد نهایی 7 بدست می‌آید.

خودرو بانک
احسان چاه شوری بازدید : 98 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
مدیرعامل شرکت رنو در پاسخ به سوالی در مورد احتمال وضع مجدد تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران گفت: «مشخص است که اگر همکاری با ایران غیرممکن شود، ما با همکاری هم برنامه ای را طراحی خواهیم کرد تا فعالیت تجاری مان در این کشور را تعلیق کنیم.»

به گزارش خودرو سریع ، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد، نیمی از مدل های تولیدی این شرکت تا سال 2022 خودروهای برقی یا هیبریدی خواهد بود و این شرکت در حال سرمایه گذاری قابل توجهی در خودروهای روباتیک است که دارای سطح بالایی از استقلال عمل هستند.

کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنو در پاسخ به سوالی در مورد چالش های احتمالی پیش روی فعالیت رنو در ایران در صورت وضع مجدد تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران گفت:

مشخص است که اگر همکاری با ایران غیرممکن شود، ما با همکاری هم برنامه ای را طراحی خواهیم کرد تا فعالیت تجاری مان در این کشور را تعلیق کنیم، اما این به هیچ وجه بدان معنا نیست که ما ایران را ترک خواهیم کرد.


قبل از تشدید تحریم های غرب علیه ایران به بهانه برنامه هسته ای این کشور، شرکت رنو در ایران فعال بود و بعد از لغو تحریم ها جزو اولین شرکت های غربی بود که همکاری تجاری با ایران را از سر گرفت.
گوسن تاکید کرد که بازار ایران دارای پتانسیل بالایی است. وی افزود:

اگر ما نتوانیم به صورت فوری در آنجا کار کنیم، در طی یک، 2 یا 3 سال آینده در آنجا کار خواهیم کرد، زیرا من فکر نمی کنم این شرایط تا ابد ادامه داشته باشد.
خبرگزاری تسنیم
احسان چاه شوری بازدید : 182 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
با توجه به رنج قیمتی بسیار جذاب این خودرو، رنو ساندرو یکی از مدعیان سگمنت خودرو در بین چینی‌هایی همچون لیفان X50 و یا برلیانس H320 است. رنو ساندرو به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز شده که دقیقاً همان پیشرانه رنو تندر 90 است اما از نظر گیربکس عملکرد نسبتاً مناسبی دارد و می‌تواند ساندرو را از نظر یک خودروی هاچ‌بک شهری، خودرویی مناسب معرفی کرد.

به گزارش خودرو سریع ، در این مطلب ما درگ رنو ساندرو و لیفان X50 بارگذاری کردیم. این مطلب توسط وب سایت خودرو بانک در تاریخ 23 بهمن 1395 تهیه شده است.

احسان چاه شوری بازدید : 115 پنجشنبه 13 مهر 1396 نظرات (0)
این‌ روزها بازار خودرو به سوی خودروهای اتوماتیک سوق پیدا کرده است. از همین رو بسیاری از مردم سعی دارند تا با پرداخت کمترین وجه ممکن، صاحب یک خودروی اتوماتیک شوند تا با آسودگی بیشتر در ترافیک شهرهای بزرگ رانندگی کنند. اما این موضوع را باید درنظر داشت که با پرداخت مبلغی حدود 50 میلیون تومان، کدام گزینه می‌تواند انتخابی هوشمندانه و مطمئن باشد تا با آسودگی خاطر اقدام به سفر درون شهری و یا خارج از شهر کنید. انتخاب در رده 40 تا 50 میلیون تومان، شامل خودروهای اقتصادی می‌شود که مناسب برای کاربری روزانه شهری است.

به گزارش خودرو سریع ، تندر 90 اتوماتیک اولین گزینه‌ای است که ممکن است هرکس که قصد خرید خودرویی بادوام و باکیفیت را داشته باشد، به آن فکر کند.

اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که شاید تندر 90 اتومات را تحت‌الشعاع خود قرار دهند.
گفتنی است اخیرا تندر پلاس اتوماتیک نیز به زمره خودروهای اتوماتیک اقتصادی بازار اضافه شده، که با ظاهری بروزتر و طراحی قابل قبول‌تری با قیمت 48 میلیون و 900 هزار تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد.
همچنین برچسب قیمتی 51 الی 53 میلیون تومان در بازار آزاد روی این خودرو نصب می‌شود.
اما تندر 90 اتوماتیک، خودرویی است که باتوجه به قدمت حضورش در ایران، موجب شده بسیاری از مردم به آن اطمینان کنند و برای خرید آن مبلغی حدود 38 تا 48 میلیون تومان بسته به سال ساخت و کارکرد آن، پرداخت کنند.

تندر 90 اتوماتیک خودرویی است که از استهلاک کمی برخوردار بوده و با عملکرد خوب موتور و گیربکس، توانسته طیف وسیعی از خریداران را راضی نگه‌ دارد.
اما اگر قصد خرید خودرویی بروزتر را دارید، برلیانس H330 رقیبی جدی برای تندر 90 بوده که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است.
اما مساله اصلی، کیفیت بوده که تندر در این زمینه گوی رقابت را از رقیب چینی ربوده است.
برلیانس H330 اتوماتیک مدل 94 با کارکردی حدود 10 تا 15 هزار کیلومتر، گزینه‌ای است که قیمتی معادل تندر 90 اتوماتیک صفر کیلومتر دارد، شاید همین موضوع سبب شود برخی از خریداران که قصد پرداخت مبلغی حدود 48 تا 49 میلیون تومان را دارند، سراغ این خودروی کارکرده بروند و امکانات رفاهی بیشتر و کیفیت پایین‌تر آن را به تندر 90 اتوماتیک ترجیح دهند.
همچنین رنو ساندرو اتوماتیک نیز گزینه دیگری است که می‌تواند جایگزینی مناسب با قیمت 49 تا 54 میلیون تومان برای تندر 90 اتومات باشد ولی با توجه به هاچ بک بودن آن فضای بار کمتری نسبت به تندر 90 اتوماتیک دارد.

تندر 90 اتوماتیکی که در تصاویر مشاهده می‌کنید، مدل 96 بوده که از سلامت فنی و ظاهری برخوردار است.
کارکرد این خودرو 10 هزار کیلومتر بوده که همین موضوع سبب شده قیمت 47 میلیون تومانی برای آن درنظر گرفته شود.
درحال حاضر نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود 48 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود.
تندر 90 اتوماتیک از همان پیشرانه 6/1 لیتری تندر 90 بهره می‌برد که دارای توان 105 اسب‌بخار است.
همچنین گیربکس اتوماتیک 4 سرعته این خودرو هماهنگی بسیار خوبی البته در سطح قیمتی خود، با پیشرانه دارد.
به نظر می رسد رنو تندر 90 اتوماتیک در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان گزینه مناسبی برای خانواده هایی است که دنبال فضای بار بیشتری هستند و رنو ساندرو فضای مناسبی ندارند. ولی اگر بودجه به بالای 50 میلیون تومان برسد، شاید بتوان خودروهایی مانند بسترن B30 و یا بی وای دی F3 را جزو گزینه های اصلی سدان های اتوماتیک بدانیم.

خودروبانک
احسان چاه شوری بازدید : 364 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
مدل‌های ۱۳۹۵ به پایین رنو تندر۹۰ فاقد فیلتر هوای کابین بوده و باید به‌صورت دستی اقدام به نصب فیلتر کرد!

به گزارش خودرو سریع ، مدل‌های 1395 به پایین رنو تندر90 به‌صورت استاندارد فاقد فیلتر هوای کابین هستند و مالک باید شخصاً نسبت به نصب فیلتر اقدام نماید.

اگر هم داشبورد به‌واسطه نبود فیلتر بوی بد گرفته توصیه می‌شود از اسپری‌های شست‌وشوی تهویه دارای مواد ضد باکتری استفاده کنید.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 110 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
اگر در حدود 55 میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشیم و به دنبال یک اتومبیل هاچبک باشیم مزدا 2 یکی از گزینه های کارکرده موجود در بازار است که با بودجه ما همخوانی دارد و خودرو سریع امروز قصد دارد تا مزدا 2 را با نمونه صفر کیلومتر رنو ساندرو مقایسه کند و در پایان ببینیم با توجه به مسائل و ویژگی هایی که در مورد مزدا 2 و رنو ساندرو وجود دارد کدام ماشین می تواند به عنوان گزینه ای با ارزش خرید بالاتر انتخاب شود .

به گزارش خودرو سریع ، با ما همراه باشید تا این دو خودرو زیر 60 میلیون را بررسی کنیم.

رنو ساندرو

رنو ساندرو در این روز ها یکی از پر طرفدار ترین ماشین های هاچبک موجود در بازار است و روز به روز به تعداد رنو ساندرو های موجود در خیابان به خاطر ویژگی های مثبت این ماشین و قیمت مناسبی که دارد افزوده می شود .
در بازار های جهانی بیشتر از یک دهه است که این مدل از رنو ساندرو عرضه شده است بنابر این طراحی رنو ساندرو کمی نسبت به ماشین های رقیب استایل قدیمی تری دارد اما با این اوصاف رنو ساندرو زیبا و جذاب است و استقبال بالای قشر ها و سنین مختلف مردم از رنو ساندرو نشان میدهد که طراحی این ماشین باب میل مردم ایران است .
رنو ساندرو در داخل کابین همانند دیگر ماشین های برند داچیا استایل خوب اما کمی محافظه کارانه دارد که ارگونومی خوب و وسعت دید و طراحی قابل قبول از جمله ویژگی های کابین رنو ساندرو است که در همان دقیقه های اول سپری شده در کابین رنو ساندرو به چشم می آیند .
نکته دیگری که در مورد رنو ساندرو قابل ذکر است شباهت کلی کابین این ماشین با رنو تندر 90 و رنو داستر است و در واقع برادر های رومانیایی زبان طراحی یکسانی در درون کابین دارند .
رنو ساندرو یکی از با کیفیت ترین ماشین های مونتاژ شده در ایران است و از نظر کیفیت متریال و کیفیت ساخت حرف های زیادی برای گفتن دارد .
کابین رنو ساندرو از نظر راحتی ، آکوستیک و فضای سرنشینان کاملا عالی عمل کرده است . تا اینجا رنو ساندرو پا به پای رقیب ژاپنی خود یعنی مزدا 2 حرکت کرده است و در ادامه بیشتر با برتری های رنو ساندرو نسبت به مزدا 2 آشنا می شویم . رنو ساندرو در بخش فنی با رنو تندر 90 ، رنو سیمبل و دیگر ماشین های این خانواده یکسان است و این موضوع به معنی استفاده از پیشرانه کم استهلاک و پر توان K4M در سینه رنو ساندرو است و برای انتقال قدرت رنو ساندرو هم از ورژن DP2 گیربکس AL4 استفاده گردیده است .
رنو ساندرو به لطف پیشرانه خوبی که دارد قابلیت تولید 105 اسب بخار در دور موتور 5750 دور در دقیقه را دارد اما مزیت اصلی آن تولید 105 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3750 دور در دقیقه است که این اعداد و ارقام نوید یک شتابگیری خوب را می دهند .
مصرف سوخت ترکیبی رنو ساندرو اتوماتیک معادل ۸.۳ لیتر است و به کمک گشتاوری که در دور های پایین تولید میکند به مصرف کمتر هم می توان دست پیدا کرد .
از اعداد و ارقام که گذر کنیم از جمله برتری های رنو ساندرو نسبت به مزدا 2 خدمات پس از فروش خوب این ماشین است یعنی برای مزدا 2 قطعات یدکی کمیاب است و قیمت بالایی دارد اما رنو ساندرو از این نظر ماشین بسیار مناسب و کم خرجی است .
رنو ساندرو یکی از خوش دست ترین ماشین های هاچبک است که در این رنج قیمت قابل خرید است و دلایل مختلفی دارد .
رنو ساندرو و تندر 90 پلت فرم مشترکی دارند اما سیستم تعلیق رنو ساندرو مخصوصا در قسمت عقب تغییرات زیادی تجربه کرده است و از دیگر دلایل هندلینگ خوب رنو ساندرو نیز استفاده از ساب فریم در دل جلوی خودرو است که مانند یک شاسی اولیه عمل کرده و قسمتی از وزن قطعاتی چون موتور ، گیربکس و پلوس ها در هنگام شتاب گیری ، ترمز کردن و پیچیدن را تحمل میکند و هندلینگ را بسیار بهبود می بخشد و در تصادفات نیز باعث آسیب رسیدن کمتر به شاسی و بدنه می شود .
ماشین های مزدا همیشه در بحث هندلینگ موفق بوده اند اما این بار رنو ساندرو هم ماشین خوش دست و خوبی است و سواری با رنو ساندرو حس و حال خوبی به همراه دارد .
از برند رنو در این چند وقت اخیر می توان به عنوان موفق ترین برند خودرویی در حال حاضر کشور یاد کرد زیرا با استراتژی صحیحی که داشته است فروش عالی را همه مدل هایش تجربه کرده است و رنو ساندرو هم جزء موفق ترین این ماشین ها بوده که نسبت به مزدا 2 کارکرده ویژی هایی چون بازار خرید و فروش عالی ، خدمات پس از فروش بهتر و فراوانی لوازم یدکی ، افت قیمت کمتر و دارد و از همه مهم تر شما نمونه صفر کیلومتر رنو ساندرو را خریداری می کنید در حالی که مزدا 2 نمونه صفر ندارد و بنابر این همین هم استهلاک را از قبل بیشتر افزایش می دهد .

مزدا 2 کارکرده

در یک بازه زمانی کوتاه که تقریبا دو سال به طول انجامید کوچکترین نماینده مزدا یعنی ماشین مزدا 2 توسط گروه بهمن تولید گردید که به دلایلی هم چون عدم استقبال کافی تولید مزدا 2 متوقف گردید و گروه بهمن هم تا به حال ماشینی به عنوان جایگزین مزدا 2 به بازار معرفی نکرده است .
مزدا 2 یکی از جذاب ترین و خوش چهره ترین ماشین های میکرو هاچبک است که تا به حال توانسته به ایران ورود پیدا کند .
از عمر مزدا 2 زمان زیادی می گذرد اما طراحی صحیح و اصولی و به کار بردن پارامتر هایی که باعث شده اند تا مزدا 2 به عنوان یک ماشین هاچبک چهره خوبی داشته باشد باعث شده اند تا هنوز هم مزدا 2 یک ماشین زیبا به نظر بیاید و چهره مناسبی را از خود در بین رقبایش یه نمایش بگذارد .
با ورود به کابین مزدا 2 طراحی جالب و متفاوت این ماشین اولین نکته ای است که جلب توجه می نماید .
در طراحی کابین مزدا 2 همه چیز بر اساس اشکال دایره ای طراحی شده است که در کنار طراحی جمع و جور بدنه ماشین که با طراحی کابین مزدا 2 هماهنگ است چهره جالبی به نمایش در آمده است .
همانند همه ماشین های گروه بهمن مزدا 2 هم از کیفیت ساخت خوب و متریال با کیفیت بهره می برد اما از نظر آپشن سطح متوسط و دور از انتظاری را دارا می باشد که البته با توجه به قیمت مزدا 2 طبیعی است که تجهیزات خاصی وجود نداشته باشد.
مزدا 2 از یک پیشرانه جمع و جور 4 سیلندر با آرایش خطی به حجم دقیق 1498 سی سی بهره می برد که 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را برای مزدا 2 به ارمغان می اورد .
مزدا 2 از نظر شتابگیری یک ماشین متوسط است و از آنجایی که مزدا 2 برای استفاده شهری طراحی شده است کشش متوسط پیشرانه آن چندان دور از انتظار نیست البته در مقابل استهلاک کم و مصرف سوخت 7.5 لیتری مزدا 2 در سیکل ترکیبی هم نکات مثبتی است که باید به آن اشاره کرد .
مزدا 2 از گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک برای انتقال قدرت ماشین به چرخ های جلو استفاده می کند که با پیشرانه مزدا 2 هماهنگی کامل دارد و دقت خوبی را در شرایط مختلف از خود نشان می دهد .
بخش فنی مزدا 2 مانند دیگر ماشین های این کمپانی پر از ویژگی های مثبت است اما در ایران وضعیت ضعیف خدمات پس از فروش مزدا 2 نگهداری این ماشین در بلند مدت را با مشکل مواجه می کند .
مزدا تولید کننده ماشین های مسابقه ای است و از تجربه ساخت ماشین های عالی مسابقه ای خود در تولید ماشین های سواری به منظور سواری لذت بخش تر و ایمن تر استفاده کرده است و مزدا 2 هم با وجود این مسائل توانسته است هندلینگ عالی را با توجه به ابعاد کوچکی که دارد به نمایش بگذارد و از همه مهم تر سواری با مزدا 2 لذت و حال خوب را به همراه دارد .
میکرو هاچبک ژاپنی مد نظر ما یعنی مزدا 2 یک ماشین جمع و جور سرشار از ویژگی های مثبت است که در بازار ایران به علت مسائلی چون فروش متوسط ، خدمات پس از فروش ضعیف ، افت قیمت زیاد انتخاب خوبی نیست و رنو ساندرو صفر کیلومتر در این رنج قیمت ویژگی های عالی زیادی را به نمایش می گذارد ضمن اینکه فروش عالی را هم تجربه کرده است .

مشخصات فنی
مدلمزدا 2رنو ساندرو
کلاس هاچ بک هاچ بک شهری
گیربکس 4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک چهار دنده اتوماتیک
محور متحرک دیفرانسیل جلو (FWD) دیفرانسیل جلو(fwd)
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ 4 خطی / 16 4خطی/16سوپاپ
حجم موتور -سی سی- 1498 1598
قدرت 102 اسب بخار 6000 دور در دقیقه 105 اسب بخار 5750 دور در دقیقه
گشتاور 135 نیوتن متر 4000 دور در دقیقه 145 نیوتن متر 3750 دور در دقیقه
حداکثر سرعت 175 170
شتاب صفر تا صد 11 11.5
طول-عرض-ارتفاع 3835طول-1695عرض-1475 ارتفاع 4020طول-1746عرض-1534 ارتفاع
وزن خالص 1055 1146
مشخصات تایر 185/55R15 185/65R15
مصرف ترکیبی 7,5 لیتر 8.3 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 5
حجم مغزن 43 50
کیسه هوا راننده / سرنشین جلو راننده و سرنشین جلو
سیستم های ترمز و پایداری جلو دیسکی و عقب کاسه ای / ABS - EBD ABS - EBD جلو دیسکی عقب کاسه ایی
سیستم های امنیتی قفل مرکزی با ریموت / ایموبیلایزر ایموبیلایزر
سیستم های فرمان و هدایت قدرت کمکی الکترونیکی هیذرولیکی- دنده شانه ایی
سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک   کنترل دستی
سیستم صوتی تصویری مالتی مدیا   پخش MP3 / اتصال AUX و USB  رادیو -سی دی -MP3-USB چهار عدد بلندگو
سیستم صندلی تنظیم دستی تنظیم دستی صندلی ها- پشت سریها با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم آینه و شیشه ها برقی شیشه ها برقی- آینه های کناری تنظیم برقی به همراه گرمکن
سیستم روشنایی تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو   مه شکن جلو -چراغ های جلو با قابلیت تنظیم دستی
سایر امکانات برف پاک کن عقب کنترل صوتی زیر فرمان- کامپیوتر سفری- برف پاک کن عقب

 

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 197 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
اگر در حدود 40 میلیون تومان برای خرید یک ماشین سدان بودجه داشته باشیم سه تا از ماشین های موجود در بازار که یکی از آنها جدیدترین ماشین معرفی شده است در این رنج قیمت جزء مناسب ترین گزینه ها میباشند . ماشین های ساینا اتوماتیک ، رنو تندر 90 کارکرده و پژو 206 صندوقدار را برای مقایسه امروز مد نظر قرار دادیم و قصد داریم با بررسی کامل ویژگی ها و مشخصات هر سه ماشین ببینیم با این بودجه کدام ماشین برای خرید ارزشمند تر است و در ازاء مبلغ پرداختی برای ما ویژگی های بیشتری را فراهم میکند .

به گزارش خودرو سریع ، با ما همراه باشید.

رنو تندر 90 اتوماتیک

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد که سادگی و قیمت پایین اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین است .
نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین را میتوان درک کرد و مبنای اصلی طراحی ماشین که سادگی میباشد را به خوبی میتوان مشاهده کرد . رنو تندر 90 در قسمت جلوی ماشین جلو پنجره ای هم رنگ بدنه دارد که زیبا است ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو رنو تندر 90 نمای زیبایی داده است و استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه ماشین هستند هم به بهتر شدن نمای کلی رنو ال 90 کمک شایانی کرده اند .
رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد و تصمیم گیری در مورد ظاهر ماشین را ما به شما عزیزان همراه با خودرو سریع میسپاریم .
از نظر جذابیت ظاهری در بازار ایران پژو 206 مقام اول را کسب میکند سپس رنو تندر 90 و بعد از آن هم سایپا ساینا که البته در مقایسه ما بحث ظاهری چندان ملاک نیست و کیفیت و اطمینان و ماندگاری پارامتر های مهم تری است .
در داخل کابین رنو تندر 90 همه چیز ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین ماشین بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی فروش ماشین و راحتی سرنشینان رنو ال 90 میباشد .
در ساخت رنو تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط داشبورد و کابین آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن ماشین و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد که اصلی ترین نکته رنو ال 90 به شمار میرود .
از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد که البته رنو تندر 90 از نظر آپشن در این مقایسه مقام سوم را کسب میکند . در کل ماشین رنو تندر 90 از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و نسبت به سایپا ساینا و پژو 206 صندوقدار از نظر کیفیت سطح بالاتری را دارا میباشد و با توجه به اینکه رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده مد نظر ما است اما هنوز هم کیفیت ساخت و متریال و قابلیت اطمینان به ماشین و بسیاری دیگر از پارامتر ها نسبت به رقبایش بهتر است .
رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .
رنو تندر 90 اتوماتیک سواری خوبی از خود ارائه میدهد و برای خانواده مناسب است و اگر به طور فنی بخواهیم به این سه ماشین نگاه کنیم پژو 206 صندوقدار در قسمت تعلیق عقب وضعیت بهتری را نسبت به هر دو ماشین دارا میباشد و چسبندگی بهتری دارد اما رنو تندر 90 هم پایدار و ایمن عمل میکند و ماشین خوش دستی است .
رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده یک سدان اقتصادی و کاملا مناسب برای خانواده است که در بودجه 40 میلیون تومان از آن به عنوان یک ماشین کم استهلاک و خوب یاد میکنند و نسبت به پزو 206 صندوقدار و سایپا ساینا کیفیت کاملا بهتری دارد ، در بلند مدت و کارکرد های بالا استهلاک و هزینه نگهداری های رنو تندر 90 بسیار پایین تر است و ضریب اطمینان رنو تندر 90 از رقبایش عدد بالاتری میباشد .
پژو 206 صندوقدار از سال 1380 ماشین پژو 206 وارد کشور شد و سال 1385 بود که نخستین پژو 206 صندوقدار یا به اصطلاح آریان پا به خیابان های کشور گذاشت و این ماشین در چند تیپ عرضه شد که در حال حاضر تنها نمونه های V8 206 صندوقدار به فروش میرسد . طراحی پژو 206 صندوقدار به گونه ای است که برخی این ماشین را میپسندند و برخی نا همگون و عجیب میدانند . در طراحی پژو صندوقدار طراحی درها ، ستون ها و گلگیر های عقب را تغییر نداده اند و همین باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار را از نمای جانبی یا پشت که نگاه میکنیم نا هماهنگ و آشفته به نظر برسد . کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 خوب و راضی کننده میباشد و در حد و اندازه های سایپا ساینا است اما از رنو تندر 90 کمتر است چون هنوز رنو تندر 90 هایی داریم که بیش از 10 سال از عمر آنها میگذرد و کوچک ترین سر و صدایی از اتاق ماشین شنیده نمیشود اما در این چند وقت اخیر زیاد شنیده ایم که کسانی پژو 206 خریده اند و از کابین ماشین صداعای اضافی زیادی به گوش آنها میرسد . از نظر آپشن و تجیزات پژو 206 صندوقدار از رنو تندر 90 به صورت خیلی جزئی بهتر است اما از نظر راحتی در کابین و ارگونومی هر دو ماشین سطح برابری دارند . قلب تپنده پژو 206 صندوقدار 4 سیلندر میباشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی 206 صندوقدار و داشتن اضافه وزن نسبت به نمونه هاچبک رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم این ماشین دارد که باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار علاوه بر قابلیت های تیونینگ فراوان در بخش فنی به صورت فابریک راندمان بالایی داشته باشد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین از گیربکس BE3 استفاده شده است که کیفیت ساخت آن بستگی به شانس شما دارد زیرا بعضی از گیربکس این ماشین به طور کامل رضایت دارند و عده ای گیربکس پژو 206 صندوقدار را پر از عیب و ایراد مینامند . در کل هماهنگی پیشرانه با گیربکس مناسب است ولی کیفیت بد دیسک و صفحه کلاچ در ماشین های صفر کیلومتر نکته ای بسیار آزار دهنده میباشد و تا اقدام به تعویض آن با نمونه های فرانسوی و اورجینال نکنید از حداکثر راندمان پژو 206 صندوقدار خود نمیتوانید بهره ببرید . رنو تندر 90 اتوماتیک در بخش فنی از نظر کشش و قدرت با پژو 206 صندوقدار است اما کیفیت فنی آن بسیار بالاتر است . در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار ماشین خوبی است و با توجه به اینکه اکسل عقب این ماشین مطابق با 206RC است هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود .
از نظر نرمی سواری 206 صندوقدار ماشین چندان خوبی نیست زیرا سواری اش نسبتا خشک و کوبنده احساس میشود .
فرمان 206 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف هایی از خود نشان میدهد و باعث میشود در در هنگام انجام مانور های سنگین با این ماشین احساس استرس به شما دست بدهد.
ترمز های 206 صندوقدار همانند نمونه هاچبک این ماشین 4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند و مجهز به ABS و EBD هم میباشند .
پژو 206 صندوقدار یک سدان 40 میلیونی است که در مقایسه ما مقام دوم را به خود اختصاص داد چون از رنو تندر 90 کیفیت پایین تری دارد و قابلیت اطمینان به رنو تندر 90 بیشتر است و از سایپا ساینا اتوماتیک هم ماشین لذت بخش تری است ، قابلیت های حرکتی بهتری دارد ، بازار خرید و فروش آن بهتر است و از نظر ظاهری هم چهره صحیح تر و قابل قبول تری را پژو 206 صندوقدار دارا می باشد .

ساینا اتوماتیک

سایپا ساینا همان تیبا است که فیس لیفت شده است و قلب لوکس تری به خود گرفته است و حالا نسخه اتوماتیک ساینا با اختلاف 10 میلیون تومانی نسبت به نمونه دنده ای و آپشن های بیشتر در حال ورود به بازار است .
از نظر ظاهری سایپا ساینا طراحی اصولی را دارا نمی باشد زیرا خطوط با هم هماهنگ نیستند ، طراحی و ابعاد چراغ ها با سایز بدنه متناسب نیست و ماشین بیش از حد حالت خمیدگی دارد و به همین علل سایپا ساینا در این مقایسه از نظر ظاهری مقام آخر را کسب می کند .
با ورود به کابین سایپا ساینا با طراحی اصولی تری نسبت به ظاهر ساینا روبرو می شویم که رنگ بندی و تریم خوبی دارد و سعی دارد تا کابین سایپا ساینا را مدرن جلوه دهد .
از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال سایپا ساینا اتوماتیک ماشین متوسطی است اما نقطه قوت این ماشین وجود آپشن های بیش از حد است که برای یک ماشین سدان ایرانی 40 میلیون تومانی ویژگی خوبی است .
سایپا ساینا اتوماتیک همان تیبا یا ساینا دنده ای از همان پیشرانه m15 بهره میبرد که 1503 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد با این تفاوت که اینبار با یک گیربکس cvt کوپل شده است .
از نظر کیفیت فنی ، کشش ، قابلیت های حرکتی و ... ساینا اتوماتیک در این مقایسه پایین ترین امتیازات را کسب می کند و در تست ها با اختلاف زیاد از رقبایش عقب می ماند .
این گیربکس برای نخستین بار است که بر روی یک ماشین در داخل ایران نصب می گردد و باید در طول زمان ببینیم که چقدر استهلاک دارد و هزینه نگهداری های آن تا چه حد است اما به صورت فرضی با توجه به کشش ضعیف ساینا به نظر نمی رسد که در 2 تا 3 سال اول برای این گیربکس بلژیکی مشکل خاصی پیش بیاید .
سایپا ساینا از نظر سیستم تعلیق ماشین ساده ای است و از همان پلت فرم و تعلیق قدیمی تیبا بهره می برد بنابر این قابلیت های مانور پذیری یا پایداری خیلی عالی را نمیتوان از ساینا انتظار داشت اما برای رفع نیاز های روزمره و استفاده در شهر ماشین مناسبی است و خواسته های شما را می تواند اجابت کند اما از نظر لذت رانندگی در این مقایسه مقام آخر را به خود اختصاص می دهد .
ساینا اتوماتیک تلاش سایپا برای عرضه ماشین های بهتر و مدرن تر است و این را از گیربکس cvt و آپشن های ساینا اتوماتیک می توان متوجه شد اما ای کاش سایپا در مورد ساینا توماتیک سعی میکرد تا کیفیت را افزایش دهد و ساینا را به ماشین لذت بخش تری تبدیل کند تا ارزش پرداخت 40 میلیون تومان را داشته باشد .

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 115 چهارشنبه 05 مهر 1396 نظرات (0)
فروش رنو فرانسه به ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۹۶۱۷ دستگاه رسید.

به گزارش خودرو سریع ، شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در هشتمین ماه سال جاری میلادی 14519 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.
فروش رنو فرانسه به ایران در این ماه نسبت به ماه قبل یعنی جولای افت 13 درصدی داشته است.
رنو در جولای 16733 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود. بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در 8 ماهه2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 82 درصدی داشته و به 99617 دستگاه رسیده است. در ماه های ژانویه تا اوت 2016 فروش رنو به ایران 54548 دستگاه اعلام شده بود. بر اساس این گزارش فروش رنو به ایران در 12 ماهه سال 2016 نسبت به سال قبل از آن رشد 110 درصدی داشت و به 108536 دستگاه رسید. رنو در سال 2015 بالغ بر 51500، در سال 2014 بالغ بر 33هزار دستگاه و در سال 2013 بالغ‌ بر 39هزار و 600 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 288 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (0)
با لزوم رعایت استاندارد‌های جدید خودرویی، امکان خروج تندر ۹۰ از بازار خودرو وجود دارد.

به گزارش خودرو سریع ،سال آینده تحولات اساسی در صنعت خودرو رخ خواهد داد، چراکه با الزام سازمان استاندارد مبنی بر رعایت استانداردهای جدید خودرویی، شاید برخی از خودروها که فروش کمابیش خوبی هم در بازار دارند، حذف شوند و خودروسازان باید به فکر جایگزینی برای آنها باشند. 

خودروهایی مانند خانواده پراید، پژو ۴۰۵، حتی تندر ۹۰ امکان خروج از بازار را دارند، چراکه ممکن است نتوانند استانداردها را پاس کنند و از هم اکنون گمانه زنی ها برای جایگزینی آنها مطرح شده است.
در سال‌های اخیر جایگزینی خودروهایی مثل پراید یکی از دغدغه‌های اصلی بوده، چراکه سهم عمده‌ای در بازار خودرو داشته، باوجود آنکه تندر۹۰ هم از خودروهایی است که متقاضی زیادی دارد، اما به پایان عمر خود نزدیک شده است.
این خودرو به دلیل استهلاک پایین، مصرف سوخت کم، جاداری و در نهایت کیفیت بالا از اصلی ترین خودروهای لیست منتخب بازار است.
گمانه زنی های زیادی برای جایگزینی تندر ۹۰ وجود دارد، اما رنو در خصوص جایگزین این خودرو اطلاعات دقیقی منتشر نکرده است، بنابراین با نگاهی به لیست محصولات این برند در می‌یابیم که یکی از پرفروش ترین خودروهای تولیدی این خودروساز مدل وستا است و لادا وستا در بازه قیمتی ۱۰ هزار دلاری قرار می‌گیرد.
این خودرو در واقع با استفاده از پلتفرم رنو سیمبل تولید می شود و در سال ۲۰۱۵ جایگزین مدل پریورا شد. جالب است بدانید که پلتفرم B که وستا روی آن تولید می شود، ۴۴۱۰ میلی متر طول، ۱۷۶۴ میلی متر عرض و ۴۸۰ لیتر حجم صندوق عقب دارد. طول محوری این خودرو نیز ۲۶۳۵ میلی متر است که از نظر ابعاد نیز شباهت جالبی به تندر ۹۰ دارد ، از این رو لادا وستا در بخش فضای داخلی و صندوق عقب کاملا با نیازهای بازار که امروز هم خوانی دارد.

با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد، باید گفت: لادا وستا یکی از مهمترین کاندیداهای رنو در جایگزینی تندر۹۰ است. این خودرو درست در بازه قیمتی قرار دارد که در صورت داخل سازی قطعات و اعمال تغییراتی، می توان به راحتی تاج محبوبیت تندر۹۰ را بر سر بگذارد. هر چند در صورت حضور در بازار ایران، قیمت تمام شده آن نباید از مرز قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلار برای مدل پایه عبور کند. از زاویه دیگر می توان گفت مدل دوگانه سوز این خودرو با توجه به پتانسیل های سوخت گاز در ایران و آلودگی هوا می تواند، گزینه بسیار خوبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی هم باشد.
گفتنی است اعمال استانداردهای ۸۳ گانه در سال ۹۷ بدون شک خودروهای زیادی را با چالش رو به رو خواهد کرد اما رنو نشان داده گام هایش آهسته است و حالا با امضای قرار داد همکاری با ایدرو و یکی از شرکتهای ایرانی که سرمایه‌گذاری و تولید مستقیم را در داخل به همراه دارد، باید این برند را بازیگر اصلی آینده صنعت خودرو در ایران دانست.

دنیای خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 101 سه شنبه 04 مهر 1396 نظرات (0)
مدیر مهندسی محصول پارس خودرو از عرضه محصولات رنو در این شرکت با گیربکس جدید JHQ و کلاچ هیدرولیک خبر داد.

به گزارش خودرو سریع، پژمان شادچهره با بیان این مطلب که گیربکس JHQ نسل پیشرفته گیربکس های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت به گیربکس های JH3 دارد افزود: از این پس محصولات گیربکس دستی خانواده رنو در پارس خودرو با گیربکس پیشرفتهJHQ تولید می شود. وی گفت:

در حال حاضر بیشتر شرکت های خودرو ساز بزرگ دنیا در خودروهای با گیربکس دستی به جهت مزایا و سهولت رانندگی از کلاچ های هیدرولیک استفاده می کنند و شرکت پارس خودرو نیز به جهت بالا بردن رضایتمندی مشتریان، محصولات رنو خود را با کلاچ هیدرولیک به بازار عرضه می کند.

شادچهره با بیان مزایای کلاچ هیدرو لیک و گیربکس جدید خاطر نشان کرد:

نگهداری ساده تر، طول عمر بیشتر گیربکس، راندمان بالاتر، مصرف کمتر روغن گیربکس و کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از مصرف روغن از مزایای استفاده از کلاچ هیدرو لیک نسبت به کلاچ کابلی است.

مدیر مهندسی محصول پارس خودرو تصریح کرد:

عملکرد بهتر پدال کلاچ , تعویض دنده راحت تر از دیگر مزایای کلاچ هیدرولیک است که از مهرماه سال جاری محصولات تندر90، ساندرو دستی و پارس تندر از دی ماه با کلاچ هیدرولیک تولید و عرضه می شوند. گفتنی است پیش از این شرکت پارس خودرو ساندرو استپ وی دستی را با گیربکس JHQ تولید و به مشتریان عرضه می کرده است.

منبع:عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 90 دوشنبه 03 مهر 1396 نظرات (0)
ایران خودرو شرایط فروش نقدی و اعتباری تندر پیکاپ  را اعلام کرد که براساس آن متقاضیان در فروش نقدی از تخفیف ۲۰ میلیون تومانی استفاده می کنند.

 

به گزارش خودرو سریع ، ایران خودرو شرایط فروش نقدی و اعتباری تندر پیکاپ  را اعلام کرد که براساس آن متقاضیان در فروش نقدی از تخفیف ۲۰ میلیون تومانی استفاده می کنند.

 

منبع:اخبار خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 143 یکشنبه 02 مهر 1396 نظرات (0)
قیمت خودرو
 نام خودرومدلآخرین به روز رسانیشرکتقیمت
سایپا
1 سایپا 111 111
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
2 سایپا 131 131
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
3 سایپا 132 132
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
4 تیبا تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
5 تیبا 2 2
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
6 وانت سایپا 151 151
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
7 آریو S300 S300
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
8 چانگان CS35 CS35
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
9 کیا سراتو سراتو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
10 ساینا ساینا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
11 كوييك كوييك
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
12 برليانس H220 H220
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
13 برليانس H230 H230
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
14 پارس تندر تندر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
15 تندر 90 Tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
16 برليانس H330 H330
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
17 رنو ساندرو B90 B90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
18 ساندِرو استپ وِي استپ وِي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
19 برليانس H320 H320
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
20 برلیانس كراس C3 كراس C3
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
21 وانت دنگ فنگ ریچ  ریچ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
22 بون رلیانس Haise H2L  Haise H2L
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
23 وانت زامياد Z۲۴ Z24
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
24 وانت زامیاد پادرا پادرا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
25 ميني بوس آذر  آذر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
26 کامیون استراليس تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
27 کامیون كاوه كشنده كاوه كشنده
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
28 کامیون يورو كارگو يورو كارگو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
29 کامیون کشنده ولوو FH460 ولوو FH460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
30 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
31 کامیون ولوو FM460 ولوو FM460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
32 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
33 كاوه كمپرسي كمپرسي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
34 كاميون D270 D270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
35 كاميون R270 R270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
36 کامیونت فوتون فوتون
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
ایران خودرو
1 دنا دنا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 42 میلیون تا 45 میلیون
2 دنا پلاس پلاس
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 48 میلیون تا 53 میلیون
3 رانا LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
4 سورن ELX ELX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
5 سمند SE SE
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 28 میلیون 
6 سمند LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 30 میلیون تا 33 میلیون
7 وانت باردو باردو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو در حال بررسی
8 وانت آريسان آريسان
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 29 میلیون
9 پژو 2008 2008
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 103 میلیون تا 104 میلیون
10 پژو 508 508
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 180 میلیون تا 185 میلیون
11 پژو 301 301
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 94 میلیون تا 96 میلیون
12  پژو 207i  207i
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 42 میلیون تا 44 میلیون 
13  پژو 206 206 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 32 میلیون تا 39 میلیون
14  پژو 206 SD 206 SD 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو در حال بررسی
15  پژو پارس پارس 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 36 میلیون تا 39 میلیون
16  پژو 405 405
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 29 میلیون تا 30 میلیون
17  تندر 90 tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 38 میلیون تا 50 میلیون
18  تندر پیکاپ پیکاپ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 34 میلیون تا 36 میلیون
19  رنو کپچر کپچر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 108 میلیون تا 110 میلیون
20  سوزکی كيزاشي كيزاشي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی در حال بررسی
21  سوزکی گراند ويتاراي 2400 گراند ويتاراي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی از 135 میلیون تا 147 میلیون
22  هایما S7 S7
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما از 79 میلیون تا 95 میلیون
23  هایما  S5 S5
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما در حال بررسی
24  دانگ فنگ H30 CROSS H30 CROSS
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 دانگ فنگ از 45 میلیون تا 46 میلیون
خودرو

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 385
  • بازدید سال : 13,527
  • بازدید کلی : 82,647