loading...
خودرو سریع-اخبار خودرو ایران و جهان
احسان چاه شوری بازدید : 183 یکشنبه 07 آبان 1396 نظرات (0)
سازمان حمایت دلایل افزایش 1 تا 5 میلیون تومانی قیمت 5 خودروی سایپا را اعلام کرد.

 

به گزارش خودرو سریع ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دلایل این افزایش قیمت ها را اعلام کرد.

متن توضیحات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به شرح زیر است:

به استناد بند (5) ماده (58) مجموعه قوانین و مقررات اجرایی اصل (44) قانون اساسی ، تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت ، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری بر عهده شورای رقابت می‌باشد.بر این اساس ، شورای مذکور بازار خودروهای با رده قیمتی تا450 میلیون ریال را انحصاری قلمداد نموده و نسبت به تعیین قیمت خودروهای موجود در رسته قیمتی مذکور اقدام می‌‌نماید که بر اساس آخرین مصوبه صادره طی شماره 297 مورخ 12/4/1396 نسبت به ابلاغ افزایش قیمت برخی از خودروهای تولید داخل مشمول اقدام نموده است، لیکن خودروسازان تغییرات قیمت برخی از محصولات تولیدی نظیر تیبا دو را با توجه به شرایط پیک مصرف (فصل تابستان )با تاخیر در برنامه فروش اعمال کرده اند.
مضافاً شورای رقابت بازار خودروهای با رسته قیمتی بیش از 450 میلیون ریال را رقابتی اعلام نموده است بدین معنا که به دلیل تعدد عرضه کنندگان و همچنین تنوع بیشتر محصولات این رسته قیمتی ، شرایط بازار به گونه‌ای خواهد بود که امکان تعیین قیمت با سود غیر منطقی وجود نخواهد داشت و نیازی به نظارت و کنترل قیمتها از سوی مراجع حاکمیتی نخواهد بود.
بر همین اساس خودروهای مذکور از از شمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی خارج و به دلیل قرارگرفتن درفضای رقابتی مسئولیت قیمت گذاری آن با در نظر گرفتن هزینه های تولید به هیأت مدیره شرکت های مرتبط محول شده است. لذا تعیین قیمت خودروهای سراتو معمولی و اتوماتیک، چانگان و آریو و همچنین محصولات شرکت کرمان موتور بر اساس مکانیزم یاد شده صورت پذیرفته است .بدیهی است صرفنظر از موارد یاد شده، نظارت تکمیلی بر صحت میزان تغییرات قیمت و رسیدگی به شکایات واصله مطابق ضوابط عمومی قیمت گذاری صورت خواهد گرفت.
پرشین خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 143 یکشنبه 07 آبان 1396 نظرات (0)
محمدرضا شیخ عطار از ثبت قرارداد سایپا با هیوندای سخن گفت.

 

به گزارش خودرو سریع ، محمدرضا شیخ عطارمدیرعامل شرکت مگا موتور در حاشیه امضا این قرارداد گفت:

مذاکرات شرکت مگاموتور با هیوندایی پاور تک از اوایل سال 95 آغاز شده و این همکاری با انعقاد این قرارداد بسیار گسترده تر از قبل وارد فاز دوم خود خواهد شد.

وی افزود:

گروه سایپا بر اساس برنامه توسعه محصول خود و به منظور بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا بر روی پلتفرم های sp پس از بررسی تامین کننده های مختلف در خصوص قوای محرکه شرکت هیوندایی پاور تک را انتخاب و در اواخر سال 95 با این شرکت قراردادی جهت تامین گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای خودروی sp100 به امضا رساند.

مدیرعامل مگاموتور گفت:

این گیربکس با توان 170 نیوتن متر از جمله گیربکس های پرکاربرد در سطح دنیاست که ضمن رعایت استانداردهای روز دنیا در مباحث آلایندگی و مصرف سوخت پایین تر، در حین رانندگی انتظارات راننده را از یک سیستم انتقال قدرت خوب فراهم می نماید.

وی تصریح کرد:

در قرارداد اول تولید این نوع گیربکس، برای استفاده بر روی محصولات خودروی sp100 در نظر گرفته شده و امروز با انعقاد قرارداد دوم، گیربکس قوی تری با گشتاور 270 نیوتن متر برای خودروهای sp0 و همچنین مدل های کراس اوور پلتفرم sp است تولید خواهد شد.

شیخ عطار با اشاره به تغییر ذائقه مردم در استفاده از خودروهای اتوماتیک گفت:

نظر مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و علاقه بیشتری به استفاده از خودروهای اتوماتیک دارند و این موضوع اهمیت انتخاب و بهره گیری از گیربکس مناسب اتوماتیک را بیشتر کرده و مگاموتور بر همین اساس اقدام به انعقاد قرارداد با این شرکت معتبر بین المللی کرده است.

وی تاکید کرد:

با همین رویکرد گروه سایپا برای خودروهای اقتصادی خود چون گروه ایکس 200 از گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک بهره گرفت و در حال حاضر این نوع گیربکس بر روی دو خودرو ساینا و کوییک مورد استفاده قرار گرفته است. مدیرعامل مگاموتورگفت: یکدستگاه خودروی تولید شده sp100 در اختیار شرکت هیوندایی پاور تک قرار گرفته که پس از نصب گیربکس مذکور در حال گذراندن مراحل پایانی تست های مربوطه می باشد.

وی افزود:

با انتخاب این نوع گیربکس توانستیم گستره وسیعی از گیربکس های مختلف را برای پلتفرم های خود انتخاب کنیم و پوشش خوبی را برای محصولات متنوع گروه سایپا که در آینده به بازار وارد خواهد شد ارائه دهیم.

شیخ عطار گفت:

نگاه به همکاری با این شرکت درسال های آینده، برای داخلی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور است که قاعدتا برای این موضوع باید از مرحله مونتاژ عبور کرده و وارد ساخت پوسته و دنده های گیربکس شویم و البته این موضوع ارتباط بسیار زیادی با افزایش تیراژ تولیدی جهت اقتصادی شدن از نظر سرمایه گذاری آن دارد و با روندی که گروه سایپا در جایگزینی محصولات جدید خود دارد این موضوع در آینده ای نزدیک انجام خواهدشد.

وی تصریح کرد:

در حال حاضر محصولات شرکت هیوندایی پاورتک در چهار کشور آمریکا، مکزیک، کره و چین تولید و مونتاژ می شود و بر اساس قراردادی که با گروه سایپا منعقد کرده، در آینده ای نزدیک محصولات این شرکت معتبر بر روی محصولات گروه سایپا، به بازار ایران هم وارد خواهد شد.
بانک اطلاعات خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 149 شنبه 29 مهر 1396 نظرات (0)
گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد فروش مرحله دوم ساندرو استپ‌وی را در سال‌جاری اجرا کند.

 

به گزارش خودرو سریع ، رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه سایپا با اعلام این خبر افزود:

در دور اول پیش‌فروش ساندرو استپ‌وی در سال‌جاری ۷۵۰۰ دستگاه از این خودرو، با موعد تحویل آذر و دی‌ماه سال ۹۶ و به‌صورت اینترنتی پیش‌فروش و عرضه شد که با استقبال روبه‌رو شد.

وی گفت:

گروه خودروسازی سایپا با هدف رضایتمندی و حمایت از هموطنان مرحله دوم پیش‌فروش ساندرو استپ وی، از ساعت ۱۱ روز دوشنبه اول آبان‌ماه، با موعد تحویل بهمن و اسفند سال‌جاری را آغاز خواهد کرد.

تقی‌زاده با اشاره به فروش اینترنتی ساندرو استپ‌وی تصریح کرد:

معاونت فروش و بازاریابی گروه سایپا با هدف جلوگیری از عرضه مجدد و توزیع عادلانه محدودیت کد ملی را در این طرح اجرا خواهد کرد؛ بنابراین امکان ثبت‌نام تنها برای مشتریانی فراهم خواهد بود که تاکنون موفق به ثبت‌نام این خودرو نشده‌اند.
اخبار خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 159 پنجشنبه 27 مهر 1396 نظرات (0)
اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی خودروهای داخلی این روزها به اوج خود رسیده است؛کارشناسان معتقدند ریشه اصلی این اتفاق، در تیراژ پایین این محصولات نهفته است.آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر خودروهایی مانند ساندرو استپ وی، پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۰۸، سمند سورن توربو شارژ، دنا پلاس و همچنین پراید ۱۱۱، با اختلاف قیمتی فاحش نسبت به نمایندگی، در بازار عرضه می‌شوند.


به گزارش خودرو سریع ، بر این اساس، تفاوت قیمت کارخانه و بازار ساندرو استپ وی به حدود 8 میلیون تومان رسیده و پژو 2008 نیز 25 میلیون تومان بیش از قیمت رسمی، در بازار آزاد فروخته می‌شود.با نگاهی به نام خودروهای موردنظر، به وضوح مشخص می‌شود که همگی یا در تیراژی پایین به تولید می‌رسند یا خبرهایی مبنی بر حذف آنها از خطوط تولید خودروسازان منتشر شده است.

به جز پراید 111 که انتشار خبر حذف آن، دلیل اصلی افزایش قیمت این محصول است، سایر خودروهای نامبرده جزو محصولات با کیفیت داخلی به‌شمار می‌روند و اتفاقا تیراژ هیچکدام جوابگوی تقاضای موجود برای آنها نیست.
هرچند عدم نظارت شورای رقابت بر قیمت بیشتر این خودروها نیز دلیلی بر تفاوت نرخ کارخانه و بازار آنها محسوب می‌شود، با این حال مشکل اصلی به تیراژ پایین‌شان برمی‌گردد.
در واقع نظام عرضه و تقاضا در بازار این مدل خودروها از تعادل لازم برخوردار نیست و از همین رو ضعف عرضه در برابر تقاضا، خود را در قالب افزایش قیمت (به‌خصوص در بازار آزاد) و فاصله گرفتن از نرخ رسمی نشان می‌دهد.

عصر خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 140 دوشنبه 24 مهر 1396 نظرات (0)
در شرایطی که سایپا قصد داشت تولید پراید را تا پیش از مهلت مقرر از سوی سازمان استاندارد، متوقف کند، به‌دلیل مخالفت نهادهای بالادستی، طرح حذف زودتر از موعد این محصول، منتفی شد. آن طور که معاون بازاریابی و فروش سایپا اعلام کرد، پراید طبق زمان‌بندی اولیه و در‌صورتی‌که نتواند استانداردهای جدید را پاس کند، از ابتدای دی‌ماه سال آینده به تولید نخواهد رسید.

به گزارش خودرو سریع ، رضا تقی‌زاده با بیان اینکه سایپا قصد داشت تولید پراید را زودتر از دی‌ماه ۹۷ متوقف کند، افزود:

بر این اساس قصد داشتیم به واسطه طرح ویژه فروش پراید، مقدمات حذف زودتر از موعد این محصول را مهیا کنیم، با این حال به‌دلیل برخی مخالفت‌ها، از این طرح صرف‌نظر کردیم.


به گفته تقی‌زاده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سایپایی‌ها خواسته‌اند ابتدا جانشینی مناسب برای پراید یافته و پس از آن، این محصول را کنار بگذارند، از همین رو این شرکت طرح ویژه فروش پراید را متوقف کرده است.


اظهارات معاون بازاریابی و فروش سایپا اما در شرایطی است که پیش‌تر از قول وی گفته شده بود “طرح توقف تولید پراید منتفی شده است.” با این حال تقی‌زاده تاکید می‌کند:

پراید در‌صورتی‌که نتواند استانداردهای جدید (استانداردهای ۸۵ گانه مصوب شورای سیاست‌گذاری خودرو) را پاس کند، در همان تاریخ مقرر (ابتدای دی‌ماه ۹۷)، کنار گذاشته خواهد شد.


بنابر اعلام سازمان استاندارد:

استانداردهای خودرویی طی سه مرحله از ۵۵ به ۸۵ مورد ارتقا خواهد یافت و محصولاتی که نتوانند تا انتهای آذرماه سال آینده، به این استانداردها مجهز شوند، مجوز تولید از ابتدای دی‌ماه ۹۷ نخواهند داشت.


طبق گمانه زنی‌ها و همچنین با چراغ سبز خودروسازان، پراید و پژو ۴۰۵ به احتمال فراوان نمی‌توانند استانداردهای جدید را پاس کنند و از همین رو بعید است از ابتدای زمستان سال آینده مجوز ادامه تولید برای آنها صادر شود.

خودروبانک
احسان چاه شوری بازدید : 220 یکشنبه 23 مهر 1396 نظرات (0)
به گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا: کوئیک محصول جدید گروه خودروسازی سایپا ماه آینده وارد بازار می شود و با توجه به قیمت کمتر از 50 میلیونی، انتظار می رود در این سگمنت سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خودرو سریع ، رضا تقی‌زاده ضمن اعلام این خبر افزود:

از ابتدای آبان ماه برنامه های معرفی به بازار این محصول آغاز می شود و در ادامه نیز برنامه های مربوط به پیش فروش این خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.



وی در خصوص تاریخ عرضه سیتروئن C4 و قیمت آن اظهار کرد:

با توجه به نوسانات قیمت دلار در چند ماه اخیر و بسته بودن ثبت سفارش خودرو و عدم وضعیت فعلی ثبت خودرو، هنوز قیمت قطعی و تاریخ دقیق عرضه این خودرو مشخص نیست.



تقی زاده در خصوص استقبال متقاضیان از ساینا اتوماتیک گفت:

ساینا اتوماتیک با دارا بودن تجهیزاتی مانند گیربکس اتوماتیک ساخت شرکت پانچ بلژیک و امکانات رفاهی مناسب که در خودروهای رنج 100 میلیونی یافت می‌شوند، خودرویی موفق در مرحله اول پیش فروش بوده است.



وی افزود:

ساینا اتوماتیک در سه تیپ ساده، فول و پلاس قابل عرضه است و مشتریان متقاضی این خودرو در مرحله صدور دعوتنامه حق انتخاب یکی از سه تیپ تولیدی را خواهند داشت.

جوان خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 282 شنبه 22 مهر 1396 نظرات (0)
در این مقاله دو خودرویی را مقایسه می‌کنیم که از محبوبیت تقریبا بالایی برخوردار هستند و فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کنند. قبل از شروع مقایسه بیایید نگاهی اجمالی به هر یک از این دو خودرو داشته باشیم.

به گزارش خودرو سریع ، رانا که سومین خودروی ملی محسوب می‌شود از پلتفرم X12 بهره می‌برد که با ۲۰۶ اس‌دی یکسان است. در سال ۱۳۸۸ از این خودرو رونمایی شد. رانا که در ابتدا با تیپ EL وارد بازار شد، هم‌اکنون نمونه‌های صفر آن دارای کد LX بوده که در آن بسیاری از مشکلات مربوط به نسل‌های اولیه رفع شده است.


ساینا محصول تولیدی شرکت سایپا بوده که در سال ۱۳۹۴ معرفی شد، بنابراین قدمت کمتری نسبت به رقیب خود دارد. این خودرو دارای دو نمونه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک بوده که در این مقایسه، مدل دستی حضور دارد. تجهیزات موجود در نسخه اتوماتیک بسیار بیشتر از نمونه دستی بوده که البته قیمت بالاتری نیز دارد.

طراحی بیرونی



اول از همه به سراغ طراحی ظاهری این دو خودرو می‌رویم. همانطور که گفته شد رانا از پلتفرم پژو ۲۰۶ اس‌دی بهره می‌برد که البته با هنرمندی هرچه تمام‌تر، این خودروی جدید در نمای جانبی کاملا به ۲۰۶ شباهت دارد.
نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا
در جلو و عقب خودرو شاهد استفاده از چراغ‌های کشیده هستیم که نمای تقریبا مناسبی را به این خودرو بخشیده‌اند. عقب خودرو مقداری ساده طراحی شده و جذابیت زیادی برای خریدار نخواهد داشت. در حالت کلی طراحی ظاهری رانا را می‌توان نسخه مدرن شده پژو ۲۰۶ اس‌دی دانست که البته این جمله به معنای بی‌نقص بودن و زیبایی آن نیست، ولی باتوجه به محدوده قیمتی، طراحی آن را می‌توان کاملا قابل قبول تلقی کرد.
نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا

نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا
رانا در این مقایسه باید با محصول تقریبا جدید سایپا یعنی ساینا مبارزه کند. ساینا برادر تیبا بوده که البته از طراحی اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر بهره می‌برد که باعث زیبایی بیشتر آن نسبت به تیبا می‌شود! در بخش جلویی شاهد دریچه ورودی هوای بزرگی هستیم که ظاهری مدرن به ساینا بخشیده است. در عقب خودرو اگرچه چراغ‌ها طراحی زیبایی دارند ولی نمی‌توان از شباهت آن به نسل گذشته تویوتا یاریس چشم‌پوشی کرد.
نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا
در نمای جانبی شاهد شباهت آن با تیبا هستیم. ظاهرا هر دو خودروساز داخلی در طراحی نمای جانبی محصولات خود از ضعف شدیدی رنج می‌برند. در حالت کلی طراحی ساینا جذاب به نظر می‌رسد ولی میان اجزای آن هماهنگ مناسبی وجود ندارد که خطوط استفاده شده در بدنه نیز به موضوع دامن می‌زند. جالب است بدانید که طراحی این خودرو کاملا داخلی نبوده و از مهندسان ایتالیایی در طراحی آن کمک گرفته شده است!
نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا
اگر بخواهیم میان دو خودرو رانا و ساینا یکی را برنده طراحی بیرونی اعلام کنیم، رانا در این بخش مدال را بر گردن خود می‌آویزد چراکه از طراحی هماهنگ‌تری برخوردار است. اگرچه ساینا چهره خشمگین‌تری دارد و همچنین چراغ‌های عقب آن از طراحی جذاب بهره می‌برند ولی در صورتی می‌توان طراحی ظاهری آن را مناسب دانست که تک تک المان‌ها در جای مناسبی قرار بگیرند، امری که مهندسان این محصول از انجامش باز مانده‌اند.

طراحی داخلی



در این بخش هر دو محصول سنگ تمام گذاشته‌اند و تا جای ممکن طراحی ساده و بدون هیجانی را برای خریدار به ارمغان آورنده‌اند که باید به مهندسان آن‌ها تبریک گفت! البته اگر بخواهیم واقع‌بینانه فضای داخلی را مورد بررسی قرار دهیم، مسلما رانا از طراحی ارگونومیک‌تر و منظم‌تری بهره می‌برد و همچنین کیفیت مونتاژ بهتری نیز دارد. یکی از مواردی که شاید بتواند مقدار کمی به هیجان کابین اضافه کند، نصب مانیتور بر روی کنسول وسط است که در رانا می‌توانید پس از تحویل آنرا از آپکو خریده و نصب کنید!
نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا
متاسفانه فضای داخلی هر دو خودرو به اون صورت که باید و شاید جادار نبوده که موضوع آزاردهنده‌ای محسوب می‌شود. با وجود تمام موارد منفی که گفته شد، رانا در این بخش هم پیروز میدان است چراکه حداقل ادوات با نظم بهتری بر روی داشبورد قرار گرفته‌اند.

نقد و بررسی- مقایسه فنی بین رانا LX و ساینا

ابعاد



در این بخش ابعاد و وزن دو خودرو را ذکر می‌کنیم تا نسبت به اندازه کلی آن‌ها دید بهتری پیدا کنید.

ابعاد و سایز
طول خودرو42904215
عرض خودرو 1684 1663
ارتفاع خودرو 1453 1484
فاصله بین دو محور 2445 2415
وزن خالص 1109 1050
 مشخصات  رانا LX  ساینا

 



همانطور که در جدول بالا مشخص است، رانا خودرو بزرگتری محسوب می‌شود که فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، البته نسبت به ساینا وزن بیشتری نیز دارد.

به بخشی می‌رسیم که هر دو خودرو در آن‌ ناموفق هستند که البته باید این جمله را برای اکثر تولیدات داخلی به‌کار برد! در داخل ساینا شاهد استفاده در پلاستیک خشک و بی‌کیفیت در اکثر بخش‌ها هستیم، که برای چنین محدوده قیمتی یک نکته بسیار منفی محسوب می‌شود. علاوه‌بر جنس نامناسب داشبورد، صندلی‌ها نیز از کیفیت نامناسبی برخوردارند و هیچ اثری از راحتی نمی‌توان در آن‌ها دید!

رانا نیز در این بخش عملکرد مناسبی را از خود به جا نمی‌گذارد و ایران خودرو از متریال باکیفیتی در آن بهره نبرده است که البته باز هم نسبت به ساینا عملکرد بهتری دارد. در نمونه‌های تولیدی اولیه این خودرو، مشکلات متعددی از نظر مونتاژ در بخش داخلی وجود داشت که در نسخه‌های اخیر اکثر آن‌ها رفع شده است.

در بخش بدنه رانا اگرچه در بخش سپر عقب دارای ضعف بوده و مشکلاتی را برای خریدار ایجاد می‌کند ولی ایرادات مونتاژی آن نسبت به ساینا را می‌توان تقریبا در نظر نگرفت! در مونتاژ ساینا بی‌دقتی‌های زیادی صورت گرفته که برای مثال می‌توان به اتصالات نامناسب اشاره کرد که باعث ایجاد صدای آزاردهنده و مشکلات متعدد می‌شود.

پیشرانه

ایران خودرو در رانا از موتور معروف و صد البته قدیمی TU5 استفاده کرده که حجمی برابر با ۱۵۸۷ سی‌سی دارد. خوشبختانه این موتور ۴ سیلندر از ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این موتور حداکثر قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است که شتاب ۱۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتری را برای رانا به همراه دارد. استاندارد آلایندگی یورو ۴ و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر دیگر مشخصات موتور این محصول را تشکیل می‌دهند.

ساینا دارای موتوری ۴ سیلندر بوده که حجمی برابر با ۱۵۰۳ سی‌سی دارد. این موتور می‌تواند حداکثر ۸۷ اسب بخار قدرت در ۵۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۸ نیوتون متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. این موتور ۸ سوپاپه مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۷ لیتر داشته و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد. ساینا اگرچه دارای موتور نسبتا ضعیفی بوده ولی به علت وزن کم، شتاب قابل قبولی دارد. در این بخش رقابت بسیار نزدیک بوده و شاید بتوان استفاده از ۱۶ سوپاپ در موتور رانا را به عنوان یک برگ برنده برای آن اعلام کرد.

ایمنی

هر دو خودرو از ۲ کیسه هوا در بخش جلویی بهره می‌برند و همچنین دارای سیستم‌های ترمز ABS و EBD هستند که البته رانا در هر دو محور از ترمز دیسکی بهره می‌برد در حالی‌که ساینا در محور عقب دارای ترمز کاسه‌ای است. در بخش ترمز رانا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

باتوجه به این موضوع که هیچ کدام از این دو محصول در آزمایش‌های مربوط به تصادفات در سازمان‌های بین‌المللی حضور نداشته‌اند، نمی‌توان به‌ طور دقیق و کاملا درست در رابطه با این زمینه نظری دارد ولی باتوجه به یکسان بودن پلتفرم رانا با پژو ۲۰۶، می‌توان امنیت آن را بهتر ارزیابی کرد.

تجهیزات رفاهی

رانا از تجهیزاتی همانند بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد.
در مقابل تجهیزات ساینا را سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب، نمایش دمای محیط بیرون، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت، گرمکن شیشه عقب و چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع تشکیل می‌دهند.

رانا LX هم‌اکنون در بازار قیمتی نزدیک به ۳۵ میلیون داشته در حالی‌که ساینا با قیمت ۲۸.۵ میلیون در بازار معامله می‌شود. در حالت کلی اگرچه رانا هزینه بیشتری را از خریدار طلب می‌کند ولی همانطور که در بخش‌های قبلی مشاهده کردید، نسبت به ساینا برتری‌های بیشتری دارد که خرید آن را منطقی‌تر جلوه می‌دهد.

چرخان
احسان چاه شوری بازدید : 141 دوشنبه 17 مهر 1396 نظرات (0)
مسلما همه ما برای خرید اجناس مورد نیاز خود دچار شک و تردید شده‌ایم که البته برای خرید وسایل گران‌ قیمت، این مورد بیشتر مصداق دارد که گران قیمت بودن یک محصول را سطح درآمد خریدار مشخص می‌کند.

به گزارش خودرو سریع ، در گذشته که اینترنت وجود نداشت و یا کمتر رایج بود، برای پیدا کردن بهترین دستگاه باید حتما به بازار مراجعه و در رابطه با آن تحقیق می‌کردید. هم‌اکنون بسیاری از ما قبل از مراجعه به بازار، حتما در اینترنت جستجو می‌کنیم و نظرات کارشناسان و کاربران محصول موردنظر را جویا می‌شویم. فرض کنید وسیله‌ای که خواهان خریداری آن هستید، خودرو باشد. خرید خودرو با محصولات دیجیتال تفاوتی زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن، بهای پرداختی بیشتر است.

برای خرید خودرو همانند اکثر اجناس، با دو گزینه نو و دست دوم مواجه خواهید شد که هر کدام مزیت‌های خود را دارد که صحبت در رابطه با آن‌‌ها مربوط به این مقاله نیست. در مطلبی که می‌خوانید، ما قصد داریم بهترین خودروهای موجود در بازار در محدوده قیمتی ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. بدون هیچ شکی این محدوده قیمتی، نیاز بسیاری از مردم کشورمان را پوشش می‌دهد که البته باید انتخاب خودرو در این رنج را یک اجبار دانست!
اگر دارای ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بودجه برای خرید اتومبیل باشید، گزینه‌های تقریبا زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد که انتخاب از میان آن‌ها، کار ساده‌ای نبوده و باعث سردرگمی شما می‌شود. برای خرید بهترین خودروهای بازار در این محدوده قیمتی، در این مقاله با چرخان همراه باشید.
قبل از معرفی خودروهای مناسب، باید به این نکته اشاره کنیم که ابتدا خودروهای نو و سپس دست دوم در این لیست مطرح شده‌اند. در آینده بهترین خودروها در محدوده‌های قیمتی دیگر نیز به شما عزیزان معرفی خواهد شد.

پراید

اولین گزینه پیشنهادی ما در این لیست، پراید است. خودرویی که برای همه ما آشنا بوده و حداقل یکبار تجربه رانندگی با آن را داریم چراکه برای آزمون گواهینامه، از این دستگاه استفاده می‌شود‍! همانگونه که می‌دانید نمونه‌های مختلفی از پراید در بازار موجود بوده که اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که تفاوت چندانی با هم ندارند.

در این محدوده قیمتی شما قادر به خریداری پراید هاچ‌بک با نام ۱۱۱، صندوق‌دار با کد ۱۳۱ و در نهایت نمونه وانت آن با نام ۱۵۱ هستید که البته تمامی آن‌ها را می‌توانید به‌ صورت فول خریداری کنید! اگر خواهان خریداری نمونه هاچ‌بک این محصول هستید، ما به شما ۱۱۱SE را پیشنهاد می‌کنیم که از کیسه هوا، ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد. دو خودروی دیگر نیز به چنین امکاناتی مجهز هستند.

به سراغ مشخصات فنی آن‌ها می‌رویم. موتور آن‌ها دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که حجمی برابر با ۱۳۲۳ سی‌سی دارد و از استاندارد یورو ۴ بهره می‌برد. حداکثر قدرت تولیدی توسط این موتور برابر با ۷۱ اسب بخار بوده و گشتاوری معادل با ۱۰۸ نیوتون متر دارد. در این خودروها از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده شده و وظیفه انتقال قدرت را یک گیربکس دستی ۵ سرعته برعهده دارد.
یکی از تفاوت‌ها میان این محصولات مربوط به ظرفیت باک و مصرف سوخت بوده که نمونه ۱۵۱ به باک ۴۹ لیتری مجهز شده و مصرف ترکیبی آن ۶.۶ لیتر است. دو مدل دیگر از باک ۴۰ لیتری بهره برده و مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۶.۴۴ لیتر دارند.

در نهایت باید گفت که این خودرو سال دیگر از خط تولید خارج خواهد شد و دیگر شاهد تولید آن نخواهیم بود. این خبر نباید برای شما نگرانی ایجاد کند، چراکه تا چندین سال آینده این اتومبیل در بازار خرید و فروش خواهد شد و قطعات آن نیز به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد.
قیمت پراید ۱۱۱SE برابر با ۲۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان، مدل ۱۳۱SE قیمتی معادل ۲۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان و ۱۵۱SE در بازار قیمتی نزدیک به ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان دارد.

چرا بخریم
ارزان ترین خودروی صفر بازار
فراوانی قطعات
وجود کیسه هوا
وجود ABS
خدمات گسترده
هزینه تعمیرات کم
مصرف مناسب سوخت
فروش راحت نمونه راحت دسته دوم آن در بازار

 

 

چرا نخریم
امنیت کم
طراحی تکراری
موتور 8 سوپاپه
خروج از خط تولید (البته همانطور که در متن اشاره شد، می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد)
کیفیت پایین کابین

 

سمند SE

به سراغ اولین خودروی ملی می‌رویم. همانطور که می‌دانید سمند تنها، نام خودروی ملی را یدک می‌کشد، چراکه طراحی اکثر بخش‌های مختلف آن را مهندسان کشورهای دیگر از جمله فرانسه، آلمان و جمهوری چک انجام داده‌اند، البته گفته می‌شود طراحی سیستم تعلیق آن برعهده مهندسان ایرانی بوده است.

این خودرو به موتور XU7JP/L3 مجهز بوده که از ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. XU7JP/L3 دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ بوده و مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۸.۷ لیتر دارد. گنجایش باک بنزین آن ۶۶ لیتر است. براساس ادعای سازنده، با این خودرو می‌توان به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.
سیستم ترمز در سمند SE از نوع دیسکی در ترمز جلو و از نوع کاسه‌ای در ترمز عقب بوده که از ABS و EBD بهره می‌برد. ایران‌خودرو برای این محصول خود دو کیسه هوای جلو درنظر گرفته است. اگر قادر به افزایش بودجه باشید، می‌توانید مدل‌های دیگر سمند از جمله LX و EF7 را خریداری کنید.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
طراحی قابل قبول
امنیت مناسب
مجهز به دو کیسه هوا و ABS
قدرت مناسب موتور
خدمات گسترده

 

 

چرا نخریم
افت کیفیت کابین بعد از چند سال استفاده
مصرف سوخت بالا
موتور 8 سوپاپه
تعمیرات تقریبا مشکل

 

پژو ۲۰۶

به سراغ خودروهای دست دوم می‌رویم. اولین گزینه پیشنهادی ما اتومبیل محبوب و پرفروش پژو ۲۰۶ است. این هاچ‌بک دوست داشتنی حتی چند سال بعد از عرضه در کشورمان، هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته و فروش مناسبی را تجربه می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه کیفیت ساخت این خودرو در سالیان اخیر افت داشته است.

در این محدوده قیمتی شما قادر به خریداری تیپ ۲ و تیپ ۵ این خودرو هستید که در بخش فنی و تجهیزات با هم تفاوت دارند. با توجه به گران بودن قطعات فنی پژو ۲۰۶ و همچنین بالا بودن کارکرد تیپ ۵ این خودرو در بازار، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تیپ ۲ را در لیست خرید خود قرار دهید. شما با این بودجه قادر به خریداری نمونه‌های تولیدی سال ۱۳۹۴ و حتی ۱۳۹۵ هستید که اکثر آن‌ها کارکردی زیر ۶۰ هزار کیلومتر دارند.

موتور قرار گرفته بر روی تیپ ۲ دارای حجمی برابر با ۱۳۶۰ سی‌سی بوده که قادر به تولید حداکثر ۷۵ اسب بخار قدرت و حداکثر ۱۱۸ نیوتون متر گشتاور در ۳۴۰۰ دور در دقیقه است. این موتور ۴ سیلندر از ۸ سوپاپ بهره برده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به گیربکس ۵ سرعته دستی، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب ۱۴.۱ ثانیه‌ای، ظرفیت ۵۰ لیتری مخزن سوخت و مصرف ترکیبی بنزین ۶.۴ لیتری اشاره نمود.
در این خودرو از سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب استفاده شده که دارای قابلیت ABS ،EBD و EBA هستند. دو کیسه هوا در جلو و سیستم ایموبیلایزر سایر تجهیزات آن را تشکیل می‌دهند.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
طراحی مناسب
تجهیزات ایمنی خوب
امنیت مناسب
مصرف سوخت کم
فراوانی قطعات
گستردگی خدمات
بازار دست دوم خوب

 

 

چرا نخریم
گران بودن قطعات
قدرت نسبتا کم موتور
شتاب پایین
فضای کم سرنشینان ردیف عقب

 

رانا LX

برای پیشنهاد بعدی به سراغ سومین خودروی ملی می‌رویم. همانگونه که می‌دانید شرکت‌های داخلی علاقه چندانی به صرف هزینه برای توسعه یک پلتفرم جدید ندارند، بنابراین پلتفرم رانا با پژو ۲۰۶ یکسان است که البته نمی‌توان به آن ایراد زیادی گرفت. ایران‌خودرو در گذشته تجربه تبدیل ۲۰۶ هاچ‌بک به یک خودروی صندوق‌دار را در کارنامه خود داشت، بنابراین احتمال شکستن شیشه‌های عقب در رانا وجود ندارد!

موتور مورد استفاده در این خودرو TU5 بوده که قادر به تولید حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این موتور از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره برده و شتاب ۱۲ ثانیه‌ای را برای رانا به ارمغان می‌آورد. براساس اعلام کارخانه سازنده، مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل برابر با ۶.۹ لیتر است. گنجایش مخزن سوخت رانا برابر با ۵۰ لیتر بوده و انتقال قدرت در آن توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی صورت می‌پذیرد.
مجهز بودن این خودرو به سیستم ترمز دیسکی در محورهای جلو و عقب، یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود که در محور جلو از سیستم خنک کاری بهره می‌برد. از امکانات جانبی این محصول می‌توان به ایموبیلایزر، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، سیستم کنترل بخار بنزین، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ABS و EBD اشاره نمود.
باتوجه به امکان خرید نمونه صفر سمند SE با قیمت ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قادر به افزایش بودجه خود به مقدار موردنظر هستید، اول سمند را در لیست خرید خود قرار دهید تا با مشکلات احتمالی خودروی دست دوم نیز مواجه نشوید.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴)

چرا بخریم
قدرت و گشتاور مناسب تولیدی توسط موتور
مصرف سوخت کم
وجود دو کیسه هوا
ترمزهای دیسکی در محورهای جلو و عقب
وجود سیستم‌های ABS و EBD
پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۶
خدمات گسترده

 

 

چرا نخریم
جنس خشک و نامناسب داشبورد و رودری ها
فضای تقریبا کم کابین

 

تندر 90

تندر ۹۰ که در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود، به علت استقبال مردم، سو استفاده تولیدکنندگان و سکوت مسئولین صنعت خودروسازی، با قیمت بالایی به خریدار فروخته شد. تندر ۹۰ در اصل تولید شرکت رومانیایی داچیا محسوب می‌شود که در برخی از کشورها همانند ایران، با لوگوی رنو به فروش می‌رسد، البته باید به این اشاره نمود که داچیا زیرمجموعه رنو محسوب می‌شود.

یکی از نکات منفی این خودرو طراحی آن بوده که کاملا محافظه‌ کارانه و بدون هیچ هیجانی است و می‌توان اتاق آن را به آکواریوم تشبیه نمود! این طراحی ساده را باید بر پای هزینه کم تولید آن نوشت (البته ایران را از این امر مستثنی بدانید!). تولید این خودرو توسط داچیا بدین منظور بود که جوانان اروپایی به‌جای خرید خودروهای قدیمی کارکرده و با امنیت پایین، به سراغ اتومبیلی نو و با ایمنی مناسب بروند. نمونه‌های مختلف پراید تولیدی توسط سایپا را می‌توان مشابه این اقدام دانست که البته در نظر تولیدکننده، امنیت خریدار فاقد اهمیت است!
شاهد استفاده از موتور معروف K4M بر روی تندر ۹۰ هستیم، موتوری که دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و حجمی برابر با ۱۶۰۰ سی‌سی دارد. گیربکس ۵ سرعته دستی، حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخاری، حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتون متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه، شتاب ۱۰.۲ ثانیه‌ای، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر و ظرفیت باک ۵۰ لیتری مشخصات فنی آن را تشکیل می‌دهند.
سیستم ترمز در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه‌ای بوده و سازنده برای آن سیستم‌های ABS و EBD چهار کاناله را درنظر گرفته است. در مدل E2 این خودرو شاهد استفاده از دو کیسه هوا در جلو و همچنین چراغ‌های مه‌شکن هستیم که پیشنهاد ما به شما خرید همین تیپ است، چراکه نمونه فول تندر ۹۰ محسوب می‌شود. مدل‌های سال ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ با کارکردی نزدیک به ۱۰۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمت تقریبی ۳۰ میلیون تومان خریداری نمود که البته اکثر آن‌ها از نظر ظاهری کاملا تمیز محسوب نمی‌شوند و دارای رنگ شدگی هستند.
قیمت: ۳۰ میلیون تومان

چرا بخریم
ارتفاع زیاد سقف (مناسب افراد قد بلند)
امنیت خوب
قدرت مناسب موتور
مشکلات فنی نسبتا کم
تجهیزات تقریبا کامل در نمونه فول
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
مصرف کم سوخت
خدمات گسترده

 

 

قیمت بالای قطعات/استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد /دید عقب نامناسب

چرا نخریم
طراحی ساده و فاقد جدابیت
امکان چپ شدن خودرو به علت ارتفاع زیاد

 

نسل دوم ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک

برای خودروی بعدی به سراغ تنها محصول چینی این لیست می‌رویم، اتومبیلی که همانند اکثر چینی‌های موجود در بازار از طراحی تقریبا مناسب و جذابی برخوردار است. یکی از دلایل فروش مناسب محصولات چینی در کشورمان را می‌توان همین بخش دانست که سود سرشاری را نصیب سازندگان می‌کند، البته نباید به خریدار خرده گرفت چراکه شرکت‌هایی مانند سایپا و ایران‌خودرو هنوز مشغول تولید برخی خودروها با ۲۰ سال حضور در بازار کشورمان هستند!

نسل دوم ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک را می‌توان یک نمونه موفق چینی دانست که البته هنوز برخی از نقص‌های نسل اول همانند مشکل در صفحه کلاچ را به یدک می‌کشد. موتور مورد استفاده در این نسل به ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز بوده و دارای حجمی برابر با ۱۴۹۷ سی‌سی است. این موتور حداکثر قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور در دور موتورهای ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است.
حجم باک این خودرو برابر با ۵۰ لیتر بوده و مجهز به دو کیسه هوا در جلو است. سیستم ترمز در جلو دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای بوده که از سیستم‌های ABS و EDB بهره می‌برد.
قیمت: ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴)

چرا بخریم
طراحی خوب
مصرف مناسب ترکیبی 6.5 لیتری
قدرت خوب موتور
فضای کافی اتاق با توجه به کلاس خودرو
صندوق عقب با ظرفیت مناسب
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
سیستم تعلیق نرم تر نسبت به پژو 206

 

 

حساسیت کم سیستم ترمز/ بعضا وجود مشکل در صفحه کلاچ /فروش نمونه دست دوم آن در بازار نسبت به پژو 206 زمان بیشتری می برد

چرا نخریم
شتاب نسبتا پایین

 

مزدا ۳۲۳

برای آخرین گزینه پیشنهادی خود به سراغ اتومبیلی می‌رویم که نسبت به دیگر دستگاه‌های موجود در این لیست پیرتر است که البته باتوجه به ژاپنی بودنش، می‌توان به آن اعتماد کرد. خودروی موردنظر ما مزدا ۳۲۳ بوده که نسل قدیم مزدا ۳ محسوب می‌شود. مسلما این خودرو به علت قدیمی بودن، مشکلاتی را برای صاحب خود ایجاد خواهد کرد ولی در برخی از زمینه‌ها از خودروهای هم قیمتش بهتر است.

مزدا ۳۲۳ قدرت خود را توسط موتوری ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه تامین می‌کند که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتون متر گشتاور است. نمی‌توان برای مصرف سوخت این خودرو عدد مشخصی را اعلام کرد ولی بایستی مصرف ترکیبی آن را حدود ۸ تا ۱۰ لیتر تخمین زد. حجم باک این مدل ۵۵ لیتر بوده و از جعبه دنده ۵ سرعته دستی بهره می‌برد.
با وجود قدیمی بودن، مزدا ۳۲۳ به کیسه هوا و سیستم ABS مجهز است. اگرچه این خودرو مونتاژ بهمن موتور محسوب شده ولی نمی‌توان کیفیت ساخت آن را زیر سوال برد. کیفیت سواری مزدا ۳۲۳ نسبت به محصولاتی همانند پژو ۲۰۶ بالاتر بوده و در کابین آن نیز از مواد باکیفیت‌تری استفاده شده است.
در نهایت باید بگوییم که اگر حوصله رسیدگی به اتومبیل خود را ندارید و کیفیت ماشین‌های ژاپنی، فرانسوی و حتی چینی را یکسان می‌دانید؛ بهتر است به سراغ مزدا ۳۲۳ نروید چراکه این خودرو در کنار لذت بالای سواری، توجه ویژه‌ای را از راننده‌اش طلب می‌کند.
قیمت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان (برای نمونه‌های تولیدی در سال ۱۳۸۲ و ۱۳۸۵)

چرا بخریم
مزدا بودن
طراحی خوب
کیفیت بالای کابین
کیفیت خوب خودرو
کم استهلاک بودن خودرو
وجود سیستم ABS و دو کیسه هوا
فضای خوب کابین
هندلینگ مناسب

 

 

قیمت بالای قطعات /مصرف سوخت نسبتا بالا/شتاب نه چندان مناسب
چرا نخریم
کمیاب بودن قطعات

 

سایر خودروهایی که می‌توان در این محدوده قیمتی خریداری کرد

 در این محدوده قیمتی گزینه‌های دیگری نیز برای خرید موجود بوده که البته شاید ارزش خرید آن‌ها همانند نمونه‌های بالا نباشد ولی در حالت کلی بد نیست که اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشیم.
در بین خودروهای دست دوم بازار می‌توان به پژو پارس اشاره نمود که می‌توان با بودجه ۲۷ تا ۳۰ میلیونی تومانی نمونه‌های تولیدی در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ را خریداری کرد. اگرچه این خودرو از طراحی مناسبی بهره برده و طرفداران خود را دارد، ولی باتوجه به مصرف سوخت بالا و کارکرد بالای نمونه‌های موجود در این محدوده قیمتی، نمی‌توان خرید آن را پیشنهاد کرد. باید به این نکته اشاره کرد که با افزایش بودجه می‌توان خرید نمونه‌های جدیدتر آن را تا حدودی منطقی دانست.

یکی دیگر از گزینه‌های موجود، کیا ریو مونتاژی بوده که چند سالی از توقف تولید آن زمان می‌گذرد. این خودرو اگرچه در زمان تولید با مشکلاتی مانند گیر کردن اکسل عقب به سرعت‌گیرها مواجه بود ولی فروش بسیار مناسبی را تجربه کرد. مشخصات فنی این خودرو در زمان تولید مناسب بود که برای مثال می‌توان به موتور ۱۶ سوپاپه آن اشاره نمود. هم‌اکنون می‌توان در این محدوده قیمتی خودروهای تولیدی در سال ۱۳۹۰ را در لیست خرید قرار داد ولی باتوجه به توقف تولید و وجود گزینه‌های بهتر، خرید آن خیلی منطقی نیست.

خودروهای بعدی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار و زانتیا بوده که خرید گزینه اول با وجود خودرویی مانند رانا که ارزان‌تر است و از پلتفرم یکسانی با آن بهره می‌برد، کاری منطقی محسوب نمی‌شود و بعضا در نمونه‌های اولیه نیز این خودرو با مشکلاتی مواجه بود. به سراغ زانتیا می‌رویم، خودرویی که در زمان تولید، رقیب مگان محسوب می‌شد که البته بعد از گران شدن دلار شاهد افزایش نجومی قیمت رنو مگان بودیم! شما در این محدوده قیمتی قادر به خریداری نمونه‌های تولیدی در سال‌های ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۶ هستید.

این خودرو اگرچه در زمان تولید، از ویژگی‌های مناسبی مانند شتاب بالا و نرمی فوق‌العاده (این مورد را می‌توان در اکثر محصولات تولیدی سیتروئن مشاهده نمود) بهره می‌برد ولی در حال حاضر هیچ دلیل منطقی برای خرید آن نمی‌توان پیدا کرد. مصرف سوخت بالا، کارکرد بالای نمونه‌های موجود، امنیت نه‌چندان مناسب و گران بودن قطعات را می‌توان مشکلات شایع آن دانست.

ساینا خودروی تقریبا جدیدی محسوب می‌شود که در برابر خود رقبایی همچون تیبا و تیبا ۲ را می‌بیند. اگرچه در نگاه اول این خودرو ارزش پرداخت ۲ میلیون تومان مبلغ اضافه را ندارد ولی به علت طراحی متفاوت (البته نمی‌توان آن را زیبا و یا بهتر دانست!) و برخی تجهیزات اضافه، می‌توان خرید آن را هم مدنظر قرار داد. قیمت نمونه‌های صفر کیلومتر این خودروها (گیربکس دستی) که می‌توان آن‌ها پراید کمی پیشرفته دانست، از ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان است.

چرخان
احسان چاه شوری بازدید : 368 یکشنبه 16 مهر 1396 نظرات (0)
برای خرید خودرو پژوپارس مدل ۹۳ با کارکرد ۷۳ هزار کیلومتر به سرمایه ۳۰ میلیون تومانی نیاز است.

به گزارش خودرو سریع ، در بازار خودرهای دست دوم با سرمایه 30 میلیون تومانی می توان خودروهایی چون پژو 206، پژو 207، سمند، پژو پارس و ال نود کارکرده خریداری کرد که جدول زیر برخی از این خودروها را با میزان کارکرد نشان می دهد.

قیمت خودرو
خودرومدل(سال)کارکرد(کیلومتر)قیمت
پژو پارس 1393 73.000 30.000.000
زانتیا نقره ای 1385 160.000 30.000.000
پژو 206 تیپ 6 1394 35.000 30.000.000
پژو 206 صندوق دار 1392 110.000 30.000.000
MVM 530 1394 88.000 30.000.000
پژو 207 دنده ای --- 148.000 30.000.000
سمند EF7 1395 36.000 30.000.000
ال 90 E2 1388 94.000 30.000.000
پژو پارس سفید 1393 100.000 30.000.000
پژو 206 تیپ 5 1393 100.000 30.000.000

 

دنده 6
احسان چاه شوری بازدید : 167 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (1)
پیشنهادهای 25 میلیونی برای خریداران خودروهای کار کرده.

به گزارش خودرو سریع ، خودروهای دست دوم با قیمت 25 میلیون تومانی، همراه ما باشید.

قیمت خودرو
خودرومدل(سال)کارکرد(کیلومتر)قیمت
پژو 206 تیپ 6 1385 140.000 25.000.000
پژو 405 1392 84.000 25.000.000
سمند EL 1386 80.000 25.000.000
سمند-سورن ELX 1393 80.000 25.000.000
کیا-ریو 1390 132.000 25.000.000
رنو-تندر 90 1390 98.000 25.000.000
نیسان-پاترول دو در 1376 130.000 25.000.000
هوندا-آکورد 1991 330.000 25.000.000
مزدا-وانت دوکابین 1386 320.000 25.000.000
وانت شوکا 1391 130.000 25.000.000

 

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 291 شنبه 15 مهر 1396 نظرات (0)
امکانی برای تنوع و افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقل شهری…

به گزارش خودرو سریع ، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه در کوتاه مدت هنوز نتایج پروژه‌های کیفی خودروسازان تغییری در گزارش کیفیت خودروهای تک ستاره ایجاد نکرده است، گفت:

مطابق سیاست وزارت صنعت هیچ خودروی تک ستاره‌ای تا پایان امسال تولید نمی‌شود.

اشکان گلپایگانی، با اعلام اینکه مطابق سیاست وزارت صنعت هیچ خودروی تک ستاره‌ای از پایان سال 96 در سبد تولیدی شرکت‌های خودروسازی کشور وجود نخواهد داشت، اظهارداشت:

در مورد جزئیات روند ارتقاء کیفیت این خودروها باید خودروسازان پاسخ مناسب را مطرح کنند اما به صورت کلی براساس گزارشاتی که به ما ارسال شده شرکت‌ها پروژه‌های مختلفی را برای ارتقاء کیفیت محصولات خود تعریف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت هنوز نتایج این پروژه‌ها تغییری در گزارش کیفیت خودروهای تک ستاره به وجود نیاورده است، افزود:

بررسی‌ها نشان می‌دهد اقدامات مناسبی برای ارتقاء سطح کیفی خودروها تک ستاره در شرکت‌ها انجام شده که امیدواریم به زودی نتایج خود را نشان دهد.


مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر فقط 5 ماه از سال باقی مانده و اگر در این مدت تغییری در کیفیت خودروهای تک ستاره ایجاد نشود وضعیت تولید آنها به چه شکل خواهد بود، تصریح کرد:

مسلماً امکان تولید نخواهند داشت.


براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شهریورماه امسال خودروهای پژو پارس ایران خودرو، پژو 405 خراسان، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس، ساینا، تیبا 2، تیبا، ام وی ام 110 اس، سایپا 131 ایکس، سایپا 132 ایکس، سایپا 131 ایکس پارس خودرو همچنان در رده تک ستاره قرار داشته و با وجود تمام الزامات در ارتقاء کیفیت هنوز اتفاقی در تولید این محصولات ایجاد نشده است.

خبرگزاری تسنیم
احسان چاه شوری بازدید : 124 جمعه 14 مهر 1396 نظرات (0)
رضا تقی زاده با اشاره به اینکه شرایط ارائه خدمات در سایپا بر اساس آمار ارائه شده از مراجع ذیصلاح نسبت به گذشته بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: وقفه ایجاد شده در تحویل محصولات مشتریان سایپا در حال برطرف شدن است.

به گزارش خودرو سریع ، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا امروز (سه شنبه) با بیان مطلب فوق، افزود:

خودروساز با توجه به روند تولید خودرو و با در نظر گرفتن همه عوامل موثر در تولید، برنامه زمانی مشخصی برای تولید محصولات خود در ابتدای هر سال اعلام می کند و بر اساس این برنامه ریزی، شرایط فروش محصولات و عرضه آن به بازار مشخص و در طول سال و در زمان های معین اعلام می شود.

وی بیان داشت:

امسال نیز به همت کارکنان و مهندسان گروه خودروسازی سایپا ضمن افزایش رشد تولید 20 درصدی محصولات این گروه در همسنجی با پارسال، شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولیدی از جمله دو ستاره شدن خودرو سایپا 151 هستیم؛ همچنین بیشترین خودروهای چهار ستاره کیفی نیز جز محصولات تولیدی گروه سایپا است.

تقی زاده ادامه داد:

با توجه به رشد چشمگیر تولید شرکای تجاری، شاهد افزایش فروش 23 درصدی کل محصولات گروه خودروسازی سایپا نسبت به سال گذشته بوده ایم و همچنین در گروه سایپا نیز بر این اساس و با تاکیدات مدیریت ارشد گروه مبنی بر افزایش رضایتمندی مشتریان، همواره سعی شده که این مهم در دستور کار قرار گیرد و تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصول در جهت افزایش رضایت مندی بیشتر مشتریان حرکت کند که خوشبختانه بر اساس آمار مراجع ذیصلاح در این مسیر بوده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا خاطرنشان کرد:

گروه سایپا در راستای بهبود و افزایش رضایتمندی مشتریان طی برنامه ای مدون اقدام به رتبه بندی قطعه سازان خود کرده است و با انتخاب قطعه سازان برتر سعی در تولید قطعات کیفی داشته است تا بر اساس برنامه و در زمان مشخص قطعات را به سایپا جهت تولید تحویل دهند؛ این روند موجب شده که تولید خودرو با مشکلات کمتری روبرو شود.

وی اظهار داشت:

ابتدای امسال و با وقوع آتش سوزی در شرکت «کروز» که تامین کننده عمده محصولات گروه سایپا بود، دچار مشکل شدیم و این امر سبب شد وقفه ای یک ماهه در تاخیر تحویل محصولات به مشتریان تحمیل شود که با تلاش مسئولان آن شرکت و پیگیری های صورت گرفته از سوی سایپا مشکلات در حال برطرف شدن است.

تقی زاده تاکید کرد:

با توجه به تولید خودروهای جدید و مشترک با شرکای خارجی سعی شده سفارش گذاری قطعات و واردات آن به کشور در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، البته گاهی اوقات موارد و مشکلاتی در ترخیص قطعات سفارشی در گمرک ایجاد می شود که در روند تولید محصول تاثیرگذار است؛ در این خصوص هم طی جلساتی با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک کشور سعی شده این مشکلات به حداقل برسد و زمان ترخیص قطعات در کوتاه ترین زمان صورت پذیرد.
تولید نخستین خودرو تولیدی گیربکس اتوماتیک در سایپا

وی بیان داشت:

سایپا در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و در تعامل با سازمان تاکسیرانی در سراسر کشور با هدف عرضه محصولات خود به ناوگان عمومی همواره پیشرو بوده و نخستین خودرو تولیدی گیربکس اتوماتیک در کشور نیز توسط گروه سایپا به این ناوگان افزوده شد.

این مقام مسئول شرکت سایپا اضافه کرد:

در این راستا سعی شده بر اساس قرارداد منعقده فی مابین، محصولات خود را در زمان مشخص به مشتریان تحویل دهد، اما در برخی اوقات در فرآیند تامین اعتبار از سوی بانک ها و اسقاط خودرو فرسوده که از سوی سازمان تاکسیرانی صورت می پذیرد، مشکلاتی وجود دارد که با تلاش های انجام شده، موانع در کمترین زمان ممکن مرتفع می شود.

وی در پایان تصریح کرد:

همانگونه که مدیرعامل گروه سایپا در خصوص وجود مشکلاتی در فرآیند تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودرو از مشتریان عذرخواهی کرد، با تاکید و پیگیری های متعدد سعی شده که با کم کردن مشکلات موجود، بتوانیم رضایتمندی مشتریان را افزایش دهیم.

تقی زاده با بیان اینکه این روند در تحویل خودرو به مشتریان هم دنبال می شود، ابراز امیدواری کرد که به روزی برسیم که نارضایتی اندک موجود در فروش و خدمات پس از فروش به صفر برسد.
طی روزها و هفته های گذشته تعدادی از مشتریان گروه خودروسازی سایپا طی تماس های متعدد تلفنی از تحویل نشدن به موقع خودروهای ثبت نامی این خودروساز گلایه داشتند.

سایپا نیوز
احسان چاه شوری بازدید : 200 جمعه 14 مهر 1396 نظرات (0)
داتسون GO جانشین احتمالی پراید توسط ایران خودرو است.

به گزارش خودرو سریع ، این خودرو از نظر کیفیت آسایش و آپشن بسیار ضعیف است. 

در این مطلب ما مشخصات فنی این خودرو را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی
مشخصاتاطلاعات
پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری
قدرت 67 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
گشتاور 104 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100 13 ثانیه
مصرف سوخت 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
سیستم فنربندی جلو مک فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب میله پیچشی
تجهیزات ایمنی کیسه هوای راننده
قیمت جهانی 21 الی 25 میلیون تومان
قیمت ایران نامشخص

 

اختصاصی
احسان چاه شوری بازدید : 97 پنجشنبه 13 مهر 1396 نظرات (0)
آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) نرخ مرگ‌و‌میر در ایران را ۵۴/۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. این نرخی است که کشور ما را در رأس تلفات رانندگی قرار داده است

به گزارش خودرو سریع ، اگر در هر سایت و رسانه معتبر و غیرمعتبری به دنبال آمار کشورهایی که بیشترین تلفات در تصادفات رانندگی را در جهان دارند بگردید، با واقعیت تلخ و شرم‌آوری مواجه می‌شوید که پیش‌فرض‌ها و آموخته های‌ شما را در مورد زیستن در سرزمینی با پنج هزار سال تمدن، با چالشی جدی مواجه می‌کند.

نام ایران که چند سال پیش در میان این آمارها در رده‌های سوم و چهارم در گردش بود، سال گذشته همه کشورهای دنیا را پشت سر گذاشت و از حیث تلفات جاده‌ای و تصادفات رانندگی بر صدر نشست.
این شرم بیش از همه سهم چه کسی است؟ اگر در داخل کشور از علت صدرنشینی ایران در این آمار بپرسید با سیلی از تعلیل‌ها و البته تحلیل‌های کارشناسی مواجه می‌شوید که از سوی یک دستگاه ارائه می‌شود تا انگشت اتهام را از سمت خود به سوی دستگاه دولتی دیگری متوجه و خود را مبرا کند.
اگر از رانندگان علت کسب این مقام را بپرسید اکثریت قریب به اتفاق آنان نیز مسئولان و متولیان خودروسازی، راهنمایی‌و‌رانندگی، راه‌و شهرسازی و … را متهمان ردیف اول این موضوع عنوان می‌کنند.
ما در چهاردیواری فرهنگ فروبسته و تحلیل‌های نحیف خودمان از خودمان، هیچگاه به تصویری که دنیا از ما و فرهنگمان در ذهن دارد توجهی نداریم. ما با نوستالژی‌های نادیده و گاه نامستند باستانی از عظمت و شکوه زندگی می‌کنیم و خود را لایق ورود سیلی از گردشگران به کشور می‌دانیم، اما کافی است سری به سایت‌های گردشگری در کشورهای پیشرفته و حتی در حال توسعه بزنید و ببینید چه وصفی از ما کرده‌اند.
یک سایت معروف گردشگری در آمریکا با شعار تبلیغاتی «بزن بریم ایران!» برای مشتریان خود می‌نویسد: « در ایران وقتی از خیابان رد می‌شوید مراقب و وقتی در حال رانندگی هستید خیلی مراقب باشید. رانندگان ایرانی حتی از پیاده‌روها و هر مسیری در جاده که جا داشته باشند تا خودرویشان از آن عبور کند، رد می‌شوند!»
یک سایت گردشگری در کشور هند برای مسافران احتمالی خود به ایران می‌نویسد: «ایران دوست‌داشتنی است و فرهنگ آن با فرهنگ هندوستان اشتراکات فراوان دارد. سفر شما به این کشور خاطره‌انگیز خواهد بود. هوای تهران از بمبئی آلوده‌تر است، بنابراین سعی کنید به شهرهای دیدنی ایران بروید و زیاد در تهران نمانید. به علاوه احتیاط خود را در رانندگی و یا عبور از خیابان دوبرابر بیشتر از هندوستان کنید!»
آمار سازمان جهانی بهداشت (WHO) نرخ مرگ‌و‌میر در ایران را ۵۴/۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده است. این نرخی است که کشور ما را در رأس تلفات رانندگی قرار داده است و پس از ایران کشورهایی قرار دارند که ما با تفاخر غریب به فرهنگ ملی و البته محاوره‌ای خود به هیچ روی آن‌ها را در هیچ آماری قابل همنشینی با خودمان نمی‌دانیم: مالاوی، کنگو، تانزانیا، رواندا، موزامبیک.
در سال ۲۰۱۴ بعد از ایران کشورهای عراق، ونزوئلا، لیبی و گینه قرار داشتند اما سال گذشته این کشورها رتبه خود را ارتقا دادند و از نزدیکی به صدرنشینی در این فهرست فاصله گرفتند.
از برایند تمام تحلیل‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که داشتن فرهنگ رانندگی در ایران، هنوز برای اغلب رانندگان ایرانی مقوله‌ای انتزاعی است چراکه به زعم بسیاری از آنان وقتی قانون جریمه تخلف را می‌نویسد دیگر حرجی بر راننده نیست و آن‌جا که تخلف از چشم قانون دور می‌ماند حتما اهمیت چندانی ندارد.
این مقال مجالی برای توصیف بیشتر فاجعه آمار تلفات رانندگی در ایران ندارد اما این پرسش باقی می‌ماند که بالاخره متولی ارتقاء فرهنگ رانندگی در ایران کیست؟

دنیای خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 198 پنجشنبه 13 مهر 1396 نظرات (0)
برنامه سایپا برای سال 96 واردات 5 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی است و در سال 97 هم 10 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی به صورت CKD وارد و مونتاژ خواهد شد و از سال 98 خط تولید این نوع موتور در شرکت ایدکو راه اندازی و تولید 10 هزار دستگاه به صورت داخلی سازی آغاز خواهد شد.

به گزارش خودرو سریع ، حسن فروزان مهر با اشاره به نحوه ورود موتور سیکلت های برقی در ایران گفت:

در سال 94 برای اولین بار شرکت توسعه صنایع خودرو سایپا (ایدکو) اقدام به واردات موتورسیکلت های برقی کرد که این موتورها پس از بررسی و گذراندن استانداردهای مدنظر مورد قبول واقع شدند و در همان سال توانستیم این موتورها را شماره گذاری و وارد بازار کنیم و درحال حاضر تنها شرکتی هستیم که توانسته برای محصولات خود موفق به اخد شماره گذاری شود.

وی افزود:

در سال گذشته نیز بر اساس درخواست شهرداری تهران و با احساس نیازی که از سوی سازمان های مختلفی چون نیروهای مسلح، پلیس راهور، شرکت پست و پیک بادپا شهرداری تهران وجود داشت، با یکی از شرکت های بزرگ و تولید کننده جهان وارد مذاکره شدیم.

فروزان مهر با بیان اینکه شرکت مورد نظر یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتور سیکلت برقی در جهان است و در سال بالغ بر یک میلیون و 700 هزار دستگاه موتور سیکلت برقی تولید و عرضه می کند، افزود:

بر همین اساس جهت انجام سرمایه گذاری و ایجاد خط تولید در شرکت ایدکو و انتقال دانش فنی تولید موتور، مذاکراتی را با این شرکت انجام داده ایم و توافقاتی صورت پذیرفته است. علاوه بر این در جهت بومی سازی باطری این موتورها نیز با یکی از شرکت های داخلی مذاکراتی صورت گرفته است.


وی تاکید کرد:

با دو دانشگاه تهران و آزاد قزوین نیز به منظور داخلی سازی، راه اندازی خط تولید موتور، طراحی ظاهری، اپتیموم کردن باطری ها و … مذاکراتی صورت پذیرفته و در حال حاضر تولید آزمایشی نمونه های اولیه در حال انجام است.

عضو هیات مدیره ایدکو با اشاره به اینکه موتورهای برقی بر اساس 3، 5 و 6 کیلو وات در ایران تولید خواهد شد، گفت:

موتورهای برقی زیر 3 کیلو وات نیاز به مجوز شماره گذاری ندارد و ایدکو برای راه اندازی خطوط تولید موتور سیکلت های 3، 5 و 6 کیلو واتی با هدف میزان حمل بار مناسب و پیمایش مسافت بیشتر برنامه ریزی کرده است.

وی تصریح کرد:

برای ترغیب استفاده از این نوع موتورها در میان مردم، سایپا، شهرداری و سایر سازمان های مرتبط، شرایطی را در نظر گرفته اند، بر همین اساس برای این موتورها که جهت شارژ، نیاز به برق شهری دارند، شهرداری تهران دو اقدام را در دستور کار خود قرار داده است، اول اینکه به ازای هر دستگاه موتور مبلغ 2 و نیم میلیون تومان برای مشتریان تخفیف در نظر گرفته است و دوم اینکه در سطح شهر تهران مکانی جهت انجام شارژ باطری این موتورها ایجاد خواهد کرد.

فروزان مهر با اشاره به طرح شهرداری تهران که در نظر دارد در منطقه 12 صرفا مجوز تردد موتورهای برقی را صادر کند، گفت:

به محض تامین موتورهای برقی، شهرداری تهران با هدف کاهش آلودگی، از تردد موتورهای بنزینی در این منطقه جلوگیری کرده و صرفا موتورهای برقی مجاز به تردد در این منطقه هستند و این طرح با تولید و عرضه موتورهای برقی بیشتر، مناطق دیگر تهران را در بر خواهد گرفت علاوه بر این به منظور حمایت بیشتر، موتورهای برقی جهت تردد در این منطقه و سایر مناطق شهر تهران نیاز به دریافت طرح ترافیک نخواهند داشت.

وی گفت:

فاز اول عرضه موتور سیکلت های برقی برای شهر تهران است و در حال حاضر از سایر کلان شهرهای کشور همانند مشهد و اصفهان نیز درخواست هایی داریم که در فاز بعدی و راه اندازی خط تولید موتور برقی در ایدکو، برای سایر کلان شهرها نیز تولید مدنظر قرار خواهد گرفت.

قائم مقام ایدکو افزود:

با وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست درحال رایزنی برای ایجاد خط تولید این نوع موتور سیکلت در شرکت ایدکو سایپا هستیم و امیدواریم به زودی مجوزهای لازم را در این زمینه از مراجع ذی صلاح دریافت کنیم.

وی گفت:

به منظور هموار شدن هرچه بیشتر مسیر تولید موتور سیکلت های برقی، انجمنی با عنوان “کارفرمایان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان وسایل نقلیه برقی” نیز ایجاد شده که با رایزنی هایی که در آینده این انجمن انجام خواهد داد قطعا شرایط تولید این نوع موتور، بهتر از قبل خواهد بود.

فروزان مهر در پایان ضمن تقدیر از حمایت های مدیریت ارشد گروه سایپا گفت:

قطعا در این مسیر و کسب تکنولوژی تولید موتور سیکلت برقی مشکلات و سختی هایی وجود داشته و همواره مدیرعامل گروه سایپا با توجه ویژه و تاکید بر این انجام این موضوع ما را مورد حمایت قرار داده اند و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا ایدکو بتواند در آینده ای نه چندان دور به عنوان تولید کننده موتورهای برقی در ایران، محصولات خود را عرضه کند.
جوان خودرو
احسان چاه شوری بازدید : 270 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
همانطورکه می‌دانید، پیش فروش کوییک در تابستان انجام شد و طبق زمان‌بندی اعلام شده توسط سایپا، قرار است از آبانماه یعنی تا حدود دو هفته دیگر، تحویل کوییک به مشتریان آغاز شود. کوییک را باید ارزان قیمت‌ترین خودروی اتوماتیک بازار بنامیم که به یک گیربکس CVT مجهز شده است اما کوییک در مدل گیربکس دستی نیز عرضه خواهد شد.
روی کوییک، یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر نصب شده که می‌تواند حداکثر 87 اسب بخار در 5300 دور و 128 نیوتن‌متر در 4000 دور را تولید کند.

به گزارش خودرو سریع ، حال اخیراً عکس‌هایی توسط یکی از همراهان همیشگی خودروبانک به دست ما رسیده که کوییک را در خط تولید و آماده تحویل نشان می‌دهد. اینطور که از عکس‌های ارسال دیده می‌شود، خوشبختانه نمونه تولید شده کاملاً مشابه نمونه‌ای است که در مراسم رونمایی به نمایش درآمده بود. 

اگر به عکس زیر توجه کنید، نوع روشن شدن چراغ‌های پشت آمپر کوییک در شب مشخص است که نشانگرها به رنگ قرمز و پشت اعداد به رنگ آبی درآمده‌اند. همچنین غربیلک فرمان سه‌پره است و در دوطرف آن دکمه‌های کنترلی قرار گرفته‌اند.

عکاس: آقای مسعود خاکباز

خودرو بانک
احسان چاه شوری بازدید : 91 سه شنبه 11 مهر 1396 نظرات (0)
بر اساس جدیدترین گزارش سازمان کیفیت

به گزارش خودرو سریع ، با وجود تمام الزامات در ارتقای کیفیت همچنان ۱۱ خودرو بی کیفیت بازار بدون تغییر تولید می شوند.

اختصاصی
احسان چاه شوری بازدید : 197 یکشنبه 09 مهر 1396 نظرات (0)
اگر در حدود 40 میلیون تومان برای خرید یک ماشین سدان بودجه داشته باشیم سه تا از ماشین های موجود در بازار که یکی از آنها جدیدترین ماشین معرفی شده است در این رنج قیمت جزء مناسب ترین گزینه ها میباشند . ماشین های ساینا اتوماتیک ، رنو تندر 90 کارکرده و پژو 206 صندوقدار را برای مقایسه امروز مد نظر قرار دادیم و قصد داریم با بررسی کامل ویژگی ها و مشخصات هر سه ماشین ببینیم با این بودجه کدام ماشین برای خرید ارزشمند تر است و در ازاء مبلغ پرداختی برای ما ویژگی های بیشتری را فراهم میکند .

به گزارش خودرو سریع ، با ما همراه باشید.

رنو تندر 90 اتوماتیک

رنو تندر 90 در واقع یک ماشین اقتصادی ، ساده و ارزشمند میباشد که سادگی و قیمت پایین اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین است .
نسبت به دیگر ماشین های کارخانه رنو ، ال 90 طراحی ساده تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین را میتوان درک کرد و مبنای اصلی طراحی ماشین که سادگی میباشد را به خوبی میتوان مشاهده کرد . رنو تندر 90 در قسمت جلوی ماشین جلو پنجره ای هم رنگ بدنه دارد که زیبا است ، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو رنو تندر 90 نمای زیبایی داده است و استفاده از رینگ های آلومینیومی 15 اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه ماشین هستند هم به بهتر شدن نمای کلی رنو ال 90 کمک شایانی کرده اند .
رنو تندر 90 در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد و تصمیم گیری در مورد ظاهر ماشین را ما به شما عزیزان همراه با خودرو سریع میسپاریم .
از نظر جذابیت ظاهری در بازار ایران پژو 206 مقام اول را کسب میکند سپس رنو تندر 90 و بعد از آن هم سایپا ساینا که البته در مقایسه ما بحث ظاهری چندان ملاک نیست و کیفیت و اطمینان و ماندگاری پارامتر های مهم تری است .
در داخل کابین رنو تندر 90 همه چیز ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین ماشین بر اساس اقتصادی بودن ، پایین آوردن قیمت نهایی فروش ماشین و راحتی سرنشینان رنو ال 90 میباشد .
در ساخت رنو تندر 90 کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط داشبورد و کابین آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن ماشین و قابل اعتماد بودن ماشین تندر 90 میباشد که اصلی ترین نکته رنو ال 90 به شمار میرود .
از نظر آپشن رنو تندر 90 ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد که البته رنو تندر 90 از نظر آپشن در این مقایسه مقام سوم را کسب میکند . در کل ماشین رنو تندر 90 از نظر ارگونومی داخل کابین ، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و نسبت به سایپا ساینا و پژو 206 صندوقدار از نظر کیفیت سطح بالاتری را دارا میباشد و با توجه به اینکه رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده مد نظر ما است اما هنوز هم کیفیت ساخت و متریال و قابلیت اطمینان به ماشین و بسیاری دیگر از پارامتر ها نسبت به رقبایش بهتر است .
رنو تندر 90 یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است .
رنو تندر 90 اتوماتیک سواری خوبی از خود ارائه میدهد و برای خانواده مناسب است و اگر به طور فنی بخواهیم به این سه ماشین نگاه کنیم پژو 206 صندوقدار در قسمت تعلیق عقب وضعیت بهتری را نسبت به هر دو ماشین دارا میباشد و چسبندگی بهتری دارد اما رنو تندر 90 هم پایدار و ایمن عمل میکند و ماشین خوش دستی است .
رنو تندر 90 اتوماتیک کارکرده یک سدان اقتصادی و کاملا مناسب برای خانواده است که در بودجه 40 میلیون تومان از آن به عنوان یک ماشین کم استهلاک و خوب یاد میکنند و نسبت به پزو 206 صندوقدار و سایپا ساینا کیفیت کاملا بهتری دارد ، در بلند مدت و کارکرد های بالا استهلاک و هزینه نگهداری های رنو تندر 90 بسیار پایین تر است و ضریب اطمینان رنو تندر 90 از رقبایش عدد بالاتری میباشد .
پژو 206 صندوقدار از سال 1380 ماشین پژو 206 وارد کشور شد و سال 1385 بود که نخستین پژو 206 صندوقدار یا به اصطلاح آریان پا به خیابان های کشور گذاشت و این ماشین در چند تیپ عرضه شد که در حال حاضر تنها نمونه های V8 206 صندوقدار به فروش میرسد . طراحی پژو 206 صندوقدار به گونه ای است که برخی این ماشین را میپسندند و برخی نا همگون و عجیب میدانند . در طراحی پژو صندوقدار طراحی درها ، ستون ها و گلگیر های عقب را تغییر نداده اند و همین باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار را از نمای جانبی یا پشت که نگاه میکنیم نا هماهنگ و آشفته به نظر برسد . کیفیت ساخت و مونتاژ پژو 206 خوب و راضی کننده میباشد و در حد و اندازه های سایپا ساینا است اما از رنو تندر 90 کمتر است چون هنوز رنو تندر 90 هایی داریم که بیش از 10 سال از عمر آنها میگذرد و کوچک ترین سر و صدایی از اتاق ماشین شنیده نمیشود اما در این چند وقت اخیر زیاد شنیده ایم که کسانی پژو 206 خریده اند و از کابین ماشین صداعای اضافی زیادی به گوش آنها میرسد . از نظر آپشن و تجیزات پژو 206 صندوقدار از رنو تندر 90 به صورت خیلی جزئی بهتر است اما از نظر راحتی در کابین و ارگونومی هر دو ماشین سطح برابری دارند . قلب تپنده پژو 206 صندوقدار 4 سیلندر میباشد ،1578 سی سی حجم دارد و با کد فنی TU5/JP4 شناخته میشود . این پیشرانه معروف 110 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند . شتابگیری این پیشرانه با توجه به قرار گرفتن بر روی 206 صندوقدار و داشتن اضافه وزن نسبت به نمونه هاچبک رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم این ماشین دارد که باعث شده است تا پژو 206 صندوقدار علاوه بر قابلیت های تیونینگ فراوان در بخش فنی به صورت فابریک راندمان بالایی داشته باشد . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های این ماشین از گیربکس BE3 استفاده شده است که کیفیت ساخت آن بستگی به شانس شما دارد زیرا بعضی از گیربکس این ماشین به طور کامل رضایت دارند و عده ای گیربکس پژو 206 صندوقدار را پر از عیب و ایراد مینامند . در کل هماهنگی پیشرانه با گیربکس مناسب است ولی کیفیت بد دیسک و صفحه کلاچ در ماشین های صفر کیلومتر نکته ای بسیار آزار دهنده میباشد و تا اقدام به تعویض آن با نمونه های فرانسوی و اورجینال نکنید از حداکثر راندمان پژو 206 صندوقدار خود نمیتوانید بهره ببرید . رنو تندر 90 اتوماتیک در بخش فنی از نظر کشش و قدرت با پژو 206 صندوقدار است اما کیفیت فنی آن بسیار بالاتر است . در بحث سواری و هندلینگ پژو 206 صندوقدار ماشین خوبی است و با توجه به اینکه اکسل عقب این ماشین مطابق با 206RC است هندلینگ و پایداری اش خوب و در سطح رو به بالا ارزیابی میشود .
از نظر نرمی سواری 206 صندوقدار ماشین چندان خوبی نیست زیرا سواری اش نسبتا خشک و کوبنده احساس میشود .
فرمان 206 نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف هایی از خود نشان میدهد و باعث میشود در در هنگام انجام مانور های سنگین با این ماشین احساس استرس به شما دست بدهد.
ترمز های 206 صندوقدار همانند نمونه هاچبک این ماشین 4 چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند و مجهز به ABS و EBD هم میباشند .
پژو 206 صندوقدار یک سدان 40 میلیونی است که در مقایسه ما مقام دوم را به خود اختصاص داد چون از رنو تندر 90 کیفیت پایین تری دارد و قابلیت اطمینان به رنو تندر 90 بیشتر است و از سایپا ساینا اتوماتیک هم ماشین لذت بخش تری است ، قابلیت های حرکتی بهتری دارد ، بازار خرید و فروش آن بهتر است و از نظر ظاهری هم چهره صحیح تر و قابل قبول تری را پژو 206 صندوقدار دارا می باشد .

ساینا اتوماتیک

سایپا ساینا همان تیبا است که فیس لیفت شده است و قلب لوکس تری به خود گرفته است و حالا نسخه اتوماتیک ساینا با اختلاف 10 میلیون تومانی نسبت به نمونه دنده ای و آپشن های بیشتر در حال ورود به بازار است .
از نظر ظاهری سایپا ساینا طراحی اصولی را دارا نمی باشد زیرا خطوط با هم هماهنگ نیستند ، طراحی و ابعاد چراغ ها با سایز بدنه متناسب نیست و ماشین بیش از حد حالت خمیدگی دارد و به همین علل سایپا ساینا در این مقایسه از نظر ظاهری مقام آخر را کسب می کند .
با ورود به کابین سایپا ساینا با طراحی اصولی تری نسبت به ظاهر ساینا روبرو می شویم که رنگ بندی و تریم خوبی دارد و سعی دارد تا کابین سایپا ساینا را مدرن جلوه دهد .
از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ و متریال سایپا ساینا اتوماتیک ماشین متوسطی است اما نقطه قوت این ماشین وجود آپشن های بیش از حد است که برای یک ماشین سدان ایرانی 40 میلیون تومانی ویژگی خوبی است .
سایپا ساینا اتوماتیک همان تیبا یا ساینا دنده ای از همان پیشرانه m15 بهره میبرد که 1503 سی سی حجم دارد و قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارد با این تفاوت که اینبار با یک گیربکس cvt کوپل شده است .
از نظر کیفیت فنی ، کشش ، قابلیت های حرکتی و ... ساینا اتوماتیک در این مقایسه پایین ترین امتیازات را کسب می کند و در تست ها با اختلاف زیاد از رقبایش عقب می ماند .
این گیربکس برای نخستین بار است که بر روی یک ماشین در داخل ایران نصب می گردد و باید در طول زمان ببینیم که چقدر استهلاک دارد و هزینه نگهداری های آن تا چه حد است اما به صورت فرضی با توجه به کشش ضعیف ساینا به نظر نمی رسد که در 2 تا 3 سال اول برای این گیربکس بلژیکی مشکل خاصی پیش بیاید .
سایپا ساینا از نظر سیستم تعلیق ماشین ساده ای است و از همان پلت فرم و تعلیق قدیمی تیبا بهره می برد بنابر این قابلیت های مانور پذیری یا پایداری خیلی عالی را نمیتوان از ساینا انتظار داشت اما برای رفع نیاز های روزمره و استفاده در شهر ماشین مناسبی است و خواسته های شما را می تواند اجابت کند اما از نظر لذت رانندگی در این مقایسه مقام آخر را به خود اختصاص می دهد .
ساینا اتوماتیک تلاش سایپا برای عرضه ماشین های بهتر و مدرن تر است و این را از گیربکس cvt و آپشن های ساینا اتوماتیک می توان متوجه شد اما ای کاش سایپا در مورد ساینا توماتیک سعی میکرد تا کیفیت را افزایش دهد و ساینا را به ماشین لذت بخش تری تبدیل کند تا ارزش پرداخت 40 میلیون تومان را داشته باشد .

ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 712 شنبه 08 مهر 1396 نظرات (0)
سایپا ساینا که در واقع همان نسخه فیس لیفت شده تیبا است به تازگی مدل اتوماتیک این ماشین با قیمت 38.000.000 تومانی و چند آپشن اضافه تر نسبت به سایپا ساینا دنده ای پیش فروش میگردد.

به گزارش خودرو سریع ، سایپا ساینا که در واقع همان نسخه فیس لیفت شده تیبا است به تازگی مدل اتوماتیک این ماشین با قیمت 38.000.000 تومانی و چند آپشن اضافه تر نسبت به سایپا ساینا دنده ای پیش فروش میگردد . تغییرات عمده ساینا اتوماتیک در بخش امکانات رفاهی است که در آخر به بررسی آن میپردازیم و با بخش فنی بررسی ساینا اتوماتیک را آغاز میکنیم .

ساینا در هر دو مدل دنده ای و اتومات از پیشرانه M15 استفاده میکند که با تیبا مشترک است با این تفاوت که در ساینا اتوماتیک به منظور همخوانی موتور و گیربکس از دریچه گاز برقی استفاده کرده اند . ساینا اتوماتیک 4 سیلندر است ، 1503 سی سی حجم دقیق پیشرانه آن است و قابلیت تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . ساینا اتوماتیک به جای گیربکس 5 سرعته دستی از یک گیربکس CVT ساخت کشور بلژیک بهره میبرد که انتقال قدرتی روان تر و رانندگی راحت تری را با ساینا رقم زده است .
در بحث سیستم تعلیق ساینا هیچ تغییری را نداشته است اما سیستم فرمان از هیدرولیک به برقی تبدیل شده است . ساینا اتوماتیک در حالت عادی استاندارد آلایندگی یورو 4 را پاس میکند که به راحتی قابلیت تغییر به یورو 5 را دارا میباشد . در بخش آپشن ساینا اتوماتیک تغییرات زیادی را تجربه کرده است که ورود بدون کلید ، استارت دکمه ای ، نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به رهیاب و سیستم مالتی مدیا پیشرفته ، هشدار دهنده فشار باد تایر ، کامپیوتر سفری و کروز کنترل تنها جزئی از امکانات این ماشین ملی هستند .
ساینا اتوماتیک با قیمت 38.000.000 تومانی و وجود تعداد زیادی آپشن یک انتخاب متوسط با ارزش خرید نه چندان بالا است که با این قیمت انتخاب های بیشتری بر سر راه شما قرار دارد که به طور مثال رنو تندر 90 یکی از این گزینه ها است که ماشین ساده ای است اما بسیار قابل اطمینان است و برای بازار ایران یک ماشین پرفروش و محبوب در رنج قیمت خودش میباشد .

نکات منفی
1. مناسب نبودن قیمت خودروی ساینا :

قیمت تیبای صندوق دار در حدود 24.000.000 تومان می باشد .
تجهیزات و آپشن هایی که می توانیم بر روی خودروی تیبا سفارش دهیم شامل : آینه های جانبی برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ آلومنیومی و شیشه های برقی برای هر چهار درب می باشد .
حال اتومبیل ساینا که به تازگی وارد بازار شده است از حیث قدرت موتوری اش و همچنین میزان توان فنی اش همانند خودروی تیبا می باشد و با این حال حداقل یک چیزی در حدود 2 و یا 3 میلیون تومانی از تیبا گران تر می باشد .
جالب اینکه شرکت سازنده همان چیزهایی را به عنوان ویژگی‌های ساینا اسم می‌برد که خریداران تیبا می‌توانند آنها را به عنوان آپشن سفارش دهند.

2. امکانات ضعیف ساینا

کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش‌کشندگی امکان خارق‌العاده‌ای نیست اما در کمال تعجب ساینا آن را تنها به صورت آپشن در اختیار راننده می‌گذارد. این اتفاق برای سنسور دنده‌عقب هم رخ داده. در حالی که خرید آن در تمام مغازه‌های لوکس‌فروشی سطح شهر با قیمتی ناچیز امکان‌پذیر است. شرکت سازنده تهویه مطبوع را هم به عنوان آپشن به خریداران ساینا پیشنهاد می‌دهد، اتفاقی که در مورد تیبا هم امکان‌پذیر بود.

3.چهره نامناسب ساینا

از نمای جلو و در نمای پشت ساینا دچار تغییر و تحول شده تا متوجه شباهت آن با تیبا نشویم اما وقتی از کنار به آن نگاه می‌کنید درها و ستون تیبا دیده می‌شود. این به خودی خود ایرادی ندارد اما با حذف زه از کناره و پایین درها به نظر می‌رسد نمای کنار آسیب‌پذیر شده؛ آنقدر که می‌توان از کلمه زشت استفاده کرد.

4.ساینا تنها خودروی درون شهری می باشد

وزن ساینا به زحمت از یک تن عبور می‌کند. طول آن ۴۲۱۵ میلی‌متر و عرض بدنه ۱۶۴۵ میلی‌متر است. ساینا موتوری با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی دارد و … مشخصات خودرو برایتان آشنا نیست؟ به نظر نمی‌رسد با یک پراید دیگر روبه‌رو هستیم که بیشتر به درد خودروی دم‌دستی داخل شهر می‌خورد؟ وقتی پراید تنها هفت میلیون تومان قیمت داشت، ایرادی نداشت که یکی از آنها برای استفاده داخل شهر داشته‌ باشیم اما در شرایط فعلی اصلا منصفانه نیست که این همه پول برای ساینا پرداخت کنیم و نتوانیم آن را با خود به سفرهای خارج شهر ببریم.

5. ساینا همان تیبا است

از همان روزی که ساینا را در تبلیغات دیدیم یا از وقتی نخستین عکس‌هایش منتشر شد متوجه شدیم که ساینا همان تیبای خودمان است. البته با کمی تغییرات ظاهری. پیش از این سمند و پیکان در فیس‌لیفت‌های مختلف تولید می‌شد اما اسم همه‌شان سمند باقی می‌ماند اما ساینا ترجیح داده به شکلی شیطنت‌آمیز از وفاداری به اصالت خویش شانه خالی کند. کلکی که حالا فقط در بین خودروسازان چینی رواج دارد. آنها هستند که هنوز MVM 550 را بزک می‌کنند و به جای MVM 530 می‌فروشند. البته اگر کمی انصاف داشته‌ باشیم سدان جدید MVM از نظر فنی هم پیشرفت داشته است.

ماشین3
احسان چاه شوری بازدید : 131 شنبه 08 مهر 1396 نظرات (0)
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در تلاشیم خودرویی با شرایط قیمتی نزدیک به پراید تولید شود تا مردم با توان کم مالی هم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خودرو سریع ، حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

بر اساس زمان بندی اعلام شده تولید پراید تا پایان امسال باید خاتمه یابد، اما احتمال ادامه فعالیت خط تولید این خودرو تا پایان سال 97 هم وجود دارد.


فولادگر با اشاره به اهمیت این خودرو در چرخه مالی شرکت سازنده، تصریح کرد:

پراید از جمله خودروهای پرتیراژ داخلی است که بیشترین سود مالی شرکت سازنده از فروش این خودرو تأمین شده و حذف آن به طور حتم کار آسانی نخواهد بود.


نماینده مردم در خانه ملت متذکر شد:

خودروسازان ما باید با توجه به نیاز بازار به تکنولوژی‌های جدید دست یافته و با طراحی پلتفرم‌های جدید، از رقابت جهانی عقب نمانند.


فولادگر در خاتمه به طراحی خط تولید جدید برای جایگزین خودروی پراید اشاره کرد و گفت:

تمام تلاش دست اندرکاران صنعت کشور این است که خودرویی با شرایط قیمتی نزدیک به پراید تولید شود تا مردم با توان کم مالی هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان
احسان چاه شوری بازدید : 369 جمعه 07 مهر 1396 نظرات (0)
آریو خودرویی که با چند نام در بازار ایران به فروش میرسد وهیچ گاه نتوانست بازار خوبی برای خود دست و پا کند.

به گزارش خودرو سریع، خودروی زوتی Z300 که بعد ها با مونتاژ به آریو S300 تغییر نام داد محصول به نسبت جدیدی میباشد که در بدو ورود با برچسب قیمتی 75 میلیون تومان معرفی شد و پس از مدتی با کاهش قیمت به حدود 60 میلیون تومان رسید و اکنون مدل 1500 سی سی دنده دستی 46 میلیون تومان و مدل اتوماتیک 1600 سی سی 54 میلیون تومان به فروش میرسد. 

گروه خودروسازی زوتی که به عنوان یک کمپانی نوپا و کپی کار شناخته میشود از سال 2007 شروع به فعالیت کرد و اولین خودروی خود را به نام NOMAD را از سال 2008 به کشورهایی نظیر هند صادر کرد . این خودروساز با کپی محصولات موفق بازار و به کارگیری تکنولوژی و پیشرانه های یک دهه قبل در خودروهایش به فکر گسترش بازار خود میباشد .اخیرآ آخرین محصول یا به عبارتی آخرین کپی این کمپانی کراس اووری با الهام از طراحی پورشه ماکان بوده است.
آریو S300 کپی کاملی از تویوتا آلیون مدل 2007 میباشد اما در بخش فنی از پیشرانه ساخت میتسوبیشی استفاده میکند این به این معنی نیست که با یک خودروی فوق العاده در بحث طراحی و پیشرانه روبرو هستید چراکه کیفیت متریال و ساخت این خودروچیزی شبیه به شوخی میباشد تا یک خودرو در کلاس شهری .
آریو در بازار با یک پیشرانه چهارسیلندر خطی اما با حجم های مختلف عرضه میشود اولی با حجم 1600 سی سی دارای حداکثرتوان 112 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر میباشد که با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه میشود دومین پیشرانه با حجم 1500 سی سی دارای حداکثر توان 103 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن متر میباشد که فقط با گیربکس پنج سرعته دستی به فروش میرسد.
در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز آریو به چهار تیپ تقسیم بندی شده است:
STANDARD 1.5 دستی
ELEGANT 1.5 دستی
ELEGANT 1.6 اتوماتیک
ROYAL 1.6 اتوماتیک
که در دو تیپ اول طبق اعلام سازنده تفاوت در رینگ خودرو میباشد که در مدل استاندارد از نوع 15 اینچی فولادی و در تیپ الگانت از نوع 15 اینچی آلومنیومی میباشد. فول ترین مدل آریو مدل رویال میباشد که دارای امکانات انحصاری نظیر سانروف دوربین عقب- تهویه مطبوع اتوماتیک- چهار عدد ایربگ-سيستم صوتي و تصويري مجهز به: مانيتور+ DVD باقابليت پخش MP5 راديو+ پورت USB قابل كنترل از روي غربيلك فرمان مجهز به 6بلندگو-و GPS میباشد.

در اینجا 10 دلیل را یادآور میشویم تا فکر خرید این بی کیفیت بی نام و نشان را از سر بیرون کنید :
1-نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین حتی در سرعت های پایین
2-گیربکس اتوماتیک با عملکرد نا امید کننده و کند
3-استفاده زیاد از پلاستیک خشک و بی کیفیت در داخل کابین
4-ایمنی خیلی پایین در تصادفات
5-بازار دست دوم این خودرو به گونه ایی است که از پیداکردن خریدار برای خودرویتان نا امید خواهید شد
6-قرار گیری نامناسب صفحه کیلومترشمار که هنگام رانندگی راننده را برای دیدن کیلومتر به زحمت می اندازد
7- امکانات رفاهی در مدل پایه نا امید کننده میباشد
8-سیستم تعلیق تقریبآ تمام دست اندازها و پستی و بلندی راه را به شما یاد آور خواهد شد
9- استهلاک بالای آریو
10-کمبود لوازم یدکی و به دردسر افتادن خریداران برای تعویض قطعه معیوب
ماشین 3
احسان چاه شوری بازدید : 143 یکشنبه 02 مهر 1396 نظرات (0)
قیمت خودرو
 نام خودرومدلآخرین به روز رسانیشرکتقیمت
سایپا
1 سایپا 111 111
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
2 سایپا 131 131
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
3 سایپا 132 132
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
4 تیبا تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
5 تیبا 2 2
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
6 وانت سایپا 151 151
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
7 آریو S300 S300
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
8 چانگان CS35 CS35
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
9 کیا سراتو سراتو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
10 ساینا ساینا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
11 كوييك كوييك
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا در حال بررسی
12 برليانس H220 H220
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
13 برليانس H230 H230
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
14 پارس تندر تندر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
15 تندر 90 Tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
16 برليانس H330 H330
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
17 رنو ساندرو B90 B90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
18 ساندِرو استپ وِي استپ وِي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
19 برليانس H320 H320
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
20 برلیانس كراس C3 كراس C3
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
21 وانت دنگ فنگ ریچ  ریچ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
22 بون رلیانس Haise H2L  Haise H2L
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
پارس خودرو در حال بررسی
23 وانت زامياد Z۲۴ Z24
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
24 وانت زامیاد پادرا پادرا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
25 ميني بوس آذر  آذر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
26 کامیون استراليس تیبا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
27 کامیون كاوه كشنده كاوه كشنده
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
28 کامیون يورو كارگو يورو كارگو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
زامیاد در حال بررسی
29 کامیون کشنده ولوو FH460 ولوو FH460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
30 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
31 کامیون ولوو FM460 ولوو FM460
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
32 کامیون کشنده ولوو FH500 ولوو FH500
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
33 كاوه كمپرسي كمپرسي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
34 كاميون D270 D270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
35 كاميون R270 R270
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
36 کامیونت فوتون فوتون
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایپا دیزل در حال بررسی
ایران خودرو
1 دنا دنا
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 42 میلیون تا 45 میلیون
2 دنا پلاس پلاس
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 48 میلیون تا 53 میلیون
3 رانا LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
4 سورن ELX ELX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 37 میلیون تا 39 میلیون
5 سمند SE SE
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 28 میلیون 
6 سمند LX LX
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 30 میلیون تا 33 میلیون
7 وانت باردو باردو
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو در حال بررسی
8 وانت آريسان آريسان
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایران خودرو از 27 میلیون تا 29 میلیون
9 پژو 2008 2008
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 103 میلیون تا 104 میلیون
10 پژو 508 508
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 180 میلیون تا 185 میلیون
11 پژو 301 301
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ایکاپ از 94 میلیون تا 96 میلیون
12  پژو 207i  207i
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 42 میلیون تا 44 میلیون 
13  پژو 206 206 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 32 میلیون تا 39 میلیون
14  پژو 206 SD 206 SD 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو در حال بررسی
15  پژو پارس پارس 
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 36 میلیون تا 39 میلیون
16  پژو 405 405
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 پژو از 29 میلیون تا 30 میلیون
17  تندر 90 tondor 90
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 38 میلیون تا 50 میلیون
18  تندر پیکاپ پیکاپ
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 34 میلیون تا 36 میلیون
19  رنو کپچر کپچر
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 رنو از 108 میلیون تا 110 میلیون
20  سوزکی كيزاشي كيزاشي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی در حال بررسی
21  سوزکی گراند ويتاراي 2400 گراند ويتاراي
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 سوزکی از 135 میلیون تا 147 میلیون
22  هایما S7 S7
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما از 79 میلیون تا 95 میلیون
23  هایما  S5 S5
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 هایما در حال بررسی
24  دانگ فنگ H30 CROSS H30 CROSS
  • دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
 دانگ فنگ از 45 میلیون تا 46 میلیون
خودرو

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 89
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 408
  • بازدید سال : 13,550
  • بازدید کلی : 82,670